part 15

1.3K 46 6
                                    

Dirumah dr.ghazali...

Ali dan roza serta dr.ghazali baru masuk ke rumah tapi aliya masih lagi diluar dan... mereka bertiga duduk di sofa dan ali berkata...

Ali ; best kan gi pantai tadi

Roza ; haah...ayah nanti kita gi lagi boleh?

Dr.ghazali ; mestilah boleh...asalkan anak ayah happy semuanya boleh...

Tiba² aliya masuk dan berkata...

Aliya ; amboi...untuk anak je habis tu isteri ni macam mana?

Dr.ghazali ; heh...untuk isteri pun sama tau..asalkan isteri dan anak abang happy...

Aliya.roza dan ali tersenyum mendengar kata² dr.ghazali...mereka pun berbual dan bergelak tawa...
.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.
Keesokan harinya

Di akademi

Ali ; wey korang...

Semua memandang ali dan alicia berkata..

Alicia ; apa?

Ali ; aku dengar ada ejen baru betul ke?

Alicia ; haah...general ade bagitahu aku semalam...

Ali ; ooh

Khai ; haih...siapa lah dia tu?

Rudy ; entah kita tgk je lah

Semua mengangguk dan tiba²

Speekers ; "perhatian kepada semua ejen sila ke briefing room sekarang"

Semua bergegas ke briefing dan terlihat mentor general dan juga aliya sudah berada disana dan general berkata...

General ; semua sudah ada?

E.muda ; sudah general

General ; baiklah tujuan kamu dipanggil adalah untuk memberitahu ada satu ejen akan masuk ke akademi harini...

Ali ; ouh...tapi mana dia general?

; sini

Semua ejen muda menoleh ke arah suara tersebut dan terlihat seorang lelaki sedang berdiri dipintu briefing dan lelaki itu pergi ke depan dan perkenalkan diri...

??? ; nama aku ikhwan umur aku 12 tahun dan teras aku kombat dan gajet aku plasma kerambit

Semua tersenyum dan tiba masanya untuk mereka semua perkenalkan diri mula dari jet....
.

.

.

.

.

.

.

.

.

Skip time

Semua sudah perkenalkan diri dan setelah itu semua ejen muda termasuk ikhwan pergi ke ruang legar lalu mereka semua pun berbual dan bergelak ketawa
.

.

.

.

.

 Ejen Ali : Why Me?Where stories live. Discover now