في منطقه شعبيه وسط العمارات السكنية تقع عماره ليست من العمارات الفخمه اوي و في نفس الوقت مش قذره كان في إحدى الشقق في العماره اصدر صرخه هزت البيت كله
ليليان بصرخه/يامصطفي الكلب.مصطفي بفزع/اي يا ليان انتي اتجننتي ولا اي.
ليليان وعينها بطلع شرار/اه اتجننت.
مصطفي ببرود/طيب هبق اقول لبابا يوديكي عند الدكتور يشوفك ويارب يوديكي السرايا الصفراء.
ليليان وهي تلوي فمها وتتحدث بصدمه/انت ازاي ياض عندك لسه 16 سنه ده انت اللي يشوفك يقول عندك اكتر من خسه وعشين سنه مثلا.
اياد وهو يغمز لها/ماهو مش بسن.
ليليان وهي لم تفهم شيء/اومال بـ اي.
اياد/تؤ تؤ مش هقولك انتي لسه صغيره ع الحاجات دي وكمان عايزه الاخت هبه تقول منكم لله فسدتو بنتي الوحيده.
ليليان وفمها كاد يقبل الأرض من الصدمه/اه يا شويه عيال فاسده اللي مشفوش بتلاته تعريفه تربيه اه ياولاد هبه هي بق مكنتش فاضيه تربيكم انا بق هربيكم.
اياد وهو يركض وهي تركض وراه بشبشب ومصطفي كل اللي كان بيعمله انه يتفرج عليهم ببرود مش اكتر ليليان بعد أن استطاعت أن تفش غلها كله في اياد كان اياد يشبه اللوحه الفنيه فا كان اثر شبشب ليليان معلم ع قفاه وكان في كل يد ساعه اثر العض وكان مابين فخاده علامات يميل لونهم للون البنفسجي اثر قرص ليليان ليه.
ليليان وهي تاخد نفسها بصعوبه/انا هوريك التربيه يا كلب.
اياد بتذمر/يارب تكون البيضه نزلت وهديتي.
ليليان/انا هوىيك التربيه وهعلمك الاحترام ياحيوان هموت واعرف ابوك وامك كانو فين وانت بتتربه.
اياد بغمزه/كان بابا بيحط القطره لماما مكنش فاضي عقبال ما عبده يحطلك القطره انتي كمان.
ليليان بحزن بسبب ذكره لاسم عبدالرحمن ابن عمها اللي جدها أجبرها ع الزواج منه وهي لا تحبه أو بمعني آخر مش بتستريحله ولا هو ولا نظراته لها فا هو من بعد خطبتها به وهو يحاول لاقتراب منها ب اي طريقه
مصطفي وهو قد لاحظ حزن اخته
مصطفي وهو ينظر لاياد بنظرة عتاب/متزعليش يا ليان انشاء الله بابا مش هيوافق انك تتجوزي عبده.
ليليان وهي تنظر له نظرة فرح ف هو مصدر قوتها في الحياه رغم صغر سنه/تعرف يا مصطفي أن انت مش بس اخويا الصغير انت ابويا كمان.
مصطفي بحنان/وابنك كمان يا ليِ ليِ.
ليليان وهي تقبل جبهته ودموعها تسير ع جبينها/ربنا يديمكو ليا وميحرمنيش منكم ابدا.
اياد وهو يمسح دمعه وهميه من عينه/مش قادره اقولكم قد اي انا اتاثرت بالموقف من كثرت التأثر الدمعه فرت من عيني اه والله حتى بصو.
أنت تقرأ
اعشقت ظابط😹❤️
Ficción Generalالبطل ظااابط اوو حرفيااا مش ظابط أوي أما علي البطله في هي يتيمه وعايشه مع اخوهاا محتويات القصه حب,حنان,رجوله,اخوه