Anea x Aron #1 (Vampyr x Vampyrjägare)

3.5K 4 0
                                    

Jag försöker försvinna in i musiken och de röda blinkande lamporna. Det är det enda som kan hindra allt annat oljud från att komma in. Alla olika lukter från alla människor gör att jag inte fastnar på någon speciell. Detta är det enda stället jag kan vara fri. Jag dricker alkohol bara för att känna den brännande känslan i halsen. Men det är allt jag känner. Shot efter shot men mitt huvud förblir lika klart.

Människorna gungar och hoppar till musiken och jag följer dem men jag börjar leta efter mitt offer. En grupp tjejer fångar mig i sin grupp och vi dansar tillsammans. För ett ögonblick glömmer jag bort mitt mål. Men lika snabbt återgår jag till att skanna rummet. Jag ser en ensam kille röra sig mot toaletterna och bryter mig ifrån min grupp av tjejer.

Jag glider genom folkmassan. Någon sätter igång rökmaskinerna och jag ler lite åt sammanträffandet. Jag går in på toaletten och bakom den stängda dörren hör jag musiken fortsätta spela dovt. Jag lyssnar efter hjärtslag och hör ett par bakom de stängda toalettdörrarna. Tålmodigt väntar jag och studerar de graffittitäckta väggarna med diverse könsord och kukar.

När en av dörrarna öppnas går jag leende fram till mitt offer. Han flinar tillbaka.
"Vill du gå tillbaka in?", frågar jag lågt och griper tag i hans smala fjunbelagda haka. Min vampyriska påverkan är mycket kraftfull och en människa har ingen chans. Jag drar in honom på toaletten och han börjar genast försöka ta på mig. Jag himlar med ögonen åt hans försök. Jag vill bara ha en sak. Hans blod.

Jag låter honom kyssa min hals när jag gör mig beredd på att bita honom. Hans nacke är bara några centimeter bort... Då känner jag något vasst mot min hals.
"Hey! Vad gör du mannen?", säger människan och försöker vara tuff men han låter bara full. Jag ler när knivseggen trycks hårdare mot halsen.
"Gå ut.", säger min attackare. Han har också sin egna påverkan och människan lyder.

"Jag trodde vi kom överens att detta inte är dina jaktmarker längre...", säger han mörkt i mitt öra. Jag slickar mig om munnen och låter handen glida ner mot hans byxor. Han snurrar runt mig så vi hamnar öga mot öga. Jag studerar hans ögon som lurade mig förra gången. Ett grått och brunt. Något som borde gjort att jag sprang andra hållet men det var inte så det slutade.

"Heathcote.", säger jag retfullt och ser upp på hans muskulösa hals. Så mycket bättre än den taniga killen jag var på väg att bita. Han griper tag i min haka och tvingar mig att möta hans blick.
"Stoppa den tanken... Och jag heter Aron.", säger han mörkt och trycker bort mig. Jag låter blicken glida över honom. Hans mörka luftiga kläder gömmer hans fasta bröstkorg och mage. Jag vill röra vid hans tjocka biceps men han trycker kniven hårdare mot min hals.
"Förra gången var ett misstag och du svor att inte komma tillbaka.", säger han. Jag kan bara titta på hans bläcksvarta hår.
"Du är verkligen den sämsta vampyrjägaren.", säger jag leende och går närmare honom. Jag känner kniven lätta. Jag lägger också märke till förändringen i hans andetag och hjärtslag.
"Ska du bara låta kniven vara där? Mitt hjärta är längre ner... Du frågade inte ens om mitt namn förra gången." Han spänner käken.
"Jag vet vad du heter.", säger han.
"Säg det." Han skakar på huvudet.
"Säg det.", säger jag allvarligare.
"Nej.", säger han bestämt. I en snabb rörelse tar jag kniven från honom och lägger den mot hans bröstkorg.
"Där sitter hjärtat. Så, säg nu mitt namn.", säger jag och är bara några centimeter från hans läppar. Han sväljer och adamsäpplet gungar till.
"Anea.", säger han tydligt och andan går ur oss båda. Med kniven river jag hastigt upp hans tröja och han börjar kyssa mig. Kniven klinkar till golvet.

Jag trycks upp mot väggen i det trånga utrymmet och slänger benen om hans smala höfter. Han är brännhet. Jag vill inte sluta röra hans bröstkorg. Väl medveten om hur tålig jag är så är han inte försiktig. Han tar ett ordentligt tag om mig med sin övermänskliga styrka och pressar mig mot väggen. Hela båset skakar till. Jag älskar det.

KärleksnovellerWhere stories live. Discover now