Hoofdstuk 1. 1

11 0 0
                                    

____________Leonie____________

————————————————————

Zoals altijd weer, gaat Leonie haar wekker af. Elke dag, elke ochtend en elke keer weer op dezelfde tijdstip. En alweer school vandaag maar, gelukkig is dit de laatste dag van de week en weekend kwam dichterbij met de seconde. Met tegenzin kwam ze haar bed uit en werd ze al snel begroet door een miauw van niemand anders dan Nala haar kat die ze kreeg voor haar verjaardag jaren geleden. En binnenkort is ook nog eens Thirza haar 18e verjaardag. En met binnenkort bedoel ik over 3 dagen, en ze heeft al iets gepland voor Thirza wat ze kan doen voor haar verjaardag.

Na niet zo lang was ze al aangekleed en ready voor de schooldag, ze had nog snel met Laura en Thirza geappt voordat ze haar tas ging inpakken. Ze woonden ieder al op zichzelf en dicht bij school zodat ze zowat nooit te laat kwamen, het was erg handig aangezien Leonie vroeger altijd ver van school woonde, ook al kwam ze nooit te laat het is minder fietsen.

Ze trappelde naar beneden met Nala achter haar aan gehuppeld en ging rechtstreeks naar de keuken om haar lunch pakket uit de koelkast te pakken die ze de dag daarvoor al had klaar gemaakt. Natuurlijk had ze nog tijd over en ging ze op haar telefoon snel wat katten videos bekijken. Ze had haar haar half omhoog en half omlaag, ze heeft donkerblond haar met wat paarse highlights hier en daar en bruine ogen. Haar haar was altijd zacht en vol en Laura kon haar handen er soms niet vanaf houden. Ze had een gekleurde trui aan en een lichtgekleurde spijkerbroek. Toen ze aan het scrollen was op instagram kwam ze langs een video van haar favoriete gameshow genaamd Outlaster. Het was een soort Expeditie Robinson show, het was de nieuwste grootste show in 2020.

Voor haar verjaardag wou Leonie natuurlijk meedoen aan de show samen met Laura en Thirza, ook al was de kans dat ze gekozen zouden worden klein, wouden ze nog steeds proberen gewoon voor de lol. In de video zag je een blooper van toen een deelnemer in her water viel twee keer achter elkaar. Niet snel later ging ze de deur uit op weg naar school

——————————————————————

_____________Laura_____________

Laura woonde in een appartementje met haar kat Senna, Laura was al 18 en Leonie ook. Laura was al uit bed met tegenzin aangezien het zo koud was maar ze was wel opgelucht dat het de laatste schooldag was. Ze kon niet wachten tot ze kon uitslapen en dan games spelen tot laat in de nacht. Nu ze op zichzelf woont kan ze zelf bepalen wanneer ze slaapt.

Laura donkerblond met een beetje lichtblond haar met een net geverfde blauwe kleur aan de onderkant. Haar haar kwam ongeveer (als het niet in een staartje zat) tot haar navel maar, vandaag had ze het in een staartje met twee plukjes los aan de voorkant. Ze had een wit shirt aan met lange mouwen die wijder werden aan het einde en een donkere spijkerbroek om het af te maken.

Ze zat aan haar keuken tafel met een kom met cornflakes aan het kijken naar de tv die niet zo ver van haar aanstond. De show Outlaster was weer op tv, je kon het bijna op elke zender zien het was zó beroemd. Laura was uit haar gedachtes gesprongen toen Senna ineens voor haar neus op de keuken tafel stond. Door Senna keek Laura snel naar de tijd om te zien dat ze eigenlijk al weg moest gaan. Ze stond op en deed de tv snel uit, gooide de afstand bediening op de bank die er vervolgens daarna van de bank afviel en gaf Senna snel een kus voordat ze haar cornflakes weggooide.

Ze deed haar tas over haar schouder ze pakte haar jas zonder moeite te doen om hem aan te doen ,en ging de deur uit. Ze snel wandelde naar haar school aangezien ze zo dichtbij woonde dat fietsen 1 van de weinige opties was en zag Leonie op het plein staan voor hun school. Ze schreeuwde haar naam uit. De donkerblonde met paarse highlights draaide zich om en zwaaide naar Laura. Laura begon een beetje sneller te lopen en stopte toen ze bij Leonie stond.

