El pov
"Ini lh rumah dia. Hmm kenapa mcm xde org eh." kata aku smbil lihat lihat ke dalam rumah dia.
Setahun aku mak Ayah dia dah xde and dia yg Sara adik adik dia tapi, kenapa macam xde pape eh. Takkan alamat yg Farouk bagi ni tipu.
"Kalau aku balik, aku xdpat jumpa dia. Tapi kalau aku tunggu pon, betul ke ni rumah dia. Aaaahhgg tunggu jelah." aku buat keputusan utk tunggu dlm keta .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Sementara Itu, Ad thu yg El pergi mencari Hani. So Ad memberi amaran keras kepada Dato Sulaiman utk percepatkan perkahwinan. Dan Dato Sulaiman menyuruh Shahir utk bercakap dengan Hani harini jugak
Dato Sulaiman pov
"Siahh, nmpak Shahir?” soalku.
"Tdi encik Shahir dah balik dan belum turun turun lagi." kata Siah, pembantu rumah.
"Hmmmm, panggilkan dia. Kata syaa nak cakap," arahku.
Selang 10 minit, Shahir turun dan duduk dengan ku di hadapan kolam renang.
"Why daddy," soal Shahir.
"Daddy nak Shahir bgtau Miss Hani Sekarang jugak pasal perkahwinan ni. Daddy xnak lama ii. Minggu depan akad Nikah." kataku tanpa melihat reaksi muka Shahir.
"Daddy, Shahir tahu yg Shahir ni anak bongsu. Tapi kalini biar Shahir yg buat semuanya. Daddy xperlu atur lagi. Bolehkan Daddy." katanya.
"Ini arahan. Dan daddy nak Shahir akur." tegasku lagi.
"Atuk, tgk ni Mikha dpat 💯 . And Maya dpat 90 je." rupanya cucu cucuku dah habis belajar. Dan ku lihat Miss Hani meminga Izin utk pulang.
"Pergi bagitahu Sekarang," kataku kepada Shahir.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Hani pov
Macam macam yg berlaku hari ni. penatnyaaaaa. Nk blik, nk tdo terus. Aku melajukan kelajuaan keta, supaya aku xpk apa yg terjadi harini. Yer laa, Mana tak nya, si El tu muncul lgi. Dah thu aku ssh nak lupakan dia walaupun aku benci dia tapi syg dlm diri aku dkat dia, xboleh menipu. Dengan tdi Encik Shahir tiba ii ajak kahwin. Gila ke apa. Haihs.
Drttt.... Drrtttt....
"Spaa pulak call ni," bahasku.
"Hello," aku mulakan.
"Weyh Hani, ko ada Mana. Aku nak smpai rumah kau dah ni." siapa lagi klw BKN Hana.
Hana Sekarang dah boleh bawah diri dan berdikari. Sekarang dia jadi seorang boss dekat cafe dia yg modal dari Ayah dia .
"Kau tukar number lagi ehhhh, haihsss" marah ku. yer laa, bulan ni sja dh 10 kali dia tukaq. mana tak nya sbb dia pon dah lesbian mcm aku. dan customer nya mostly pengkid, tomboy and boyish yg sem sem dtg melepak.
"Hehhehe, malass la nak layan tomboy tuuu. Manja sngat. Meluat pulak. kau nak papa tak, aku nak singgah Mcd." tnya . Ni mesti dtg nak gosip ii, okylah aku pon ada bnyak benda nak share dgn dia.
"yer laa, jumpa kat rumah aku." aku terus buang airpods dan layan lagu egois by qody rani 😂.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Hana pov
Aku dah smpai tapi aku lupa, aku xde kunci pagar dia .. Huaghhrrrrrrr .. Aku keluar keta dan tunggu dekat luar. Sedang aku main phone, seseorang mendekatiku. aku hanya lihat kasutnya, wow Mahal, dan aku dongak kepala utk melihat siapa gerangan nya.
Dan dia adalah dia. Perosak paling aku benci.!
"Kau buat apa kat sini," aku selangkah demi langkah ke belakang. dan niat ku nak masuk dlm keta terhalang apabila dia lebih pants menghalang.
"Hani mana?" soalnya dgn riak muka yg tampak betul ii ikhlas menunjukkan soalan Itu.
"Hani xde and aku nak balik. Jangan sentuh aku lah !! Kau dekat aku jerit." ugutku. dia terus diam dan melangkah ke belakang.
"Hana, please 🥺. I'm sorry ." dia melutut . Dia nangis. No No aku xkan maafkan dia. Dia yg ambik dara aku tanpa kerelaan ku.
"Better kau pergi !! Xde spa nak jumpa kau. Balik laa !!" kuat n lantang suara aku.
Dia bangun dan menuju ke arah aku, dia pegang bahu kanan dan kiri aku.
"I'm just asking, Hani mana ?! " dia naikkan suara.
"Bgtahu aku Hani maa......*buk satu pukulan kuat di belakang El. rupanya Hani yg pukul El dgn kayu besbol.
Kmi lari masuk kereta dan balik ke rumah aku. Kereta aku ditinggal dan El masih tertiarap di depan rumah Hani tak sedarkan diri.
bersambung 🙏
YOU ARE READING
Miss Honey Bunny
RomanceKisah seorang anak melayu yang dibesarkan di Italy. Behavior dan budaya Italy menjadi ikutan dia. One night stand menjadi rutin setiap minggu. . "Sei inutile. Soddisfatto continua a buttarlo via,(Kau mmg tak guna. Dah puas kau nak buang)," kata pere...