2

8 2 0
                                    

dulang yang mengandungi tiramisu dan latte diletakkan di hadapan hoseok.

"enjoy" kata mia, hoseok mengangkat keningnya melihat mia agak lama sebelum menganggukkan kepalanya.

"I haven't seen you for so long, mia" kata hoseok lancar. mia menggenggam bajunya erat. mulutnya seperti terkunci, dia hanya mengangguk terhadap hoseok.

"kalau awak tak kisah, boleh temankan saya makan?" soal hoseok, suara kedengaran lembut. tidak sepertinya yang dahulu.

"um"

"saya tahu saya pelanggan terakhir kat sini awak dah nak tutup kan?" kata hoseok. mia menarik nafasnya sebelum kerusi yang bertentangan dengan hoseok ditarik dan dia duduk di situ. hoseok menghadiahkan senyuman ke arah mia sekali lagi.

"you own your own bakery huh? " soal hoseok.

"ya, saya ada simpan duit" balas mia, pandangannya melihat ke luar tidak mahu kelihatan nervous di hadapan hoseok.

"banyak perkara perlaku selama tujuh bulan ni" tambah hoseok,mia hanya mengangguk.

"kahwin?" soal hoseok, mia agak terkejut. tak pernah dia sangka akan soalan itu akan keluar dari mulut hoseok. tangan mia mengusap perutnya.

"ya" bohong mia

"good to know that, mana suami awak? tak patut dia tinggal isteri dia malam malam macam ni" jenaka hoseok, mia menggaru belakang lehernya.

"um, dia sibuk banyak kerja" bohong mia lagi.

"begitu, saya patut cepat makan lah macam ni. risau pula suami awak nanti" kata hoseok, mia terus bangun dari duduknya tak boleh dia melihat hoseok dengan lama. jantungnya sudah mengepam dengan laju. selesai hoseok makan mia terus membasuh pinggan dan cawan . baru sahaja dia ingin memulakan langkah untuk beredar. hoseok berdiri di hadapannya.

"boleh saya hantar awak balik?" pelawanya, mia menggigit bibirnya.

"fikir pasal bayi awak" kata hoseok, dia sudah membuka pintu keretanya.

"baik, terima kasih" terus mia memasuki kereta milik hoseok. semerbak kereta ini berbau hoseok dan mia rasakan dirinya bermimpi.

"jadi awak kerja dengan ayah awak sekarang" soal mia, tidak mahu berlaku tidak sopan kerana hoseok telah mempelawanya.

"ya, keeping the tradition" jawab hoseok dia melihat mia sebentar lalu kembali berpaling je arah jalan semula.

"um, girlfriend?" mia menunjukkan jarinya ke arah gambar yang terletak di tepi radio.

"i dont talk about my private life" jawab hoseok.

"ah , maaf" gumam mia, dia tanya pasal private life orang boleh pula.

"awak dah boleh berhenti, jalan nak masuk situ sempit" kata mia sejurus kereta hoseok melepasi lorong kecil milik apartment nara.

"ah , baik" kata hoseok.

"terima kasih, hoseok" kata mia, tangannya membuka pintu kereta.

"sama-sama, i hope i can see you again" hoseok memberikan senyuman pada mia.

"Say hi to your husband" tambah hoseok, menyebabkan mia terkaku sebentar. Dia menutup pintu kereta hoseok dan melihat kereta hoseok yang sudah hilang daripada pandangannya.

mia - kedua ;Where stories live. Discover now