"Heb je Thirza al ergens gezien?" Vroeg Leonie die rondkeek over het plein zoekend naar de brunette die hopelijk ergens stond. "Nog niet maar ik ben er zeker van dat ze wakker is, ze had ons nog geappt vanochtend." Zei Laura en ze keek ook rond zoekend. Het was niet lang voordat ze een half kapotte auto hoorden aankomen. Ze keken om en zagen een roestige half rode roestbak aanrijden die ook nog eens een hard geluid maakte. Alsof die roestbak er niet slecht genoeg eruit zag. "Daar is ze hoor." Zei Laura nog snel voordat ze allebei naar de parkeerplaats liepen om met haar te ontmoeten.

——————————————————————

____________Thirza_____________

"Kom op rot ding ik moet nog naar school!" zei de brunette terwijl ze nog harder op het pedaal trapte van haar oude zogenaamde roestbak. Ook al kon Thirza gewoon lopen naar school ze moest nog een lunchbox halen van de supermarkt want haar andere lunch die ze had was 'waarschijnlijk' over de datum. Ze verliet haar appartement als eerst maar kwam als laatst van de trio aan.

Thirza, donker bruin/ zwart haar, dat tot haar schouderbladen kwam. altijd een mysterie geweest haar haar, ene keer zeggen mensen zwart andere keer heel heel héél donker bruin. Ze had haar haar geverfd dat haar voor plukjes rood waren en de binnenkant van haar haar blond. Ze had haar haar los vandaag omdat ze anders te laat zou komen voor school, ze had een donkerblauwe bloes met rode verticale strepen met een losse spijkerbroek en zwarte korte laarsjes.

Ze moest nog een paar keer hard trappen op het pedaal om echt goed in te parkeren, ze wou niet opnieuw een boete krijgen zoals laatst. Ze stopte de auto en stapte uit, ze gooide de deur hard dicht waardoor er vervolgens allemaal rook uit de voorkap kwam en deed de achterdeur open om haar tas te pakken. "Nog steeds niet dat ding verkocht?" Vroeg een al bekende stem van een blond meisje met blauw haar aan de onderkant. "Dit ding is moeilijk te verkopen eerlijk gezegd kijk dan wat er gebeurt als ik die deur dicht doe." Zei de brunette treurig terwijl ze achterom keek naar de rook dat uit de voorkap kwam die nog al te goed te zien was. "Ach joh anders breng je hem naar de afval plek." Zei Leonie met een flick van haar hand naar de rode half kapotte roestbak. "Nee, ik wil wel gewoon een auto hebben en ik verdien er geld mee als ik dit ding verkoop." Zei Thirza terwijl ze zich terug draaide naar haar vriendinnen en begon te lopen naar de ingang van de school. Met Leonie en Laura naast haar zijde.

"Laura jij mag mijn auto wel hebben je rijdt er toch zo vaak in," begon de brunette later te zeggen terwijl ze in de grote hal van hun school liepen. Laura wendde zich een beetje naar haar toe maar ze bleven lopen ondertussen. "Maar ik wil er wel wat voor." Eindigde ze later na een seconde van stilte. "Ik hoef hem niet perse, en zoals je zei hij is niet echt in goede staat." Reageerde Laura terug terwijl ze een beetje rondkeken door de grote hal. Er viel iets op, op elke tv die er in de hal stond waar normaal het weerbericht op stond staat nu de serie Outlaster op aan het afspelen. "Zien jullie dat ook?" Vroeg Leonie een beetje verward. "Misschien is het omdat er binnenkort een nieuw seizoen komt,-" begon Laura "kan ook zijn omdat 1 van de leerlingen op onze school echt gegarandeerd meedoet eraan." Eindigde Thirza en ze wees naar een jonge die omsingeld werd door allemaal mensen met hun telefoons omhoog om foto's te maken. "Is dat niet, Rinus?" Vroeg Thirza en ze daalde langzaam haar hand om geen aandacht te trekken. "Dat is zijn game naam hij wou een coole naam hebben, zijn echte naam is nog niet bekend." Antwoordde Leonie en ze keek een beetje rond nog steeds in verwarring zoekend naar een tv dat wel gewoon het weerbericht uitzond. "Stel je voor als wij worden gekozen om mee te doen aan de show, ik zou het niet erg vinden om omringd te zijn met knappe jongens." Zei Laura losjes terwijl ze snel haar haar wat strakker deed in haar staartje.

Na wat staren gingen ze snel weer op pad naar hun klas. Ook al konden ze er niet makkelijk langs het pad stond bomvol met gillende keuken meisjes en andere mensen die foto's wouden van de nieuwe kandidaat van Outlaster.

———————————————————————

Survivor of the OutlasterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu