enemy? huh pt.2

40 7 15
                                    

Dah nama pun kantin an, jarang lah kantin tak sesak. Yelah siapa je taknak makan lepas dah penat belaja kan? Penat ooooo perah otak. Minha pun tengah struggle nak beli makanan, dan tanpa dia sedar dia dah terpijak kasut salah seorang yang bakal jadi enemy dia, Seo Jungra.

"Yahhh!!! Kau kenapa hah?! Sukati mak bapak kau je pijak kasut aku?!", tengking jungra kat depan orang ramai. Orang semua dah pandang2 diorang dah.

"Aku tak sengaja lah, orang ramai kan. Yang kau nak marah2 apahal?!", naik seoktaf nada suara minha. Ye ah sesuka hati dia nak tengking orang depan orang ramai pahal.

"Eh memanglah aku marah sial! Kau jilat balik kasut aku bodoh!", tengking jungra.

"Eh melebih lebih lak kauu! Kau balik karang kau cuci jelah sikit2 bodoh! Bukan aku pijak sampai hitam legam pun kasut kau tu setan!", minha dah mula nak bergaduh. Tu kalau lempang sedap tu.

"Kau setankan aku? Huh kau nak gaduh ke sial!", cabar jungra.

"Pahal nak gaduh? Meh ah! Eh aku tak takut lah sial ngan betina cam kau ni! Meh ah", diorang dah nak bukak gelanggang dah. Hyunie dan hayoun yang baru nampak kejadian tu terus berlari dekat minha.

"Sabar minha sabar, asal nak gaduh2 ni", tanya hyunie.

"Pompuan ni ha nak suruh aku jilat kasut dia pulak, memang tak lah sial!", kata minha sambil mata memandang tajam ke arah jungra. Jungra kat situ dah jeling2 dah.

"Dah takyah gaduh2, yang kau pun kasut kau tu kotor sikit je. Tak payah gedik sangat nak suruh orang jilat bagai", kata hayoun dan jungra menjeling hayoun.

"Ntah, kau nak sangat orang jilat kasut kau tu kau jilat lah sendiri babi! Bodoh punya betina! Dah ah jom ah unnie, tak guna cakap ngan babi liar cam ni", minha terus tarik tangan hayoun ngan hyunie blah dari situ. Jungra apa lagi, memberontak lah dia. Dan keadaan di kantin kembali tenang.

.

.

Minjung tergesa-gesa nak pergi jumpa dormmate dia yang lain. Dia takut lambat pulak nanti, tetiba terbayang kalau hyunie betul2 nak sekeh dia😂

Bila dia tergesa-gesa, dia memang tak perasan orang lain dan menyebabkan dia terlanggar manusia paling hipokrit sekali dekat muka bumi ni, Seo Naera.

"Sorry sorry aku tak sengaja", minjung menghulurkan tangannya untuk menolong naera bangun. Tapi naera tepis tangan dia and bangun sendiri.

"Kau kalau ye pun nak cepat tak payah lah sampai langgar aku sial, apa masalah kau bodoh betullahh", marah naera sambil menepuk-nepuk debu yang melekat kat baju dia.

"Sorry aku betul2 tak sengaja tadi, aku tak perasan", kata minjung dan naera hanya abaikan kata2 maaf dari minjung.

"Dah lah, mampos kau lah. Malas aku layan kau, once kau cari pasal lagi dengan aku siap kau", naera melanggar bahu minjung dengan sengaja dan terus blah meninggalkan minjung seorang diri kat situ.

"Bila masa sial aku cari pasal dengan dia. Aku dah minta maaf pun macam sial, nyampah aku", dan minjung terus berlalu pergi dekat tempat yang diorang dah tetapkan kat mana nak lepak. Last2 semua tak sampai lagi😂

"Lahabau tul memasing, aku sorang je baru sampai. Kalau aku tahu tadi takdelah kena jumpa ngan betina sial tu ey", minjung merengus dan terus duduk kat situ menanti kedatangan yang lain. Sabo je lah.

.

.

Setelah beberapa minit, akhirnya ramai jugak lah yang dah sampai kat tempat diorang lepak.

"Sakai kan memasing, aku punya lah kelam kabut nak datang sini sampai2 je sekor pun takde lagi ey", kata minjung dan yang lain gelak2 je lah.

"Maap lah, banyak betul halangan nak datang tadi. Semalam bergaduh ngan jantan, harini ngan betina pulak. Stress aku", kata minji dan yang lain ha mulalah nak bukak cerita pulak kan.

[OG] HATE or LOVE? || af TOO [CLOSED]Where stories live. Discover now