- 14 -

150 30 7
                                    

- kang dahye -

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

- kang dahye -

"so, macam mana hidup luar hospital ?" tanya aku dengan senyuman sinis pada akhir kata tapi perlahan-lahan hilang apabila melihat wajah amelia.

dia mendiamkan diri. air yang di order bukannya minum, hanya sekadar mengaulnya walaupun sudah cukup sebati nabati. eh tibe.

"kau kenapa ni ?" soal aku buatkan dia melepaskan sudu yang dibuat untuk mengaul air minumannya.

tersentak terus menyedari realiti, "ha apa kau tanya tadi ?"

"pertama, macam mana hidup kau luar hospital dan kedua.. kau kenapa ?" aku ulang kembali soalan yang telah aku keluarkan dari mulut aku.

amelia berdecit. "entahlah," jawabnya sepatah.

"entahlah jawapan yang mana. soalan pertama ke ke-dua ke dua-dua ?" tanya aku lagi buat dia tergelak kecil.

"dua-dua,"

aku mengeluh menggenggam erat tangan gadis itu. sejuk. bak seakan dia baru saja lepas memegang ais batu.

"kau betul ni ? hey.. aku kawan kau tau. dah lama kita kawan takkan tak nak share masalah kau ?" kata aku buat dia berfikir sejenak.

ah, sudahlah engkau. biar aku baca fikiran kau. eh tidaknyah aku boleh baca fikiran bukan manusia. hihihi.

"macam ni... em.. aku tak tahu nak cakap macam mana tapi it's like kau rasa dipermainkan walaupun kau nampak perubahan kasih sayang dia untuk kau. aku penat la fikir," terangnya.

ah dah tu tak perlulah susah payah fikir. itu la manusia ada masalah dia tambah, bukan kurangkan. dasar pabo.

"overthinking. kau fikir banyak sangat ni. kau maksudkan soobinkan ? ala soobin tu macam kau tak kenal dia. dia panggil kau pun sekejap nama sekejap aku kau," balas aku cuba memback up soobin.

walaupun hakikatnya agak pedih sebab aku protect soobin bukan sebab amelia tapi sebab aku. aku suka dia, semenjak sebelum jadi fortune tuller tak guna ni lagi !

"mungkin," jawabnya kembali menyetuh sudu yang berada dalam gelasnya.

- kang taehyun -

tolonglah. aku ni yang dah lama kerja dekat cafè ni tak pernah dapat pelawaan dari hueningkai ataupun yeonjun tapi soobin.

baru masuk, yeonjun sudah belikan itu belikan ini. huening kai sudah berlanja itu ini.

oh kali ini, pekerja di café ni belikan dia makanan supaya dia tak keluar susah susah cari makanan.

ya pekerja perempuan, memamg patut la terhegeh-hegeh dekat soobin tu.

baru saja menyelak langsir keluar dari bilik pertukaran, salah seorang dari pekerja yang meminati soobin menunjukkan biskut tepat pada muka aku.

wtf perempuan ni.

"nah,"

"tak nak, kau letak racun eh ?" soal aku masih ragu ragu.

pekerja perempuan itu berdecit. "kau fikir aku ada masa nak letak racun. attitude macam ni tak boleh pergi jauh la tae. kau tengok soobin tu, kau renung dia dalam dalam. tengok beza dengan diri kau," asyudah kau buat tazkirah pula.

aku mengeluh, memicit micit kepala aku bersama muka aku merah padam.

"aku jejak sini pun, soobin suruh. jangan fikir ada lagi yang kesah pasal kau. even yeonjun dan huening kai tak suka kau. fake !" jerit perempuan itu berlari jauh dari situ.

aku menyandar dinding. jatuh pada lantai bersama air mata pada muka deras keluar. "kenapa mesti kau ? kenapa bukan aku tapi kau soobin ! sampai tahap semua benda nak compare dengan aku !" jerit aku sendirian.

lemah badan aku. betul-betul lemah.








Grim Reaper - Choi Soobin.Where stories live. Discover now