O1

848 143 24
                                    

Minji's pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Minji's pov

" Annyeong haseyo, Kang Minji imnida. " aku memperkenalkan diriku dihadapan kelas sambil diperhatikan oleh semua ' kawan baruku '. Yup, aku baru pindah ke sini kerana bapaku dinaikkan pangkat.

" Baiklah Minji, awak boleh duduk di sebelah yerim di belakang. " ujar cikgu sambil menunjukkan arah tempatku, seorang pelajar wanita mengangkat tangannya sambil tersenyum melihatku. Nampaknya dia adalah table mate aku.

━━━━━━━━

Lonceng sekolah berbunyi, ini menandakan telah bermulanya waktu rehat. Pelajar kini sibuk berlari ke kantin untuk menikmati hidangan yang disediakan pihak kantin.

Minji dan Yerim memilih kelas mereka sebagai tempat berehat, lebih selesa dan sunyi. Setelah selesai membeli makanan, mereka segera ke kelas dan berehat di situ.

" Eh, mana phone saya? Aduhhh, tertinggal di kantin lah ni, sekejap ye saya cari di kantin. " kelam kabut Minji berlari ke kantin sambil membawa susu pisang kegemarannya sehingga dia terlanggar seorang namja yang membawa phone Minji bersamanya.

Susu pisang yang dibawa Minji tertumpah ke atas uniform namja tersebut, bertambahlah gelabah minji.

" Mianhae, kau marahlah aku. " Minji menutup rapat matanya, malu dengan tindakan sendiri.

" Tidak mengapa, ini phone awak kan? saya jumpa di kantin tadi, ambillah. saya pergi dulu. " namja tersebut pergi dengan senyuman manis di bibirnya tanpa mengambil kisah kesan susu tersebut.

Minji membuka matanya perlahan - lahan, namja tersebut hilang dari pandangan matanya dan phone nya kini berada di atas meja yang berada di sebelahnya.

" Aik? Dia tak marah? Rare ni. " monolog Minji.

" Kau okay? " Yerim memeriksa keadaan Minji, alhamdullillah tiada apa - apa yang berlaku.

" Siapa dia? "

" Dia? Siapa? "

" Aaa, nama dia Park Sunghoon and dia dari kelas sebelah. " Yerim memeriksa keadaan minji sekali lagi, risau akan keadaan sahabatnya.

" Awak okay? "

" Okay je, jangan risau. Sunghoon tu peliklah bagi aku. Selalunya, orang mesti marah kalau terjadi macam tadi but dia tak marah pun. " perkara itu menarik hatinya.

" Dia tu memang penyabar, handsome pula tu. Ramai perempuan suka kan dia and tak pernah lagi orang tengok dia marah. "

Yerim sambung membaca novel kegemarannya. Minji yang mendengar ulasan Yerim tentang Sunghoon tadi mendapat idea, ideanya memang tidak masuk akal tetapi dia ingin mencuba.

" Aku ada satu misi, misi aku... aku nak tengok Sunghoon marah aku. "

━━━━━━━━


sabar | 𝗽.𝘀𝘂𝗻𝗴𝗵𝗼𝗼𝗻Where stories live. Discover now