Hari Ini Adalah Hari Yang Kurang Menyenangkan Bagi Ali. Sebab...
" Abang Rudy! Jom main! " . Ajak Ali yang Langsung Menerjah Bilik Rudy. Dan Dia Terus Naik Ke Katil Rudy sambil Duduk Atas Rudy Yang Tengah Tidur.
" Hmmph! Nantilah! Aku tengah Ngantuk Ni! " . Tolak Rudy Yang Agak Kasar Bagi Ali.
Ali Pun Pergi Ke Bilik Jet. Jet dan Chris Tengah Buat Live masa Tu Dekat Ig.
" Abang Jet...Jomlah Teman Ali main! " . Ajak Ali Yang Tarik Kaki Jet.
" Tepilah! Mainlah Sorang Sorang! " . Tolak Jet Yang Masih Menghadap Layar Fonnya. Sedangkan Chris Masih Diam.
Ali Belum Menyerah. Dia Gerak Ke Bilik Alicia. Bilik Alicia Terkunci Dengan Rapat Supaya Dapat Elakkan Biliknya Yang Bersepah Karena Moon Dan Ali. Sebab... Dalam Bilik Alicia Semua Ada.
" Akak Licia! " . Jerit Ali sambil menggedor gedor(?) pintu Bilik Alicia.
Alicia Yang Tengah Syok Buat Tik-Tok pun Tersalah Gerakan.
" Akak Alicia Tak Da! " . Balas Alicia Dari Dalam Bilik. Ish Kacaunya! .
" Akak Tipu! Bukalah Pintu Ni! " . Pinta Ali Yang Masih Berusaha Membuka Pintu Alicia.
"........ ". Tak Ada Jawaban Dari Alicia. Membuatkan Ali Pout.
" Hmmph! Apalah! Ajak Moon Jelah! " . Ali pun Gerak Ke Bilik Moon.
" Akak Moon! Main Jom " . Ajak Ali Yang Menggoyang Tangan Moon Secara Mengejut, Membuat Dia Terconteng Bukunya .
" Ali! Mainlah Dengan Abang Zass! Akak Moon Sibuklah! " . Tolak Moon Sambil Mendorong Ali Keluar Dari Biliknya.
Ali Tak Putus Asa. Dia Tau Yang Zass, Roza, Dan Mika Pergi Ke PasarRaya buat Beli Barangan Dapur. Ali Tak nak Main Dengan Bulat. Sebab Bosan. Kalau Main pun Bulat Macam Acuh Tak Acuh Je. Ali Nak Ajak Main Iman. Tetapi Bila Dia Intai Dari Pintu Bilik Iman, Niatnya Tak Jadi. Sebab Iman Tengah Solat Sunah.
Ali Ternampak Khai Sedang... Dia pun Tak tau Khai Tengah Buat Apa? Yang Dia Tahu , Hari - Hari Khai Betulkan Robot. Tu Je Lah.
" Abang Khai!! Marilah Main! " . Ajak Ali Yang Diluar Bilik Khai. Sebab Ali langsung Tak Pernah Masuk Bilik Khai. Katanya Takut.
" ....... " . Tak Ada Jawaban Dari Khai. Khai Sebenarnya Tengah Layan Novel Sambil Dengarkan Muzik guna Earphone.
Ali Dah Geram. Dia Sebenarnya Tak Boleh Main Dekat Luar Rumah. Maklumlah...Sekarang Ni Tengah Banyak Kes Anak-Anak Diculik.
Kreeek...
Ali membuka Pintu Depan Pelan-Pelan. Lalu Menuju Keluar Rumah. Dia Menuju Ke Taman Hiburan.
Malam pun Telah Menjelma...
" Okey Dah Semua Dah Disini kan? " . Tanya Roza Selaku Anak Sulung. Mereka Semua Akan Makan Malam Bersama.
" Er...Ali Tak Ada Dekat Sini " . Ucap Iman dengan suara lembutnya.
" Eh... Ha ah lah.Mana Ali? " . Tanya Bulat.
" Jap. Biar Aku Panggil Dia. " . Rudy Pun Bergerak Ke Bilik Ali. Namun... Kosong!?.
Oleh Karena Bilik Ali Berada Di Tingkat Atas...
" Hah.. Hah.. Ali...Ali Tak ada! " . Jelas Rudy Yang Sangat Cemas.
" Apa?!?! " . Jerit Mereka Secara Serentak.
" Kalau Macam Tu Jom Kita Cari Ali! " . Ajak Roza Yang Langsung Berlari Ke Luar Rumah.
