Hari ini Keduabelas Kakak Beradik sedang berada Di Kebun Durian Tok Dalang. Tok Dalang Yang Ajak Mereka. Tok Dalang ialah Jiran Dekat Mereka. Kebun Durian Tok Dalang Memang Luas! Durian pun besar besar!
" Wahhh!!! Banyakye Durian Tok!!! "Jerit Moon Teruja. Mana tak ya nya? Moon memang hantu Durian! Tapi Tak dengan Ali, bila nampak Durian Tu Dia takut. Bila ditanya, Jawabannya selalu sama. Iaitu
'Nanti kena cucuk Duri'." Memanglah Banyak! Jom kita makan sama samaa! " . Pelawa Tok Dalang. Mereka hanya ikut sahaja Tok Dalang menuju ke Pondok nya.
Semasa tengah sedap menjamu selera...
" Ali...Kenapa Tak Makan? Sedap kot..." Tanya Rudy dengan Sangat Pelik. Durian Musang King lah... Buah besar, manis pula Tu.
" Tak nak...Tak Sedap" Jawab Ali yang agak... Geli tengok Durian Tu. Ish tak patut 😂. Kadang Ali pun teringin nak Rasa Durian Tu.
Suasana senyap seketika...
" Mana Ada... Durian ni manis Tau! " Sahut Jet secara mengejut. Membuat Chris Di sebelahnya hampir tertelan biji Durian😂.
" Kurang Asam Kau Jet!! " Marah Chris. Yalah, orang tengah seronok makan di kejut pulak.
" Hehe... Sory... Tak Sengaja... Hehe " Jawab Jet yang menggaru Leher belakang nya.
" Rasalah Dulu Ali...Meh Abang Rudy suapkan " . Ajak Rudy. Ali Laju Geleng Kepala!
" Hermmm!!! Tak Nak! " . Jawab Ali sambil menutup mulut. Tidak!
" Haih...Kalau tak nak Sudah, Abang makan Je " . Balas Rudy. Pe kene dengan Adik dia ni? Semua dalam keluarga dia suka semua buah. Ali Je yang kadang kurang Suka. Suka pun cuma buah Strawberry. Tu Je!
Hari Pun Sudah Siang~Semua tengah tertidur dek kekenyangan. Kecuali Seseorang...
" Heem... Nak Rasalah... Mungkin sedap kut.. " Kata Ali yang ternampak satu buah durian yang terbelah dengan isi yang banyak.
Selepas Satu Jam Kemudian, Apabila mereka terbangun dari tidur lenanya. Terkejut dengan Kulit Durian yang bersepah😂.
' Bukan ke tadi dah kemas ke? ' Fikir mereka didalam hati masing masing.
" Ha nak lagi? " . Pelawa Tok Dalang daritadi asyik membuka kulit Durian.
" Nak Nak!!! Banyak Banyak!! " . Pinta Ali yang sangat Teruja.
" Eh... Ali...? Tadi kata tak nak? " . Tanya Alicia sambil tersenyum sinis. Apa yang mereka nampak ialah Ali dengan pipi yang comot dengan tangan kecilnya yang memegang buah Durian. Comelnya!
" Hehe...Ali tak tau.. Rupanya sedap " . Jawab Ali Sambil tersengih macam kerang wangi.
~💮💮💮~
Akhirnya Mereka mengucapkan terimakasih kepada tok Dalang dan sebelum pulang kerumah , Mereka Singgah kedai buah buat beli Manggis... Yalah biar sejuk. Tapi... Agaknya diorang ni lupa😂 Yang Ali... Tak suka buah ungu berbentuk bulat ni.
Sebenarnya kan, Chapter ni Al buat sebab ianya terjadi di Real Life... Yang memang Al pernah Alami😂.
Apa-Apapun jangan lupa Vote dan Coment! 😊
T
B
C
KAMU SEDANG MEMBACA
Keluarga Bahagia [EA FF]
Truyện Ngắn𝟏𝟐 𝐄𝐣𝐞𝐧 𝐌𝐮𝐝𝐚 𝐌𝐞𝐧𝐣𝐚𝐝𝐢 𝐊𝐚𝐤𝐚𝐤 𝐁𝐞𝐫𝐚𝐝𝐢𝐤? 𝐌𝐚𝐫𝐢 𝐊𝐢𝐭𝐚 𝐓𝐞𝐧𝐠𝐨𝐤 𝐀𝐩𝐚 𝐣𝐚𝐝𝐢 𝐁𝐢𝐥𝐚 𝐌𝐞𝐫𝐞𝐤𝐚 𝐭𝐢𝐧𝐠𝐠𝐚𝐥 𝐩𝐚𝐝𝐚 𝐬𝐚𝐭𝐮 𝐛𝐮𝐦𝐛𝐮𝐧𝐠 𝐑𝐮𝐦𝐚𝐡! 𝐁𝐞𝐫𝐠𝐚𝐝𝐮𝐡? 𝐀𝐝𝐚 𝐤𝐨𝐭... 𝐍𝐚𝐤 𝐤𝐚𝐭𝐚 �...