Açlık yapmak icin illa muayene olması gerekenler belli hastalıkları olanlar. Yüksek tansiyon, şeker, böbrek vb.Normal sağlıklı bir insan için pratik usul:
On hafta pazartesi-persembe oruclarini tutun. Normal sahur ve iftar edin.
On hafta pazartesi-persembe oruclarini tutun. Fakat sahur ve iftar etmeyin. Akşam yemeğinde niyet edin, iftarı bir bardak su ile yapın; ertesi gün sabah kahvaltısında kendi hazırladığınız meyve suyunu için. Şeker filan atmayın, pişirmeyin.
Öğle yemeğinde salata, zeytinyağlı limonlu (böyle bir salata yemedim diyeceksiniz her seferinde. Çünkü açlık damak tadını yerine getiriyor.)
Aksam yemeğinde ekmeksiz, etsiz, sütsüz, yoğurtsuz bir sebze yemeği yiyin. Kuruyemiş yiyebilirsiniz akşam.
3 gün açlık ve 10 gün açlık için ondan sonra görüşelim
Püf noktalar:
Sesli niyet edin akşam niyet ederken:"niyet ettim Allah'ım senin rizan için sağlıklı olmak duasiyla oruç tutmaya ve aç kalmaya"Böylece vücut bütün azalariyla ibadete hazırlanıyor. Niyet edilerek yapılan açlık insanın organlarına zarar vermiyor. Deprem vs gibi baskı anında aklınızda bulunsun; dışarda işiniz varken açlık hissedip yemek yiyemeyecek olduğunuzda da.Aç kalmak kadar önemli olan şey, açığa çıkan toksinlerin kandan süzülmesi.
Bu nedenle açlık sonrasindaki sabah meyve vsuyu ile başlanıyor, salata yeniyor, hayvani gida yenmiyor.
Ilk açlıkta kana çok miktarda toksin karisacagi için halsizkik yapabilir. zorlanirsaniz abdest alin. Asla açlığı bozmayin. Yatın uyuyun filan....
En önemli kural, uluorta herkesle açlık yaptığınızı konuşmayın. Söylenen bir söz niyetinizi bozabilir.
akşam en son kaçta yediyseniz onu baz alıyoruz misal ben akşam 11 de yedim sesli niyet ve bol dua ile basladim. Normal oruç tutuyoruz iftarda sadece bi bardak su ile açıyoruz. Ertesi sabah onbirde bitti. on birde bi bardak evde kendi sıktığımız meyve suyu içiyoruz ben portakal suyu kullandım sanırım size de uygun. Öğlen az zeytin yağı bol limon ile salata yiyoruz akşam da sebze yemeği. Bugün boyunca hayvansal ürünler yasak. ertesi gün normal yemeye başlıyorsunuz.
36 Saatlik Açlık Nasıl Yapılır?
36 saatlik Pazartesi gününün açlığı Pazar akşam 19.00’da başlar, Salı sabahı sona erer; Perşembe gününün açlığı Çarşamba akşamı 19.00’da başlar, Cuma sabahı sona erer.Açlıktan önceki gün saat 19.00’dan sonra hiçbir şey yenmez. Yemekten hemen sonra yarım çay kaşığı toz sinameki yutarak veya yatmadan önce ya da sahurda bir bardak suda 1 yemek kaşığı magnezyum sülfat (İngiliz tuzu) eritip içerek bağırsaklar boşaltılır. Sahurda da bir bardak su içilir. (Kabızlık sorunu olanlar sahurda lavman yapabilir. Aksi halde lavmana gerek yoktur.) Açlık süresince su dışında hiçbir gıda tüketilmemelidir. Sadece susadıkça, susuzluğun bastırılacağı kadar su tüketmek yeterlidir.Açlık günü iftarda bir şey yemeden 1-3 yudum temiz su ile oruç açılır. (Su içme isteği baskın olanlar ihtiyaçları kadar su içebilirler.)
Açlıktan sonraki gün:Sabah ilk olarak saat 07.00’de (su katılarak) meyve suyu içilir. Bu şekilde 36 saatlik oruç tamamlanır.Ardından meyve yenir. Gün boyu yalnızca taze sıkılmış meyve suyu içilir; meyve ve salata yenir.Akşama yakın faydalılar listesinden bir yemek yenebilir.
48 Saatlik Açlık Nasıl Yapılır?
Örnek olarak Cumartesi-Pazar günleri yapılacak olan 2 günlük açlık, Cuma akşam 19:00’da başlar, Pazartesi sabahı sona erer.Açlıktan önceki gün aynen 36 saatlik açlıktaki gibi geçirilir.1 ve 2. gün aynen 36 saatlik açlığın 1. günü gibi geçirilir.Açlıktan sonraki gün (3. gün) aynen 36 saatlik açlıktan sonraki gün gibi geçirilir.
