Hoofdstuk 1. 2

4 0 0
                                    

Disclaimer, de rest van het verhaal word uitgebeeld in Third Person.

——————————————————————

Het was zaterdag, de dag voor Thirza haar 18de verjaardag. De meiden waren bij Thirza thuis aan het rondhangen. Vandaag was ook nog de dag voordat ze gaan opgeven voor de show outlaster. Natuurlijk was Leonie heel erg nieuwsgierig erover maar zelfs zij wist dat de kans klein zou zijn. Laura had gehoopt dat er misschien meer is dan alleen maar een geld prijs. Thirza was nerveus om op tv te komen als ze echt werden gekozen maar ook zij zat te twijfelen. "Oke weet je wat, wat vind je van een nieuwe spiegel?" Zei Leonie ineens, ze hadden het over een cadeau voor Thirza haar verjaardag, alles vond ze prima. Het feit dat ze een hele klein kans hadden om mee te doen aan Outlaster was al een cadeau genoeg voor haar om eerlijk te zijn. Alhoewel wat meer rode haarverf zou ze ook niet weigeren.

"Jongens ik zei al jullie hoeven niks te kopen we moeten ons geld besparen," begon de brunette terwijl ze achterover hing over haar stoel in haar huis. Leonie en Laura keken op terwijl ze een beetje verveeld uitzagen. Laura zat op de bank ook helemaal achterover geleund en Leonie zat in de zitzak naast de tv waar om de hoek de deur naar de hal leidde. Het was klein en simpel precies wat Thirza zocht in een huis.

"Voor je het weet worden we wel gekozen voor outlaster, en dan moeten we ineens allemaal rare dingen kopen zoals I don't know een bijl?" Zei de opkijkende brunette die daarna weer haar hoofd naar achter liet hangen over de stoel leuning. "De kans daarvoor is zó klein." Zei de half blauw half blond harige meid die met haar vingers liet zien hoe klein. Haar vingers raakte elkaar net niet aan, en liet vervolgens ook haar hoofd achteruit zakken terwijl ze wat rond bewoog op de bank om wat meer comfortabeler worden op de bank. "Niet vergeten de meeste plaatsen zijn al weg in de show." Begon Leonie en ze deed haar ogen dicht alsof ze elk moment in slaap kon vallen, maar werd weer wakker geschud door een miauw die kwam van het kleine tafeltje die voor de tv en de bank stond. De twee blonde meiden keken om naar de zwarte kat die naast de afstandsbediening zat en met grote ogen keek alsof hij een geest zag.

"Geen zorgen om Puk hij ziet zo vaak allemaal rare beestjes." Zei de brunette die een hand beweging maakte naar de kat terwijl ze nog steeds achterover hing over de keukentafel stoel met haar ogen dicht, maar haar ogen waren niet voor lang dicht ze schoten weer open toen se het intro liedje van outlaster op de tv hoorde. Ze keek op en was verbaasd net zoals de andere twee meiden. Ze zagen Puk met zijn pootje op de afstandsbediening terwijl hij met grote ogen keek naar de tv die nu de intro van Outlaster afspeelde, het duurde niet lang voordat de intro al weer voorbij was, het was kort maar krachtig.

"Wil jij een geldprijs?! Wacht niet langer en schrijf je in voor Outlaster! Er zijn nog 7 plaatsen over! Ben jij de gelukkige speler?!"

De meiden keken verbaasd naar de tv nog steeds een beetje verward van wat er net gebeurde. De zwartharige man rond de 30 eindigde zijn korte speech en de tv ging weer uit. De meiden keken om naar de afstandsbediening en zagen dat Puk al weer zijn pootje van de afstandsbediening heeft gehaald waardoor de tv weer uitging. "Uhm, Puk what de f-" begon Laura maar stopte toen Leonie zei "Hé Hé Hé! Taalgebruik!" En wees maar haar vinger boos als een moeder die haar kind een lesje leert. "Rustag rustag," zei Laura terug en deinsde weer terug op de bank. Leonie bleef staren naar de tv en toen naar haar telefoon terwijl Thirza alweer achterover leunde op de stoel alsof ze dronken was. "Oke misschien kunnen we alvast naar huis gaan Laura voordat het echt donker wordt." Zei Leonie die nog naar haar telefoon keek terwijl ze door Tumblr scrolde voor Undertale foto's.

