(a wattpad a képek miatt szétszedi kicsit a formázást, szorri :D)
Kedves bétám Ailenta Mo Vilo [https://www.wattpad.com/user/AilentaMoVilo] kérdezte tőlem egyszer, hogy a regényben felvonultatott sok városról, országról honnan tájékozódom. Ez valóban egy kihívása a történetnek, hiszen nyilvánvalóan nem láthattam mindegyiket, sőt tulajdonképpen egyik helyszínen sem jártam még, mégis szerettem volna úgy átadni, mintha az olvasó annak a helynek a levegőjét szívná épp.
Tanács: A GOOGLEMAPS a legjobb barátod lehet ez esetben, az utcanézet funkció egy baromi hasznos dolog írói szemmel is. Mert az egy dolog, hogy utánaolvas az ember (jobb esetben) a helyszínnek, de úgy nehéz átadni az atmoszférát. A képek a különböző utcákról, épületekről tudnak abban segíteni, hogy elkapj egy fajta benyomást, és ezt a benyomást próbáld aztán továbbítani az olvasónak.
Te íróként hogyan fogsz hozzá egy helyszín megtervezéséhez?
Egyébként rengeteget szenvedtem azzal, hogy rátaláljak Hjalmar tökéletes lakóhelyére. Szerintem órákon át görgettem a földgömböt, mire ráleltem Raasay-ra, erre a csodásan elhagyatott, ismeretlen szigetre, ami ugyanakkor mégis Európa.
És hogy miért pont Raasay?
Nos, én hiszek abban, hogy mindennek, ami körülveszi a karaktert, pláne, amit a karakter épít tudatosan maga köré, annak kapcsolódnia kell valahogy a jelleméhez, a benne lejátszódó folyamatokhoz, állatania kell róla valamit. Hjalmar pedig nagyon is tudatosan választotta ezt az isten háta mögötti kúriát, hiszen, na nem titok, hogy a számkivetett mágus az ő (na de nagy meglepetés), amiről kicsit azért ő is tehet, mondhatni egy ördögi körbe került. A sziget pedig tulajdonképpen magát Hjalmart szimbolizálja, hiszen bár közel van a központhoz, mégis elhagyatott, tele komor felhőkkel, amik alatt egy titokzatos táj terül el, amit ízlés kérdése, hogy valaki szépnek talál-e.
Képek:
Ez itt lent az ócska főút.
Ez pedig a Brochel kastély, a várrom, amihez ellátogatnak. Igen, tényleg létezik.
Valahol itt a sziklaszirt szélén áll a kúria (nem, nem az a fehér épület :D).
Inspirációforrások a híres neves Arenstorff kúriához:
Jó oké, a port, kopottságot és a pókhálókat képzeljétek oda :D.
BINABASA MO ANG
Behind the scenes - A boszorkány és a számkivetett mágus
RomanceHa kiváncsi vagy a történet mögött rejtőző munkára, inspirációkra, esetleg még írói tanácsokra is, tapasztalatokra tőlem, vagy csak szimplán kell valami, ami elszórakoztat addig, amig érkezik a következő fejezet, akkor kukkants bele ;) Ez a kis szös...