despre

295 29 0
                                    

Mă gândeam zilele trecute că vreau să scriu o poveste de Crăciun cu personajele din SAD și apoi mi-am amintit de nuvelele pe care voiam să le fac pe seama lor. Și mi-am zis că e ocazia perfectă să vă arăt viața lui Miloje.

Știu că probabil așteptați să postez la Regina Tăciunilor și a Mărgelelor. Și eu aștept asta, dar încă nu sunt sigură dacă  îmi place cum am început-o. Și pentru că tot mi s-a rablagit scrisul în ultimul an pentru că n-am mai avut chef de tot ce ține de cărți, m-am gândit că poate o să îmi "repar" exprimarea scriind cu și despre personaje cu care sunt familiarizată și pe care le ador.

Deda Nikolay și femeia de gheață este doar o nuvelă. Nu va fi mare. Adică sper să nu-mi placă prea tare încât să o lungesc spre roman:)) preconizez că o să scriu undeva la maxim 15 capitole – depinde de mărimea lor.

Nuvela asta se vrea a scrie de către mine ca un basm. Un basm nu chiar de copii, că o să fie, ahem, puțin mai... matură. Nu porcoasă, dar nici de pus lângă Biblie. Lumea din SAD de acum 600+ de ani nu-i frumoasă.

Ah, și trebuie să îmi cer scuze în avans dacă unele lucruri de aici se vor bătea cap în cap cu cele din poveștile anterioare. Am mai revenit asupra lor, dar s-ar putea să îmi scape unele aspecte. Și, dacă sărim la capitolul 32 din SAD, putem să vedem cum Cazimir îi zice ca un imbecil lui Miloje că Maryla e neprihănită. Ei bine, hai să ștergem cu un burete propoziția aia. Cu un burete plin de detergent.

Dacă mă țin de ea – și sunt destul de sigură că o să reușesc, că mi-e dragă de mor momentan –, o să puteți să intrați mai bine în perioada în care Cazimir era un mitocan și să vedeți personaje puțin menționate în SAD și CV.

Acestea fiind spuse, sper să vă placă și vă aștept părerile.

Ah. De menționat: deda Nikolay de aici e puțin cam inspirat din viața sfântului Nicolae. La partea cu băiețeii și fetele, mă refer. Doar atât, că nu vreau să scriu acum prostii cu sfinți. Sfântul Nicolae și Ded Moroz erau cam Moș Crăciunii din Europa slavă, deci...

Deda Nikolay și femeia de gheață Where stories live. Discover now