Part 1

8 2 0
                                    

"Weh lepas nih korang nak lepak mana" tanya Miera.

"Apa kata kita minum dulu dekat kafe sekolah... lepastuh malam nih lepas solat isyak kita study dekat atas bumbung asrama puteri nak tak" tanya Abby.

"Ouh... aku okay je.. Jom lah gerak." balas Liyana.

Mereka berdua terus menuju ke arah kafeteria sekolah sambil menggalas beg yang penuh dengan buku.

"Kau bawa apa yang nampak macam berat sangat tuh?" tanya Abby kepada Liyana sewaktu mereka berjalan ke arah cafe.

"Alah biasalah tu.. Budak pandai kan dalam kelas.... Aku nih apa je ada nak harap dapat A pun tak tentu lagi asyik B je..." perli Miera sambil menjeling ke arah mereka berdua.

"Hish.. kau nih. Kau yang tak nak usaha nak perli orang... itu lah function aku ajak kau study." marah Abby.

"Hehehe hehe.." jawab Miera dengan tersipu malu.

Mereka berdua telah sampai di kafe dan memlih tempat duduk mereka iaitu di meja bulat yang berwarna seakan akan kelabu.

"Malam nih nak study apa?" tanya Miera.

"Study subjek yang lemah lah.." jawab Abby dengan selamba sambil mengemas tempat duduknya.

*THUMP... Liyana mengetuk meja untuk menarik perhatian rakan rakannya yang sedang membuat hal masing masing itu.

"WEH!!" Kata Liyana dengan nada yang seakan akan teruja untuk memberitahu tentang sesuatu.

"Woi! Kau dah kenapa dah macam Minah Terjah tiba tiba nak ketuk meja tak bagi salam nih.. Tak malu dekat orang ke tengok kau macam nih.. !" marah Miera.

"Entah dia tuh... Nasib dalam sekolah asrama kalau dekat public aku tak mengaku kau kawan aku." Kata Abby.

"Ouh.. hehehe.. sorry tak aku saje ja nak cakap something." Kata Liyana dengan perasaan yang agak malu akan sikapnya tadi.

"Dah.. Cukup.. Kau nak cakap apa tadi..?"  tanya Miera.

"Aku cuma nak cakap tadi aku ada terdengar dari budak form5 dorang kata dulu ada budak bunuh diri dekat asrama puteri... Naik weh bulu roma aku bila dengar... Uhuuuuu.." kata Liyana yang pura pura menangis itu.

"Ish kau nih over lah apahal kau nih!" marah Miera.

"Tapikan... kalau cerita tuh betul... selama kita duduk dekat sini dah dekat 3 tahun tak ada apa apa berita pun." tanya Abby sambil mengeluarkan buku teks dari begnya.

"Tapi aku pun ada dengar jugak cerita dia pasal pereeuan bunuh diri dekat bumbung dorang kata dia stress sebab apa entah.. Aku dengar dari budak kita jugak.. Entahlah kita dah form3 rapi rasa macam budak baru je dekat sini." Kata Miera.

""Weh takoddd..." kata Liyana sambil memeluk tangan Abby.

"Ish.. kau nih gedik lah Yana.." marah Abby yang sedang menyelak buku teks.

"Dah lah aku order minuman dulu sakit tekak aku cakap dengan korang." kata Miera.. Dia terus bergerak ke arah kaunter.

"Kau nih dah kene sampok ke Yana asal kau jadi macam nih?" tanya Abby.

"Tak ada lah... Sekali sekala.." jawb Liyana sambil tersenyum kambing ke arah Abby.







You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 02, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

PatungWhere stories live. Discover now