Di Perjalanan, Masing - Masing Mula Menyadari Kesalahan Mereka Sebab Palaukan Ali Tadi. Hanya Beberapa Yang Ikut, Roza,Rudy, Alicia, Khai, Zass, Dan
Iman. Yang Lain Jaga Rumah!
Tulah 😂.Sementara Itu~
" Ali... Marilah. Nanti Aunty Antar Ali balik " . Ajak ??? .
" Betul Aunty? " . Tanya Ali yang Masih Menguis- Uis makanannya guna Garfu.
" Betullah... " .??? Menjawab Sambil Dirinya Menelpon Seseorang.
Mereka Berlima Turun Ke Taman Hiburan. Mereka Tau, Kalau Setiap Kali Ali Nak main Keluar Rumah. Mesti Ke sinilah Tujuannya!
Yang Ditinggal Dirumah Hanya Berdoa Semoga Ali Selamat Dan Boleh Dijumpai." Ali! Ali! " . Jerit Rudy Membuatkan Orang Orang Sekitarnya Bertanya.
" Kenapa Dik? " Tanya seorang Lelaki Yang Kelihatan Bersama Dengan Istrinya.
" Pakcik Nampak Budak Ni Tak? Lalu Dekat Sini? " Tanya Roza Sambil menunjukkan Gambar Ali.
" Tak. Pakcik dengan Istri Pakcik Baru sampai Dik Dekat Sini " . Jawab Pakcik Tersebut.
" Ouh.. Yeke? Tak pe lah. Terimakasih Pakcik " . Balas Roza.
Mereka Meneruskan Pencarian Sampai Besok Pagi. Namun Tak Mendapat Petunjuk. Baru Sahaja Ingin Melaporkan Perkara Ini Ke Balai Polis...
TOK TOK TOK...
" Biar Aku Yang Buka... " . Ujar Rudy Yang Sebam Mukanya sebab satu malam Asyik Risau Fikirkan Ali.
" Ya Aunty Fay.... " . Ucapan Rudy Berhenti Tatkala Melihat Seorang Kanak Kanak Dibelakang nya.
" Ali!! " . Jerit Rudy Yang Berlari Memeluk Ali. Manakala Ali pula hanya berdiam diri. Merajuk!.
" Ya Allah! Ali Pergi Mana? Risau Abang Tau tak? " . Tanya Rudy menggoncangkan bahu Ali.
" Semalam. Aunty Jumpa Ali duduk sorang sorang dekat taman. Sebab tulah Aunty bawa rumah Aunty " . Jawab Aunty Fay Menyampuk.
" Terimakasih Sangat Aunty. Tak taulah kalau Aunty Tak Ada " . Ucap Rudy Sambil membongkokan Diri 90 derajat.
" Tak ada hallah. Lain kali Jangan Teledor dengan Adik sendiri Tau. Aunty Balik Dulu " . Ucap Aunty Fay yang langsung naik ke keretanya.
Manakala... Ali Dan Rudy Masuk Ke Dalam Rumah. Badan Ali serta merta Dipeluk. Masing-Masing Meminta Maaf. Tapi...
Ali Merajuk!!!
Sehinggakan Mereka Semua Terpaksa... Eh Ikhlas 😂 Membelikan Ali Apa Sahaja Yang Dia Nak.
~💮💮💮~Tulah... Lain Kali Jangan Palaukan Adik Korang Tau!
Jangan Lupa Beri Vote Dan Coment Ya? 😊
T
B
C
KAMU SEDANG MEMBACA
Keluarga Bahagia [EA FF]
Cerita Pendek𝟏𝟐 𝐄𝐣𝐞𝐧 𝐌𝐮𝐝𝐚 𝐌𝐞𝐧𝐣𝐚𝐝𝐢 𝐊𝐚𝐤𝐚𝐤 𝐁𝐞𝐫𝐚𝐝𝐢𝐤? 𝐌𝐚𝐫𝐢 𝐊𝐢𝐭𝐚 𝐓𝐞𝐧𝐠𝐨𝐤 𝐀𝐩𝐚 𝐣𝐚𝐝𝐢 𝐁𝐢𝐥𝐚 𝐌𝐞𝐫𝐞𝐤𝐚 𝐭𝐢𝐧𝐠𝐠𝐚𝐥 𝐩𝐚𝐝𝐚 𝐬𝐚𝐭𝐮 𝐛𝐮𝐦𝐛𝐮𝐧𝐠 𝐑𝐮𝐦𝐚𝐡! 𝐁𝐞𝐫𝐠𝐚𝐝𝐮𝐡? 𝐀𝐝𝐚 𝐤𝐨𝐭... 𝐍𝐚𝐤 𝐤𝐚𝐭𝐚 �...