De twee stonden met moeite op en pakte hun jassen van de kapstok die naast de keuken tafel stond. "Niet vergeten morgen 3 uur bij Gold studio's." Zei Laura terwijl ze haar jas aandeed en haar haar uit de achterkant van haar jas haalde terwijl Leonie hetzelfde deed. "En niet je paspoort vergeten!" Zei Thirza terwijl zij ook opstond en met hun mee naar de voordeur liep. Leonie die vooraan stond deed de deur open en stapte naar buiten met Laura achter haar aan, ze zeiden hun gedag en Thirza deed de deur dicht. De twee meiden liepen over straat in het donker zonder enig woord te zeggen, het was nogal een beetje koud en de koude adem kon je zien door de lucht. Ze liepen langs onder lantaarnpalen en langs allemaal appartementen en huizen. Er waren bijna geen auto's meer op straat, soms kwam er wel eens een avondbus voorbij of een fietser maar meer niet.

"-ben jij de gelukkige speler?!"

Een luide stem kon je horen door de straat het was niet te missen, de twee meiden keken elkaar aan voordat ze rondkeken naar waar de stem vandaan kwam. Ze keken op en zagen uiteindelijk tussen alle reclames op het reclamebord en zagen in het midden van alle posters zagen ze de intro van outlaster eindigen met dezelfde 30 jarige gast die ze net nog bij Thirza thuis zagen. "Wow," begon Laura maar eindigde nooit haar zin. "Heh, wat een toeval." Zei Leonie terwijl ze verder liep met Laura naast haar, het duurde niet lang voordat ze andere straat in moesten. Ze zeiden gedag en liepen ieder naar hun eigen huis/appartement.

~~~~~~~~~~~~

"Zeg, die meiden."
"Ja? Wat is er met hun, meneer?"
"Ze zijn toch van plan om in te schrijven of niet soms?"
"Jazeker meneer, maar we hebben al de kandidaten uitgekozen meneer. Wat wilt u zeggen?"
"Gooi 3 kandidaten uit het spel ik wil ze erin hebben."
"Maar meneer,,, waarom?"
"Deze drie meiden worden het toppunt van mijn succes Reiner, zelfs jij zou moeten weten als directeur, dat die drie meiden meer kunnen bereiken dan dat je ziet op deze camera's."

~~~~~~~~~~~~

Tring tring, tring tring, tring tri-

"Uhg" zei Laura terwijl ze omdraaide in haar bed zodat haar rug naar haar wekker wees. Ze deed na een seconde langzaam haar ogen open in de hoop dat ze hallucineerde dat haar wekker af gingen dat ze gewoon verder kon slapen, maar inplaats van dat zag ze twee grote ogen. "AH-" ze deinsde achteruit van schrik totdat ze zag dat het alleen maar haar kat Senna was. Ze liet zich als snel weer ontspannen, ze pakte haar telefoon snel en keek naar de tijd, het was ongeveer 10 uur, ze moest nog wat spullen kopen voordat ze naar Gold studio's wou gaan. Ze appte de andere meiden snel een 'goodmorning' berichtje voordat ze haar bed met moeite uitklom en zich ging klaarmaken voor de dag.

Pas nadat ze klaar was met omkleden en tandenpoetsen kreeg ze twee 'goodmorning' berichten terug van de andere meiden die ze appte. Ze deed haar telefoon uit en ging snel naar de keuken voor wat eten, ze maakte het een snelle ontbijt en pakte alleen een koekje voordat ze de deur uitging. Ze stapte in Thirza's roestbak die Thirza vanochtend leverde voor haar appartement en ging op pad. De eerste paar keren de auto opstartten lukte niet echt maar daarna deed hij het, soort van. Ze reedt naar de dichtstbijzijnde alles-winkel en stapte uit.

Het duurde niet lang voordat ze klaar was met winkelen ze had alleen wat wc papier nodig en wat meer eten. Ze wou bijna naar de kassa lopen totdat ze iets zag in haar ooghoek, het was een mini katapult. "Oke misschien kan dit wel van pas komen op outlaster, maar ik weet niet eens of we gekozen worden." Zei ze snel tegen haarzelf voordat ze verder wou lopen, maar toen zag ze een poster van outlaster hanger bij de kassa. "Het is maar een klein dingetje, een ook al worden we niet gekozen dit kan wel een leuk speeltje zijn voor Senna." Zei ze met haar hand op haar kin terwijl ze nadacht. Ze pakte snel de katapult die ze zag en ging naar de kassa. Misschien kon het ooit wel eens van pas komen.

————————————————————————

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Dec 16, 2020 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Survivor of the OutlasterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu