Angan-angan

15 2 2
                                    

Firzanah merupakan seorang pelajar sekolah rendah yang sangat suka berangan-angan. Setiap malam dia akan berangan-angan tentang masa depannya begitu juga di kelas. Setiap kali mempunyai masa terluang Firzanah akan berangan-angan sehinggakan tidak menyedari bahawa gurunya berada di depannya. Pada suatu hari Firzanah telah mengenali seorang influencer (lelaki) di Instagram yang sangat kacak. Pada suatu malam  Firzanah telah memulakan angan-angannya sebelum tidur iaitu.... 

 (Angan-angan) Firzanah  dan dia  adalah seorang pelajar sekolah menengah. Mereka berdua merupakan pelajar yang bijak di sekolah mereka. Mereka merupkan kawan baik di sekolah dan terkenal di sebabkan kebijaksanaan mereka dan kawan baik yang berbeza jantina. Mereka selalu di jadikan bahan mengumpat iaitu mereka dikaitkan bercinta malangnya mereka hanyalah kawan baik. Namun satu perkara yang tidak diketahui oleh semua orang tentang meraka. Walaupun mereka merupakan kawan baik  tetapi mereka sebenarnya mempunyai perasaan sesama tanpa mereka sedari. Mereka mengambil keputusan untuk kekal berkawan dan hanya menyimpan perasaan buat diri sendiri. Selepas 5 tahun mereka berkawan tibalah masa untuk mereka menduduki SPM. Mereka bertungkus lumus dan belajar bersama-sama untuk mendapatkan keputusan yang cemerlang memandangkan mereka merancang untuk memasuki kolej matrikulisi dan universiti bersama-sama. Selepas sahaja selesai menduduki SPM akhirnya cita-cita mereka untuk mendapat keputusan yang cemerlang bersama-sama terlaksana. Selepas itu, mereka menyambung pelajarn di Kolej Matrikulasi Labuan,Sabah dan juga menjadi pelajar yang terkenal kerana kebijaksaan dan pelajar yang aktif di sekolah. 

Pelindung Seorang Manja 1Where stories live. Discover now