Kapitel 2

7 0 0
                                    

Efter att ha skrivit med Johan hela natten så var det dags att gå till tåget för att kunna ta bussen till skolan. När jag var i skolan den dagen så var jag spänd för att jag sedan skulle åka hem till Johan. Han var ju ändå några år äldre än mig. Klockan gick och när jag slutade skolan så tog jag bussen så jag kom jag in till stationen och skrev till Johan att jag var påväg till bussen mot honom. Väl inne på stationen så träffade jag upp några kompisar som frågade varför jag var så nervös så jag berättade att jag skulle hem till en kille jag träffade dagen innan samt skrivit med hela natten och dagen. Så dem följde mig till bussen och jag hoppade på. När vi börjat åka så ringde jag till Johan för att fråga var jag skulle hoppa av och han sa vad hållplatsen hette samt att han skulle möta mig där. Efter att jag stått på bussen ca 25 minuter så var jag framme, och där stod han. Jag hoppade av och var mer nervös än någonsin, jag fick en kram och han frågade om vi skulle gå hem till honom. Vi började gå och ca 5 minuter efter så var vi hemma hos honom, han sa att hans pappa inte var hemma utan att han jobbade så han var hemma själv. Vi gick upp till hans rum och där stod jag som en idiot och vågade inte ens prata. Jag var så nervös så jag inte ens hade tagit av min jacka, utan jag bara stod där på hans rum och stirrade på honom. Efter ungefär 30 minuter så ställde han sig upp och gick fram till mig, han tittade mig in i ögonen och frågade om jag ville ha en kyss, jag blev helt knallröd i ansiktet men jag nickade svagt och han kysste mig, de var en av de mysigaste stunderna i mitt liv. Vi stod en kort stund och kysstes och sedan tog han av min jacka och vi gick till hans säng, vi låg där en stund och kysstes och höll om varandra. Men såklart var det inte det enda som hände, utan vi låg hihi. Efter en stund i sängen så skulle vi gå ut och ta en cigg, när vi kom ner frågade Johan om jag hade cigg, vilket jag hade då jag köpt tidigare på dagen. Så vi gick ut på altanen och jag tände min cigg och Johan tände vad jag trodde var en cigg. Efter ca 5 minuter så frågade jag var jag skulle slänga min fimp och han visade askkoppen. Jag märkte att han inte rökt mer än ca halva sin "cigg" så jag frågade vilket märke han röker och då sa han "holk". Jag blev lite chockad men brydde mig inte jätte mycket då jag själv höll på något år innan ibland med mina vänner. Han frågade om jag ville ha, men jag sa nej för att jag har slutat sen ett år tillbaka. Sedan vid typ 16 så gick vi upp på hans rum igen, Johan sa att han skulle gå på toaletten och jag trodde då att han skulle skriva till någon annan tjej, även om han inte var "min" då så var han ändå min fast han inte visste de riktigt då. Jag blev helt förstörd och trodde att han skulle blocka mig när jag åkt. Men han kom in i sitt rum och frågade vad som hänt eftersom att tårarna rann, jag sa inget men jag fick en kram. Berättade en stund senare när jag lugnat ner mig att jag var rädd att han skulle blocka mig. I det ögonblicket så var de som något i honom började lysa upp igen, hans leende och ögon såg jag hoppet om att han kanske inte skulle göra det ändå.. 

Han frågade mig om jag ville bli hans flickvän. Jag trodde först att han drev med mig så sa att jag ville tänka lite. Frågade därav en stund senare om han var seriös, vilket han var. Så vi blev tillsammans då.
Han frågade om jag kunde sova hos honom men min pappa sa tidigare den dagen att jag inte fick förre han hade fått träffa Johan, så jag sa till han att sova hos mig istället för att jag inte får för min pappa eftersom att jag bara var 16 år då.
Men då sa han att han inte har busskort och därför inte kunde just den dagen. 
Vid ca 18.15 så var jag tvungen att ta bussen tillbaka till stan för att hinna med tåget hem.
Så han följde mig till bussen och gav mig en kyss. När bussen kom så vinkade han till busschauffören så han skulle stanna. Han gav mig "hejdå" kyssar och en kram och jag hoppade på bussen. 
När jag kom hem berättade jag för min pappa att jag och Johan blev tillsammans under  den dagen. Han frågade hur gammal Johan var och då  berättade jag att han var 22 år. Pappa tyckte inte riktigt om det eftersom jag skulle fylla 17 år , i Juni alltså om 3 månader. Jag skrev till Johan när jag kommit in på mitt rum, som jag tyvärr delade med min lillebror som nyligen flyttat till pappa. Johan ringde mig och vi började prata. Min lillebror frågade vem det var så jag berättade att det var min pojkvän. Han ville också prata med Johan då såklart för att skämma ut mig lite som syskon gör. Johan och min lillebror kom överens ganska snabbt vilket jag tyckte var bra men mer pinsamt såklart. 

Efter ett par timmar i telefon så frågade jag om han ville sova hos oss på Fredagen över helgen. Han sa ja, och jag blev överlycklig. Men min lillebror sa bara "Så länge ni inte äcklar er när jag e här". Vi träffades varje dag hemma hos Johan och på fredagen när jag kom till honom så  åkte han med mig hem. Var så glad att han följde med mig men också nervös att min familj skulle skämma ut mig framför Johan... <3

Du och jag♡Where stories live. Discover now