BEYNİ GELİŞTİREN 10YÖNTEM
İnsan beyni her ne kadar karmaşık gözüken bir sisteme sahip gözükse de kuralı basittir.
1.Akıllı ilaçlar: "Modafinil"gibi ilaçlar, beyni 90 saat boyunca uyanık tutuyor.Beynin bir bölgesinden diğerine veri akışını sağlayan kimyasalları artırıyor. (Ne kadar sağlıklı olduğunu bilmiyorum.Bide çok iyi bildiğimiz omega-3 var balık yağı eczanelerden alabilirsiniz.Kullanmadan önce doktorunuza danışın. )
2.Yiyecekler: Protein açısından zengin besinler yarar sağlıyor. Düzenli kahvaltı yapmak da zihinsel performansı arttırıyor ;gazlı içecekler tam tersi etki yapıyor. (NOT:Bir programda izlemiştim. Bir önceki maddede omega-3 ten bahsettim.Omega üç en zengin balıklarda bulunur.Yağda ise omega-6 bulunur.Bu yüzden balıkları yağda kizartmak yerine fırında pişirin.Daha sağlıklı olacaktır. Bunun sebebi omega-3 ve omega-6 bir birini nötürler.Yediğiniz balıktan vitamin alamazsınız.)
3.Müzik: Özellikle Mozart dinlemenin matematiksel zekayı arttırdığı ve müzik derslerinin,çocukların IQ sunu yükselttiğini belirlendi.Ancak pop müziğin böyle bir etkisi görülmemiş. (Mozar ait klasik müzikler ya da başka bir müzisyenin klasik müziklerini dinleyin.Hem beyin açısından hem de ruhen olsun dinlendiriyor.)
4.Biyonik beyin: Elektrotlarla beyne az miktarda elektirik akımı vermenin,beynin gücünü arttırdığı belirtiliyor.
5.Zihinsel egzersizler: Zor matematik soruları zekayı keskinleştiriyor.5hafta boyunca zihinsel egzersiz yaptırılan çocukların IQsu 8 puan yükselmiş. (Denemekte fayda var)
6.Hafıza oyunları: İskambil destesindeki her kartı bir karakterle özdeştirip tüm karakterlerin yer aldığı bir hikaye yaratarak,52 kartı sırayla hazırlayabilirsiniz. (Ayrıca bu tür oyunları indirebilirisniz benim tavsiye ettiğim bir uygulama var adı"Hafıza koçu" tavsiye ediyorum. Güzel uygulama.Ayrıca amacım reklam yapmak değil sizlere yardımcı olmak.)
7.Uyku: 21 aaat boyunca uyumamak,beyin üzerinde sarhoşluk gibi etki yaratır. 2saatlik çalışmadan sonra iyi bir gece uykusu öğrenmeyi kolaylaştırır.
8.Yürüyüş: Haftada 3 kez yarımşar saat yürüyüş yapmak;ogrenme,konsantrasyon ve mantık gücünü yuzde 15 artiyormuş.(İşe yarıyor bizzat ben denedim :))
9.Hobiler: Örgü ören,bulmaca çözen yaşlıların Alheimer gibi hastalıklara hakalanma riskinin daha az oldugu tespit edildi.
10.Konsantrasyon: Bu da beyin için önemli bir egzersizdir!Bir iş üzerindeyken,kısa süreli bir dikkat dağılması sonrasında yeniden konsantrasyon sağlamak yaklaşık 15dakika sürer. (Bende kolay kolay konsantrasyon olamıyorum fakat bunun tedavisini kendinizde yapabilirisiniz.Bir çok yöntemi var.Örneğin benim bildiğim bir yöntem şöyle:ders çalışırken şapka takmak.Şapkanın önü sayesinde sadece kitabı görüyorsun. İşe yarayabilir. )
Sizinde sorularınız varsa benimle paylaşabilirsiniz.Hangi konular hakkında bilgi paylasmamı istiyorsaniz yorum yapin dikkate alınıcaksınız.
Not:Paylasımlara yeni başladığım için bugün iki sayfa paylaştım.
10/012015
Cumartesi
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BİLGİYE AÇ OL!
AcakGençler hayatınızda bilgi endinmekten ,yeni şeyler öğrenmekten güzel bir şey var mı? Her konu hakkında bilgiler paylaşmaya çalışacağım. Genel kültürden tut kişisel gelişime kadar her tür bilgi. HER ZAMAN BİLGİYE AÇ OLUN :)