אדיפוס המלך (מעובד)
ללָאיוֹס, מלך תֵבַּי, נודע מפי האלים שבנו העתיד להיוולד לו יהרוג אותו ברבות הימים ויתחתן עם אמו (אשתו של לאיוס).
כשנולד בנו, שלח אותו לָאיוֹס לרועה צאן, כדי שיהרוג אותו, וכך חשב שיבטל את רוע הגזרה. הרועה ריחם על התינוק והשאיר אותו בראש הר שומם. רועה אחר שעבר במקום אסף את התינוק והביא אותו למלך קוֹרִינְתוֹס ולאשתו. המלך ואשתו שמחו מאוד מכיוון שלא היו להם ילדים. הם אימצו אותו וגידלו אותו כבנם לכל דבר.
פס' 2 לאחר שאדיפוס גדל, סיפרו לו האלים שהוא עתיד להרוג את אביו ולשאת את אמו לאישה.
אדיפוס חשב שהוא בנו של מלך קוֹרִינְתוֹס. מאחר שרצה בכל מחיר לבטל את הגזרה, הוא החליט לעזוב את קוֹרִינְתוֹס ולא לחזור לעולם.
פס' 3 במסעו הגיע יום אחד למעבר צר, אשר שניים לא יכלו לעבור בו. ממולו עמד לָאיוֹס, מלך תֵבַּי (אביו האמתי). אדיפוס לא ידע שזהו אביו הביולוגי, ובמהלך מריבה שפרצה ביניהם הרג אותו.
אדיפוס המשיך בדרכו ובמקרה הגיע לתֵבַּי. כשנכנס לעיר הבחין שתושביה אחוזים חרדה. מפלצת הקרויה "ספינקס" חדה להם חידה:
"מיהו שבבוקר מהלך על ארבע, בצהריים - על שתיים, ובערב - על שלוש?"
בכל יום הרגה המפלצת אחד מתושבי העיר - עד שתיפתר החידה. רבים בעיר איבדו כך את חייהם.
פס' 4 אדיפוס הצליח לפתור את החידה וענה:
"אדם. כשהוא תינוק - הוא זוחל על ארבע, כשהוא מבוגר - הוא הולך על שתיים, וכשהוא זקן - הוא נשען על מקלו".
המפלצת שמעה את התשובה ומתה, ואילו אדיפוס קיבל כפרס את המלוכה.
כך, מבלי לדעת, נשא אדיפוס לאישה את המלכה יוֹקַסְטָה (אשתו של לאיוס, המלך המת), שהייתה למעשה אמו האמתית.
שנים רבות מָלַך אדיפוס בתֵבַּי ונודע כמלך חכם וחזק וכאדם מאושר. לו ולאשתו, יוֹקַסְטָה, נולדו שני בנים ושתי בנות.
פס' 5 באחד מן הימים פרצה בתֵבַּי מגפה. תושבי העיר פנו אל האלים לעזרה, והאלים ענו להם שהמגפה פרצה מפני שרוצחו של לאיוס לא נענש.
כך נודעה האמת הנוראה לאדיפוס: הוא הרג את אביו והתחתן עם אמו. יוֹקַסְטָה תלתה את עצמה ואדיפוס ניקר את עיניו ויצא לגָלוּת בליווי בתו הנאמנה, אַנְטִיגוֹנָה.המושג "תסביך אדיפוס" פירושו תסביך של ילד המאוהב באמו ומקנא באביו.
כבר הבנתם שמשעמם לי?
YOU ARE READING
בדיחות ותמונות מצחיקות של פרסי ג'קסון והארי פוטר ועוד
Actionפה יהיו תמונות, וואנשוטים, בדיחות וכו על פרסי ג'קסון, מגנס צייס, גיבורי האולימפוס, משפחת קיין גורלו של אפולו והארי פוטר