* 2016 yılında YG Entertainment tarafından kurulmuş K-pop grubudur.
* Grup dört üyeden oluşmaktadır: Jennie, Lisa, Jisoo ve Rosé.
* Grup 8 Ağustos 2016 tarihinde "Boombayah" ve "Whistle" isimli iki tekliyi içeren Square One isimli mini albüm ile çıkışını yapmıştır.
* Eylül 2019 itibarıyla BLACKPINK, YouTube'da en çok abonesi olan müzik grubudur.
* Dua Lipa, Lady Gaga, Selena Gomez ve Cardi B ile düet yapan ilk ve tek K-pop grubudur.
* İlk üye olarak YG sanatçıları ile düetleri bulunan Jennie duyuruldu.
* 2012 yılında tanıtılıp NONA9ON'da model olarak yer alan Lisa grubun ikinci üyesi olarak duyuruldu.
* Birçok marka için modellik yapmış, bazı kliplerde yer almış ve dizisinde ufak bir rol alan Jisoo da grubun üçüncü üyesi olarak duyuruldu.
* G-Dragon'a "Without You" şarkısında eşlik eden Rosé de grubun son üyesi olarak duyuruldu.
* Çıkış parçaları, sözleri Teddy ve Bekuh Boom tarafından yazılmış "Boombayah" olmuştur.
* 8 Ağustos'ta bir tanıtım resmi ile ilk single albümün adı "Square One" olarak piyasaya sürüldü.
* Grubun lideri yok. Kızlar birbirine hep destek olmak istediklerinden lidere gerek duyulmamış.
* Inkigayo'da çıkış yaptıktan 14 gün sonra ilk birinciliklerini kazandılar. Square One albümleri ile 11 Eylül'de promosyonlarının son gününde iken tekrar Inkigayo'da ödül kazandılar.
* Blackpink, "Playing with Fire" ve "Stay" parçalarını içeren ikinci single albümü Square Two'yu 1 Kasım 2016 tarihinde yayımladı.
* "Playing with Fire" şarkısı Billboard Dünya Dijital Şarkı Listesinde bir numarada yer aldı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BLACKPINK
Non-FictionBLACKPINK grubunu çok seviyorum ve belki bu kitap vesilesiyle bu efsane grubu siz de seversiniz. Ön yargılı olma ve dene Bu arada favorim Lisa.