ایرانیها غالبا علاقه دارند که با بهترین ظروفشان از مهمان پذیرایی کنند تا وقتی مهمان وارد خانه میشود از این همه سلیقه شگفت زده شود. به همین دلیل خانمهای خانهدار همواره سعی دارند که ظروف شیک و زیبایی را خریداری نمایند. در این بین نقش انواع ظروف شیرینی خوری و میوه خوری دا نمی توان انکار کرد، چون هنگام پذیرایی اصلیترین مهم ترین قسمت آن، میوه و شیرینی می باشد. حال امروزه ظرفی با عنوان اردوخوری تولید و روانهی بازار شده که میتوان انواع دسرها سالادها را درون آن قرار داد.از قدیم الایام تا به امروز مادران ما همواره در تلاش بودهاند که هنگام میزبانی از مهمان بهترین ظروفشان را مورد استفاده قرار دهند. پس این احترام به مهمان از گذشتگان به ما رسیده است. ظرف اردوخوری به دلیل زیبایی خاص و شکل ویژهای که دارد، سبب میشود بتوانید انواع خوراکیهای مخصوص مهمانی از دسر و سالاد را گرفته تا انواع آجیلها را درون آن قرار دهید.اگر تاکنون به اهمیت خرید این وسیله پی نبردهاید، به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم که حتما خرید آن را در لیست ماهیانهی خود بگنجانید تا هر زمان که مهمان به خانهی شما آمد از دیزاین میز پذیرایی شما لذت ببرد. مسلما برای خرید هر ظرفی که به خانه و آشپزخانه مربوط میشود، باید دقت عمل بالایی داشته باشید تا جنس باکیفیتی را انتخاب و خریداری کنید. علاوه بر آن یکسری نکات را هم هنگام خرید باید مدنظر قرار دهید تا انتخابی درست و مقرون به صرفه را تجربه کنید. پس برای آگاهی از این نکات با ما همراه باشید.منظور از ظرف اردوخوری چیست؟اردو و اردوردر واقع به همان پیش غذا گفته میشود که معمولا قبل از وعدهی اصلی میل خواهد شد. در زبان فرانسه به پیش غذا اُرِدو میگویند که ما ایرانیها برای تلفظ راحتتر این کلمه، اُردُو را جایگزین کردهایم. معمولا حجم غذای مصرفی در پیش غذا نسبت به غذای اصلی کمتر است و اندازهی آن به راحتی در اردوخوری جای میگیرد. گاهی اوقات هم میتوان انواع فینگرفود را درون این ظرف قرار دهید.فراموش نکنید که غالبا از این ظرف برای سرو پیش غذاهایی چون کشک بادمجان، شله زرد، انواع آش و... استفاده میشود، وگرنه میتوانید انواع سالاد، ترشی، ماست و... را هم درون آن سرو کنید. پس میتوان گفت که اردو یا اردور نوعی پیش غذاست که منظور از ظرف اردوخوری هم ظرفی است که اردو در آن ریخته و میل میشود. عزیزان دقت داشته باشید که هر مدل خاص از این ظرف برای سرو یک نوع خاص از پیش غذا طراحی شده است.معروف ترین شکل اردوخوری چه مدلی است:خانمهای گرامی توجه داشته باشید که خرید هر نوع ظرف خاص برای پذیرایی از مهمان در منزل شما، کاملا مسئلهای شخصی است که ذوق و سلیقهی شما را میطلبد. پس چه بهتر که قبل از خرید نوع خاصی که مدنظرتان ایت را مشخص نمایید تا بعدها دچار تردید نشوید. اما اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم اردوخوری حلزونی مطرحترین شکل اردو خوری میباشد که مورد پسند بسیاری لز بانوان خواهد بود.در این ظرف محبوب انواع آش، شله زرد، میوه خشک، آجیل، شیرینی، شکلات و... ریخته میشود و به دلیل ظاهر منحصر به فردش زیبایی خاصی به میز پذیرایی شما میبخشد. خانمهای عزیز دقت کنید که لزومی ندارد ظرف اردو خوری شما خیلی گود و بزرگ باشد، چون پیش غذا معمولا در حجم کم سرو میشود، فقط هنگام قرارگیری بر روی میز غذاخوری، باید مدام دقت کنید که اگر ظرف خالی شد، سریعا آن را پر نمایید.آشنایی بیشتر با انواع ظروف اردو خوری به لحاظ جنس:اردو خوری چینی: این مدل از ظرفها به دلیل اینکه جنس چینی دارند خیلی زود شکسته و لبپر میشوند. بنابراین اگر دقت کافی در نگهداری از ظروف چینی را ندارید، بهتر است به سراغ خرید این مدل نروید. علاوه بر این جنس چینی غالبا وزن سنگینی دارد و تنوع زیادی هم ندارند.اردو خوری سرامیکی: معروفترین و محبوبترین مدل اردو خوری، جنس سرامیکی میباشد که هم دوام بالایی دارد و هم اینکه تنوع آن در بازار بسیار زیاد است. وزن مناسب و شستوشوی راحت این جنس از ظروف، از دلایل محبوبیت آنهاست. در نتیجه به آسانی میتوان آن را درون ماشین ظرفشویی قرار دهید.اردوخوری بامبو: همانطور که میدانید جنس بامبو از چوب درخت بامبو ساخته شده است و دوام نسبتا بالایی هم دارد. طراحی اردو خوری بامبو به صورتی است که معمولا به عنوان پایه ی اردو خوری مورد استفاده قرار میگیرد. اما گاهی اوقات هم خودِ ظرف از جنس بامبو میباشد که نمای فوق العاده زیبایی را به میز پذیرایی شما عزیزان خواهد بخشید.نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید ظرف اردو خوری باید به آنها توجه نمایید:اولین مورد توجه به قیمت این محصول است. عوامل مختلفی چون جنس، کیفیت، مدل و... بر روی قیمت این وسیله اثرگذار هستند. شما عزیزان باید با توجه به بودجه و سلیقهی خود نسبت به خرید مدل خاصی اقدام نمایید.عزیزان حتما به جنس اردو خوری دقت کنید. با توجه به جنس های مختلفی که در بالا به آنها اشاره کردیم، میتوانید یک مدل خاص را انتخاب کنید. چون هر کدام از این جنسها مزایا و معایب خود را دارند.هنگام خرید این ظرف حتما به سالم بودن و عدم لبپر بودن لبههای ظرف دقت داشته باشید که مبادا در جعبه دچار شکستگی شده باشد.غالبا رنگ این ظرف سفید میباشد، چون رنگ سفید سبب میشود که مواد غذایی زیبایی خود را بیشتر نشان دهند و باعث برانگیختن اشتها شود. البته رنگ جنس بامبو معمولا به رنگ چوب است و انتخاب هر کدام از این رنگها امری سلیقهای است.اردو خوریها شکلهای متنوعی دارند از حلزونی گرفته تا شکل حروف، اعداد، گرد، مستطیل، بیضی و... . بدیهی است که انتخاب هر کدام از این مدلها به سلیقه و علاقهی شما عزیزان بستگی خواهد داشت.اگر قصد دارید که مایعات و انواع سوپها و آشها را درون اردو خوری بریزید، بهتر است به دنبال انواع شاتها باشید. منظور از شات، اردوخوریهایی هستند که حالت لیوان دارند و لبههای آنها مانع از ریختن مایعات میشود.بسیاری از پیش غذاها با سس میل میشوند، بنابراین اگر قصد سرو این مدل از پیش غذاها را دارید، پیشنهاد ما به شما عزیزان خرید ستهای چند تکه اردو خوری میباشد که قابلیت ریختن سس درون ظرف را دارا میباشند.
https://limootop.com/mag/
YOU ARE READING
راهنمای خرید اردوخوری باکیفیت - لیموتاپ مگ
Romansaنکات مهم راهنمای خرید اردوخوری باکیفیت