Shownu POV
Aku masih ingat lagi tarikh 26 Disember 2010.....
Tarikh tu la hari eomma tinggalkan aku and appa....
"Eomma!Jangan tinggalkan Hyunwoo!"
Aku menangis tanpa henti...
Pada hari itu,hujan turut turun dengan lebat seperti air mata aku...
Selepas sebulan eomma pergi...
Appa diserang penyakit jantung...
Appa tak mampu bekerja jadi aku kena cari duit kat kampung yang kecil ni.
Aku nak kerja kat bandar tapi takkan aku nak tinggalkan appa?
Tok! Tok! Tok!
Lamunan aku terhenti apabila mendengar bunyi ketukan pintu.Aku bangun untuk membuka pintu.
Kelihatan seorang lelaki tinggi lampai,lagi tinggi dari aku.Di sisinya ada dua orang lelaki memakai sut.
"Lee Kwang Soo?Apa kau buat kat sini?"Aku menyoal dengan perasaan terkejut.Kwang Soo menggeleng kepalanya sebelum menyepak perut aku.Aku jatuh terduduk.
"Bila kau nak bayar hutang aku?"Dia menyoal."Nantilah,aku belum dapat gaji lagi.Bagi aku masa lagi seminggu je,boleh?"Aku cuba meminta belas kasihan.Kwang Soo ketawa sebelum menyepak aku.
"Aku benci orang miskin macam kau ni,tau?Dah tau diri tu miskin,ada hati pinjam duit dari orang kaya?"Katanya sambil memijak tangan aku.Aku mengerang sakit."Kerjakan dia."
Dua lelaki yang memakai sut itu terus mendekati aku.Aku dipukul dengan teruk sekali.Mata aku berpinar.Aku cuba lawan tapi diorang lagi kuat.
"WOI!!!"Jeritan seorang remaja lelaki mengejutkan aku dan lelaki itu.
"Polis,ada orang kena pukul!!"
"Tak guna betul budak ni,lari!Palli!"Kwang Soo dan dua orang lagi lelaki itu lari pergi.
Aku terus pengsan...
_______________________________________
Aku membuka mata aku.Kat mana ni??Aku menoleh Kelihatan seorang remaja lelaki."Hyung dah bangun?"
Dia menyoal."Nuguya?" "Lee Jooheon imnida.Saya selamatkan hyung tadi."
Aku perlahan-lahan bangun."Kamsahamnida."Ucapku.Jooheon tersenyum."No problem hyung.Btw,siapa lelaki tu?Kenapa dia pukul hyung?"Aku terdiam.Jooheon memandang aku."Takpe la kalau hyung taknak cerita.Nah minum air ni."Dia menghulurkan air kosong kepadaku.Aku meminumnya.
Jooheon bangun ke dapur.Aku duduk di situ,masih blank sebenarnya.Terkejut pun ada."Hyung nak makan?"Dia menyoal.Aku hanya mengangguk lemah."Okay tunggu jap."
Aku menunggu di situ.Banyak persoalan dalam otak aku....
Jooheon muncul dengan mangkuk di tangannya."Nah hyung." Dia menghulurkan mangkuk itu.Aku mengambilnya.Dalamnya nasi goreng Kimchi.
"Ni je saya dapat sediakan." "Gwenchana." Aku makan nasi goreng itu.Jooheon duduk di sisi ku.
Suasana sunyi seketika,aku makan sampai habis."Sedap ke?" Dia menyoal."Sedap,eomma kamu masak ke?" "Tak,saya masak sendiri." "Oh,pandai kamu memasak."