Aşkın Gücü

60 3 0
                                    

Gloria ve Mark Californiada Güzel Sanatlar Akademisinde okuyorlardı. Ortak bir arkadaşlarının aracılığıyla tanışmış ve kısa sürede birbirlerine aşık olmuşlardı. Evlenmeye karar vermişlerdi. Her ikisinin ailesi de kendilerine evlilikleri için maddi yardımda bulunamayacak kadar fakirdiler ama onlar kararlarını vermişlerdi. Gloria okul çıkışı bir kitapçıda Mark ise bir giyim mağazasında çalışıyordu ve ellerine geçen parayla ev kiralayıp evlenebilirlerdi. Tek odalı mutfağı bile olmayan bir çatı katı bulup kiraladılar. Bir yıl sonra evlilik yıldönümleri yaklaştığında her ikisinide ciddi bir düşünce sardı. Ne hediye alacağım nasıl alacağım. Evliliklerinin birinci yıldönümü olan o günün sabahı Glorianın aklına fikir geldi. Markın dedesinden kalma çok güzel bir saat vardı ve ne zamandır kayışı olmadığı için kullanamıyordu... Evet ona değerli saat yakışır. Hemen alelacele evden çıkıp bir saatçiye gitti.


Bir saat kayışı almak istiyorum ama en güzelinden olsun lütfen!

Adam bir iki tane çıkarttı. Gloria içlerinden birini gerçekten çok beğenmişti.

Bu ne kadar?

68sent

Tamam. Bunu benim için ayırır mısınız? En geç bir saat sonra gelip alacağım.

Adam peki anlamında başını sağladı.

Gloria dükkandan telaşla çıkıp bir kaç metre ilerideki bir kuaföre gitti

Saçlarımı kestirmek ve satmak istiyorum. Kaça alırsınız?

Peki ne kadar istiyorsunuz?

70 sent kadar...

Gloria parayı alıp saatçiye gitti ve kayışı hediye paketine sardırdı doğru eve gitti.

Bir süre sonra kapı çaldı. Gloria kapıyı açınca

Hoşgeldin sevgilim dedi

Saçların... Onlara ne yaptın?

Gloria neşeli bir tacırla gülümseyerek kocasını teselli etmeye çalıştı.

Ne var ki? .. Üzülme!.. Hem benim saçlarım çabuk uzar.

Hediyesini getirip.

Seni çok seviyorum. Seninle çok mutluyum.

Mark ağlamaya başladı.

Noldu niçin ağlıyorsun?

Mark boğazındaki düğüm yığınıyla zar zor konuşabildi ve dudaklarındam şu sözler döküldü. Sana bu tokaları aldım saçlarını kestirdiğin için takamıyacaksın ve ben bu tokaları alabilmek için saatimi sattım.

Hayata Bir Bardak Çay MolasıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin