5

21 2 0
                                    

selesai makan, mia mengelap tubuh hoseok dengan kain tuala kecil. hoseok hanya memakai seluarnya, mia menepikan perasaan malunya.

"dah" kata mia selepas dia selasai hoseok memakai pakaiannya kembali dan baring di atas katilnya semula.

"awak nak apa-apa lagi?" soal mia dia melihat hoseok yang sedang baring di atas katilnya.

"stay here" gumam hoseok, mia mengangguk.

"iya" kata mia, kakinya mula melangkah ke arah sofa yang berada di tepi bilik tetapi terhenti apabila hoseok memegang lengannya.

"awak nak pergi mana?" soal hoseok, mia mengangkat keningnya.

"duduk dekat sofa la" balas mia, hoseok mendengus kecil.

"maksud saya baring sini, dengan saya" kata hoseok, muka mia naik merah. gila ke apa?

"please" kata hoseok lemah. mia mengangguk. kali ni je mia lepas ni memang tak lah. mia menaiki katil. tubuhnya dibaringkan di tepi hoseok. belum apa-apa hoseok sudah menariknya di dalam pelukan.

"h-hoseok?" kata mia, masih terkejut dengan tindakan hoseok.

"um?" gumam hoseok, dia mengetatkan pelukannya.

"kalau boleh sekarang juga saya nak cium awak mia" kata hoseok, mata mia membulat. hoseok mencium belakang leher mia.

"tapi nanti awak sakit, saya tak nak awak sakit." tambah hoseok lagi, mia masih kaku.

"mia" hoseok naik ke atas tubuh mia, kedua-dua tangannya diletakkan di sisi mia. wajah mia dilihatnya.

"saya nak awak tahu perasaan saya untuk awak tak pernah berubah" kata hoseok, tangannya mengusap lembut pipi mia.

"hoseok, saya-

"tak apa ambil masa awak, tak perlu jawab sekarang" kata hoseok, dia baring semula di tepi mia. satu kucupan di pipi diberikan kepada mia.

"selamat malam" kata hoseok, dia membelakangi tubuh mia. mia masih kaku. terkejut dengan segala perkara yang sedang berlaku.

perasaan dia tak pernah berubah? apa maksud hoseok. berapa lama dah dia simpan perasan ini? kenapa sekarang? adakah dengan buat dia mengandung membuktikan hoseok mencintainya? bertubi-tubi soalan berada dalam minda mia. membuatkan dia penat akhirnya tertidur.


















mia membetulkan beberapa kali tali lehernya di depan cermin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.











mia membetulkan beberapa kali tali lehernya di depan cermin. beg diselongkar mencari kertas yang diberikannya pagi tadi daripada rumah kebajikan. disebabkan dia sudah menjinak ke arah remaja, dia tidak boleh lagi tinggal di rumah kebajikannya di busan .sekarang dia pindah ke seoul untuk masa hadapan yang lebih cerah.

mia membaca kertas yang berada di tangannya beberapa kali. mencari kelas yang sama dengan isi pada kertas tersebut. sehinggalah bahunya terlanggar seseorang membuatkan dia hilang keseimbangan dan jatuh dalam dakapan seseorang.

mia - kedua ;Where stories live. Discover now