Derslerde Başarı Olmanın Yolları

2.6K 57 4
                                    

1.Her öğrenci kendi ortamına göre bir çalışma planı hazırlamalı ve bu plana mutlaka uymalı.

2.Çalışma metodunu dersin özelliğine göre seçmelidir.

(Yazarak çalışın)

3.Ders çalışmaları mutlaka belli bir yerde sakin bir ortamda bir masa üzerinde yapılmalıdır.

4.Hemen her derste bütün konular çalışılmalı konular arasında öbemli önemsiz ayrım yapılmalı.

5.Ders araç ve gereçlerizi çalışmaya başlamadan önce hazırlanmalı .

6.Çalışmaya psikolojikmen hazır olmayan kişi problemlerinden krndisini soyutladıktan sonra çalışmaya başlamalıdır.

7.Öğrenmeyi aralıklarla yapmalı,bu aralıklarda dinlenmeyi,gezinti,müzik ile yapılabilir.

8.Çalışılan konu bir başına bütün değilse geçmiş konular gözden geçirilmelidir.

9.Sözel derslere çalışırken ana düşünceleri dile getiren anahtar kelime ve cümleler tespit edilmeli gerekirse renkli kalemlerle çizilmeli.

10.İşlenecek konu dersten önce çalışılmalı,anlaşılmayan yerler tespit edilerek derse girilmelidir.

11.Ders çalışırken motive olunmalı,televizyon karşısında veya yatarak çalışmanın etkinliğini azaltacağını unutmayın.

12.Düzenli defter tutma alışkanlığı kazanılmalı.

13.Çalışırken bir cevabi ezberlemek yerine konuyu anlamaya veya problemin çözüm yolunu öğrenmeyi seçmelıdir.

14.Anlatım dersin arkasından sayısal bir ders çalışılmalıdır.

15.Sabah kahvaltı yaparak okula gelinmeli aksi taktirde ders dinleme dikkatinin azalacağını unutmayalım.

22/01/2015
Perşembe

BİLGİYE AÇ OL!Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin