08:00 a.m.
Dengan perlahan Eunwoo melangkah masuk ke dalam Starbucks. Masuk sahaja di dalam dia mengambil tempat di meja yang kosong. Duduk sahaja seorang pelayan gadis datang ke arahnya.
“Erm.. encik nak minum apa?” soal pelayan itu.
Eunwoo terus berpaling ke arah gadis itu. Sebaik melihat gadis itu terbutang mata mereka berdua.
“Choi Bumyeol ?”
“Cha Eunwoo ?”
Soal mereka serentak. Keadaan diam seketika “Kau nak minum apa ?” soal Bumyeol kerana tidak selesa dengan pandangan Eunwoo.
Eunwoo yang baru sedar berdehem sebelum membalas soalan gadis itu “Ak.. aku nak minum Caramel Macchiato. Erm.. btw boleh lepas ni aku nak cakap dengan kau ?”
“Erm.. kalau macam tu nah ni nombor aku bila-bila masa kau boleh call aku tapi bukan sekarang. Sekarang ni aku tengah sibuk aku kena kerja sampai malam esok malam baru aku free, okey ?” katanya sambil meletakkan sehelai di atas meja lalu beredar dari situ.
Eunwoo hanya melihat kepergian dia sebelum melihat kertas yang berada di tangannya. Dia mengeluar phone nya dan menaip nombor Bumyeol lalu di save. Beberapa minit Coffee yang dipesan telah sampai. Dia menhirup Coffee yang dipesan sebelum kembali berkerja sambil membawa Coffeenya itu.
Keluar sahaja, angin yang sejuk menyapa pipinya. Dia membetulkan coat yang dipakai agar badannya suam.
“Salji berkemungkinan akan turun pada hari esok pada pukul 8:00 malam jadi jagalah keselamatan anda.”
Eunwoo melihat paparan skrin yang terletak di atas bangunan itu sekilas sebelum memulakan pejalanan nya sebelum terlambat. Berita itu bagai masuk ke telinga kanan keluar di telinga kiri kerana dia masih berfikir macam mana hendak confess pada Bumyeol pada hari esok. Ya ! Eunwoo menyukai gadis itu. Gadis itu lah yang berada di hati Eunwoo sejak dulu.
Walau banyak kali perempuan lain ingin mendekati jejaka itu. Pasti jejaka itu mengelak. Dia masih mahu menyukai Bumyeol tapi jika jodohnya tiada dengan gadis itu.. Mungkin Eunwoo akan cuba move on dan mencari gadis lain supaya dapat memenuhi hasrat mak dan ayahnya.
❄️
06:03 p.m.
Sesampai sahaja Eunwoo di rumah. Eunwoo terus mengatur kaki membawa ke biliknya bersama MoonBin. Lalu dia merebahkan badannya ke atas katil. Penatnya menjadi counting duit di kedai Kek kakaknya dengan ramai perempuan yang datang ke arahnya hanya kerana mukanya yang kacak ini.
MoonBin yang melihat perlakuan abangnya ni memandang pelik. Dia datang dekat dengan Eunwoo sebelum menapar kuat di paha abangnya itu. Eunwoo yang sedang elok memejam mata terus terbuka kerana pahanya yang berdenyut akibat tamparan MoonBin.
“Kau ni kenapa ?! Aduh ! Sakit tau tak !” katanya sambil mengosok laju pahanya.
“Hyung, balik je kerja mesti terbaring macam orang tak ada tenaga. Tak elok tau tak tengah sejuk-sejuk gini baik hyung tukar baju tu dulu. Sebenarnya hyung ni ada masalah apa ?” MoonBin menarik tangan abangnya supaya bangun untuk tukar baju.
“Ish.. ye lah. Ni kau naik atas ni buat apa ?”
“Ouh.. ni ha.. MJ hyung suruh kita makan sama-sama. Sebab tu lah aku ajak hyung ni.”
“Hrm.. ye lah lepas aku tukar baju aku turun lah. Dah pergi sana ganggu je aku nak tenangkan fikiran aku.” katanya sambil menolak sedikit badan MoonBin menjauhi dia.
“Ish.. ye lah lepas ni turun tau. Bye.” MoonBin terus keluar dari biliknya lalu di tutup pintu bilik.
“Macam-macam. Haish.. macam manalah aku nak confess dekat Bumyeol.” soalan itu sahaja lah yang menganggu fikirannya. Pelbagai cara yang dia dah fikir tapi satu pun dia tidak puas hati.
tbc;;
YOU ARE READING
First Snow
Lãng mạnseorang lelaki bernama Cha Eunwoo. Mempuyai rupawan yang kacak.. setiap kali dia lalu je ada je anak gadis memandangnya. Dia sama sekali tidak keberatan. Hanya saja dia berasa kekok dengan keadaan sekeliling. Dia menyukai seseorang.. seseorang yang...