3 Günlük Açlık Nasıl Yapılır?
Örnek olarak Cuma-Cumartesi-Pazar günleri yapılacak olan 3 günlük açlık, Perşembe akşam 19.00’da başlar, Pazartesi sabahı sona erer.Açlıktan önceki gün aynen 36 saatlik açlıktaki gibi geçirilir. 1., 2. ve 3. gün aynen 36 saatlik açlığın 1. günü gibi geçirilir. Açlıktan sonraki gün (4. gün) aynen 36 saatlik açlıktan sonraki gün gibi geçirilir.
10 Günlük Açlık Nasıl Yapılır?
Açlığa hazırlık:Saat 19.00’dan sonra hiçbir şey yenmez.Ya yemekten hemen sonra sinameki ya da yatmadan önce magnezyum sülfat (İngiliz tuzu) gibi bir bağırsak boşaltıcı içilir.Sahurda da bir bardak su içilir. (Kabızlık sorunu olanlar sahurda lavman yapabilir. Aksi halde lavmana gerek yoktur.
10 Günlük Açlık:
1. Gün: İftarda 1-3 yudum su içilir. (Çok susayan daha fazla da içebilir.)
2. ve 3. Gün: Aynen 1. gün gibi geçirilir.
4. Gün: İftar ve sahurda istenildiği kadar su içilebilir. Ancak suyun kalitesi çok önemlidir. (Bugünden itibaren iftar-sahur arası istenildiği kadar su içilebilir.)
5. Gün: Oda sıcaklığında içme suyu ile lavman yapılmalıdır. (Açlık bitene kadar gün aşırı lavman yapılabilir.)
6., 7., 8. ve 9. Gün: 4. Gün gibi geçirilir.
10. Gün: Oda sıcaklığında içme suyu ile lavman yapılmalıdır.
10 Günlük Açlıktan sonra:
11. Gün: Sabah taze sıkılmış greyfurt suyu veya limon suyuna yarı yarıya su karıştırılıp oruç açılır. (Meyveler çürük olmamalıdır.) Akşama kadar istenilen meyve suyu 1-1,5 litreye kadar içilir.
12. Gün: Sabahtan öğleye kadar ( 3/4 meyve suyu + 1/4 su ) karışımı içilir. Öğleden akşama kadar her 3 saatte bir istenilen meyve, başka bir meyve ile karıştırılmadan yenir.
13. Gün: Sabah meyve suyu, sonra meyve, sonra salata, akşama kadar yağsız ve tuzsuz, az su ile kısık ateşte pişmiş sebze yemeği veya sebze çorbası yenebilir.
14. Gün: Aynen 13. gün olduğu gibi, sadece akşam kabak, kereviz, pırasa, karalâhana, pazı gibi herhangi bir sebze yemeği, 30 gr. doğal ekmek veya aynı miktarda haşlanmış pirinç ile yenebilir. Yemeğe bir yemek kaşığı hakiki sızma zeytinyağı, ince kesilmiş dereotu, maydanoz, taze soğan ve sarımsak eklenebilir;kesinlikle tuz katılmaz!
15. Gün: Sabah doğal bal şurubu içilebilir. (En fazla 30 gr. bal ile) Acıkınca meyve yenir. 3 saat sonra salata yenebilir. Akşama yakın zeytinyağı, sarımsak ve soğanla, kavrulmadan yapılmış sebze yemeği 50-60 gr. doğal ekmekle ve yoğurtla yenebilir.
16. Gün: 15. gün gibi geçirilir. (Aynı gün hem ekmek, hem haşlanmış pirinç olmaz)
17. Gün: Önceki günlere ek olarak zeytinyağlı taze fasulye yemeği de yenebilir.
18. Gün: 17. gün gibi geçirilir.
19. Gün: Önceki günlere ek olarak balık yenebilir.
20. Gün: Et yenebilir.
UYARI: Oruçtan sonraki 10 gün boyunca sadece yukarıdaki beslenme uygulanmalıdır.
Peynir, süt, tuz, şeker, kahve, siyah çay, hazır yiyecek ve içecekler kesinlikle kullanılmamalıdır. 1 gr. tuz dahi vücutta su-tuz dengesini derhal bozarak ödeme sebep olur. 1. yemek hazmedilmeden 2. bir yemek yemek tehlikelidir. Sindirim bozulmasına, bağırsaklarda gaz oluşmasına ve bağırsak burkulmasına sebep olabilir. 10 günlük açlıkta günde 1-2 defa soğuğa yakın ılık su ile gusül abdesti alınmalıdır. Abdest için de, içmek için de sıcak su kullanılmaz.
Sade Hayat Derneği