Dia berjalan mendekati ku. Aku sudah bersiap sedia untuk melakukan lakonan ku.
Dia melihat ku atas sampai ke bawah untuk membuat scan "So kau pun nak berikan aku sedikit layanan ke? Kau siapa ye perempuan?" Soalnya.
"Hmm mungkin, i ialah peminat setia you selama ni" kataku sambil ku usap wajahnya.
Lelaki itu terkejut melihat aksiku.
"Ouhhh so marilah"
Aku menolak dia duduk di sofa secara perlahan lahan. Kemudianku duduk di ribanya.
"Then?" Dia menyoal ku sambil mengangkat keningnya kerana aku masih lagi dalam keadaan seperti itu.
Aku mendekatkan wajahku ke wajahnya.
Dan tiba masanya.Parkkkk
"Kau tak patut buat macam tu kat Kaisarah lah! Dasar lelaki playboy. Aku datang sini bukan sebab nak layan spesies manusia macam kau. Kalau kau nak tahu aku datang sini sebab balas dendam untuk kakak aku. Kau dengar baik baik Kakak aku!" Kata ku sinis lalu aku menjauhkan diri ku.
Lelaki itu terkejut melihat tindakan drastik ku. Dia berjalan mendekati ku.
Kemudian tanpa sengaja aku tumpah kan air di lantai mozek. Dia melihat ku pelik dan berjalan mendekati ku dan dia terjatuh di hadapan ku akibat kekurangan daya geseran.
"HAHAHA, terima kasihlah kerana tunduk hormat kat aku. Saya sangat hargai dan tugas aku selesaikan dengan jayanya. Tak sangka dapat 'bonus' " Kata ku penuh bangga.
"Tuan dragionick!!" Jerit dua orng gadis itu apabila melihat dia jatuh tersembam lantai. Padan muka.
'Aku tak salah dengarkan. 'Dragionick'
Hah? Lelaki ini ialah keluarga dragionick?'Secara tidak langsung aku terlihat anting-anting yang terdapat di telinganya
Faham lah aku bahawa dia ialah pewaris keluarga Dragionick. 'Keluarga dragionick memang kuat pengaruhnya dia asia tenggara'
"Erkkk aku pergi dulu. Sorry!" Laungku dan aku terus pecut keluar dari bilik itu
Kulihat dia mengejar ku . Aku berlari lintang pukang dan tanpa sengaja aku terlanggar seseorang.
"Auchhhh" adu ku.
Aku lihat pewaris dragionick itu sudah berada di belakang ku sambil tercungap cungap dan aku melihat gerangan orang tersebut yang aku langgar. Aku terkejut apabila melihat dia.
'Dia bukan ke yang selamatkan aku' aku terkedu
Lelaki yang mengejarku terus bersuara. Aku terus sembunyi di balik belakang lelaki yang menyelamatkan ku di tasik pada pagi tadi. Ya dia lah. Aku ingatan ku masih segar lagi.
YOU ARE READING
The Secret Royal
FantasyKisah perjalan seorang puteri Diana Aelisya anak kesayangan Tn Mark Andrew yang berasal dari keluarga ternama. Namun begitu tiada siapa mengetahui keberadaan atau kewujudan keluarga Tn Mark Andrew. Bagi mereka golongan keluarga yang berkuasa hanya 4...