Dirumah dr.ghazali
Dr.ghazali sedang melihat gambar keluarganya dan dia merasa sedih sbb apa yg dia buat pada ali dan dia berkata.....
Dr.ghazali ; haih..apa aku dah buat ni!! Aliya awak sudah banyak berkorban untuk ali masa awak mengandungkan dia..awak sengsara sgt sampai nak makan pun susah dan dan awak telah bertarung nyawa untuk lahirkan dia....
*flashback on*
Dr.ghazali baru balik dari tempat kerjanya dan dia masuk kerumah dan dia memberi salam...
Dr.ghazali ; assalamualaikum
Tetapi tiada siapa yg menyahut dan dia terdengar suara seorang yg berada didapur...lalu dia pergi ke dapur dan dia melihat aliya sedang muntah...
Aliya ; bwekk..bwekk🤮🤮 (macam lain pula bunyi nye)
Dr.ghazali pergi kearah aliya dan bertanya...
Dr.ghazali ; ya allah sayang...kenapa ni?
Aliya ; tak tahu saya rasa tak sedap badan (lemah)
Dr.ghazali ; jom abang bawa gi hospital...
Aliya ; taknak!!saya cuma nak rehat..(lemah)
Dr.ghazali ; dah jom naik atas...
Mereka pun naik ke atas...sampai ke atas aliya terus baring dikatil kerana tidak larat...lalu dr.ghazali berkata...
Dr.ghazali ; sayang muka awak pucat jom lah gi hospital..
Aliya ; takpe..saya ok...
Dr.ghazali ; betul ni???takpe kalau macam tu awak rehat lah dulu...
Aliya mengangguk dan tiba² dia merasa tekaknya loya lalu dia bangun dan berlari kebilik air dan memuntahkan isi perutnya...dr.ghazali pun berada disitu dan dia usap perlahan lahan belakang aliya dan tiba²...
Brukk
Aliya jatuh pingsan tapi sempat disambut dr.ghazali...lalu dr.ghazali berkata...
Dr.ghazali ; ya allah!!aliya kenapa ni?
Dr.ghazali menepuk pelahan pipi aliya dan dgn segera dr.ghazali angkat aliya dan hendak bawa ke hospital...
Skip time
Dr.ghazali sedang menunggu aliya..dan harap² apa yg disampaikan docter adalah berita baik...
Dan tidak lama selepas itu docter keluar dan dr.ghazali terus mendekati docter itu dan bertanya...
Dr.ghazali ; docter!! Macam mana keadaan isteri saya?
Docter menghela nafas dan berkata..
Docter ; tahnia!! Isteri awak mengandung 2 minggu..
Mendengar kata² docter itu dr.ghazali tidak berkata² hanya tersanyum gembira dan dia meminta izin kepada docter untuk melihat isterinya..
Dr.ghazali ; boleh saya tgk isteri saya?
Dr ; silakan..
Dr.ghazali masuk kedalam dan dia melihat isteri sedang terbaring dikatil dan dia pergi kearah aliya dan pelahan lahan dia mengusap pipi mulus aliya...
Disebabkan sentuhan itu aliya terbangun dan dia melihat sekelilingnya dia merasa hairan dan dia pandang wajah suaminya yg dari tadi senyum dan dia bertanya...
Aliya ; saya kat mana ni?
Dr.ghazali ; awak kat hospital...tadi awak pengsan dan saya bawa awak ke sini...
YOU ARE READING
Ejen Ali : Why Me?
FanfictionMenceritakan tentang seorang budak bernama ali bin ghazali,12, yang difitnah oleh rakan seakedeminya sehingga dia dibuang dari MATA dan ayahnya sendiri menghalaunya dari rumah dan ali takda halah tuju sehingga dia menjumpai seorang wanita