bmf ; 14

340 43 3
                                    

' yah lee jeno '

jeno yg sedang berjalan terus berhenti .

' nakpe kau '

tanya macam ajak gaduh sia dia ni .

' slow ii la sikit jalan tu penat tau nak kejar kau ' areum mencebik .

dahla panas terik ni .

yang jeno pulak dari masuk je tempat ni sampai la sekarang tak henti - henti berjalan .

entah apa yg dicarinya .

' kau yg lembab jalan terhegeh - hegeh ' jawab jeno sarkastik .

' aku ni dahla kecik bila - bila masa je boleh lenyap dari orang ramai dekat sini , kau tu jalan je tak pandang belakang langsung ' bidas areum .

' dahtau diri tu kecik pandai - pandai kau la jaga diri , aku bukan eomma appa kau nak kena jaga kau ' balas jeno dengan selamba .

omelan areum terhenti .

marah agaknya .

yela siapa je tak marah .

dia dahla takde mak ayah , junkyu je satu - satunya keluarga yg dia ada .

' lain kali takyah ajak kalau macam ni cara kau layan aku , pikir aku takde keje ke dekat rumah dah la takpuas lagi aku tido kau sibuk nak ajak aku pegi sini . banyak lagi kan manusia dalam muka bumi ni kau nak ajak aku jugak dah kenapa , tak rapat tu buat cara tak rapat la takyah nak acah ii rapat menyampah tau tak ' areum berjalan ke arah yg lain lepas puas melepaskan geram jeno .

dia sempat menjeling ke arah jeno .

' lantak kau la nak sangat datang sini ha enjoy la kau sorang - sorang jangan gatal nak cari aku . duduk sini sampai malam pun takpe , takde sape nak kesah ' omel areum seorang diri .

dia hanya berjalan mengikut langkah kakinya tanpa mempedulikan keadaan sekeliling .

agaknya sesat pun dia tak sedar .

jeno pulak dari tadi berdiri je dekat tempat yg sama .

tergamam dgn apa yg areum cakap tadi .

kejutan budaya agaknya .


–––––

areum pov

aku berjalan sorang diri tanpa arah tuju .

' adik manis , kenapa muka merah - merah ni mari la sini uncle belanja candy floss ' seorang pakcik memanggil aku datang ke gerai nya .

aku yg tengah lapar tanpa segan silu mengambil candy floss tersebut .

biasala areum mana penah malu dia kan muka tembok AHAAHAHAHAHAAH .

' terima kasih uncle ' aku tersenyum riang .

orang dah belanja rugi wooo kalau tak amik .

aku menyambung perjalanan yg tiada hala tuju sambil mulut sibuk mengunyah candy floss yg ada di tangan .

aku berhenti seketika apabila penat berjalan dan duduk di kerusi berhampiran .

haih bosannya .

( ✔ ) bye my first • lee jeno Where stories live. Discover now