Önsöz

1.1K 69 52
                                    

İlk başta herkese merhaba.
Fandom iyice boka sardığı için böyle bir kitap çıkarma gereği hissettim.

Aslında ortada kurtarılabilecek bir fandom bile yok. Bu sebeple kitabı sadece eğlenceli vakit geçirmek için okumanızı tavsiye ediyorum. Yani kitabın ismine aldanıp geldiyseniz belirtmek isterim ki bu ve bunun gibi kitaplar fandomu kurtaramaz veyahut kurtarmayacak.

Yani gerçekten fandoma karşı bir ayaklanma veya devrim gibi bir şey için bunun gibi bir kitap yazdığım düşüncesindeyseniz belirtmek isterim ki; ben komünist falan değilim.

Bu yüzden sadece bu kitabı sadece eğlenmek için yazıyor. Keyifli okumalar dilerim.

İlk bir konuya değinmek istiyorum; Creepypasta nedir?
"Creepypasta, İnternette dolaşan kısa korku hikâyesi ya da kopyalayıp yapıştırılarak dolaşan resimdir. Birçok kişi bu sitedekine benzer hikâyeler yazabilir."

Örnekler:

Jeff The Killer:
Jeff The Killer'ın hikâyesi on üçüncü doğum günü partisiyle başlar. Üç genç onu sıkıştırır, Jeff onlarla kavga eder ve sonunda gençler onu çamaşır suyu ve benzin dökerek yakar. Hastanede sargılarla sarılır. Sargılar çıkarılınca yüzü beyazlaşır. Sonra zihinsel durumu bozulur. Ağzını keser, göz kapaklarını yakar ve annesini, babasını öldürür. Kardeşini yatakta "go to sleep/sadece uyu/uykuya git" diyerek öldürür.

Squidward'ün İntiharı:
Squidward'ün İntiharı, SüngerBob KareŞort'un kayıp bölümüdür ve Squidward karakterinin intihar etmesini içerir. Bu bölümdeki arka plan korkutucu bir şekilde çizilmiştir ve ölü bir çocuk fotoğrafı gizlenmiştir.

BEN Drowned:
The Legend of Zelda: Majora's Mask alan bir üniversite öğrencisinin hikâyesidir. Oyunun adı BEN diye yazılır ve bunu oynayan öğrenci şüpheli bir şekilde ölür.

Gumball The Grieving:
The Grieving Gumball çizgi dizisinin bir kayıp bölümüdür, Gumball'ın ailesi intihar edip ölür.

Bakınız, Creepypasta denilince aklınıza direk "Jane, Jeff, Lj, Ej" gelmesin. Mesela Disk 11'de bir Creepypastadır.

Ayrıca creepypastaturkiye sitesinde cidden kaliteli çevrilmiş onlarca Creepypasta hikayesi var.
Arada o sitelerden de alıntılar yapmayı amaçlıyorum.

Yani şunu bilmenizi istiyorum sadece; Creepypasta edebiyat temelli internette dolaşan korku hikayelerine verilen isimdir.
Ayrıca Creepypasta birçok farklı dala ayrılır.

Mesela normal katillerden tut, lanetli ruhlara ve kukla ustalarına kadar uzanan ve edebiyat sanatının hakkını veren
Birçok farklı daldan oluşur.

Bu kavramın körelmemesi gerek.
Bunu bilerek dikkat edelim lütfen.

Eğer anlatmak istediğim her şeyi anladıysanız kitabı okumaya devam edebilirsiniz.

#SaveCreepypasta Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin