Kolej
"Morning guys," sapa Jess yg baru smpai .
"Morning," jwb mereka serentakk. Zack n Hans tngah main PuBg. Tapi El sdg termenung. Matanya nmpak letih sngat.
2 minggu lepas, mama bagitahu El yg El kena ambil alih AA Empire. Sbb mama n mommy akan menetap di Malaysia utk jaga atuk nya sekali mama mahu bantu pak su nya di Malaysia.
So sekarang dah seminggu El uruskan company. Habis kelas, terus dia ke office. Waktu mlm dia pergi ke club. Dan dia dah stop kejap one night stand dia.
"Jom lah masuk kelas, Jap agi nak start Dah," Jess mula ajak semuanya. Semua mengangguk kecuali El. Dalam semua sibuk kemas nak ke kelas, El masih termenung.
"Fuhh, teruk gila aku tengok CEO kita nih. Zack, kejutkan dia pelan pelan," kata Hans. Mereka dah tahu akan kerja El sekarang. Tapi apa boleh buat. Nasib El kan. Hahahaha.
"El," panggil Zack. Tiada respond.
"El," ttp xde respond.
"Ellllll !!!!!!! " jerkah Zack. El yg terkejut terus penapar kepala Zack.
.
.
.
.
.
.
El pov"Elllllllll !!!" aku terkejut siak. Terus tangan aku automatik tampar kepala si Zack . Aku tersenyum. cepat tangan aku berkerja.
"So sorryy broo, kau la. Asal jerkah mcm tu." kata aku smbil usap kepala Zack yg sudah diusap Jess
"Kau lah , termenung apooo, Jom masuk kelas," kata Zack.
"Lexx laa, bukannya Mrs Scarlet ade pon. Dia kan cuti bersalin 3 bulan." aku buka hp aku.
"Yer tak yer jugakk. Jom ark smbung main game. kalini kau masuk skali El," Aku buat tanda OK. Kami main game, tapi si Jess xnak join. Dia pergi tinggalkan kami.
Dalam beberapa minit kami leka main game. Zack dapat chat dri Jess yg ada lecture dlm kelas. Tunggu pa gii, kami bertiga cabut la lari ke kelass.
Tercunggap cunggap kami depan kelas. Hans ketuk pintu, dan kami masuk tanpa sapa or rasa nak toleh tengok sapa lecture ganti tu. Aku duduk sebelah Hans.
"Sorry guyss, who are you?" tanya lecturer ganti. Hans dah cuit tangan aku, Aku tendang kerusi Zack yg didepan aku.
"Three of you, get out from my class if you're not tell me you identity." katanya dgn nada tegas. Aku mengeluh dan berdiri. Mereka berdua ni mmg tak guna, aku bangun bru dpa bangun.
"My name Elyana Qaisara, just call me El," kata ku smbil tengok sekeliling dan bila habis ckp baru aku pandang lecturer tu. Wow, syurgakah didepan aku Sekarang ni. Terasa di bersinar sinar sekarang. Aku telan air liur. Dan aku smbung kata aku tadi dgn
"I'm still single untill now, and I'm gay," Dia sedikit terkejut maybe, terbeliak mata dia, dan aku nampak yg dia juga sdg ssh nak telan air liur. Tapi angan ku sekejap jer bila Hans tendang kaki aku supaya hilang dri angan tu.
"I'm Hans, and I not too smart in study but smart in relationship." katanya smbil kenyit mata. Mana boleh, aku akan pastikan lecture tu milik aku.
"And I Zakiah. Call me Zack. May I seat now Miss ," kata Zack dgb nada sopan.
"Haah , yes my pleasure. Btw I'm Miss Hani," kata lecture tu dan meneruskan pelajaran nya.
Aku hnya rasa bosan kelas ni. Sbb sub ni aku dah pro. Aku masuk sbb mama . So aku keluarkan phone dan main game. Hans cover aku. Tapi malang skali bila Hans juga tdo dlm kelas.
"What are you doing, Miss Qaisara?" soal Miss Hani yg dtg dri belakang. Semua muka paling lihat aku. Hans pon acah bngun. Aku telan air liur sekali lagi. Lagi dekat lagi cantik. Aku terkaku.
"Give me your mobile phone," aku mmg xkan bagi lah. Dah la semua kerja aku buat guna phone ni. Aku terus masukkan dlm poket seluar.
"Sorry miss, I promise it will be the last one mistake." kataku.
"Did you hear what I'm saying, or I need to repeat it again?" aduh pompuan ni. main phone jer pon. Asal kerek sngat.
"Yes I'm. But sorrry, I can't give you my phone." balasku.
"Give or I will call your parents miss Qaisara." aku paling pantang org ckp bnyak. Aku bangun dan bertentangan mata dgn dia.
"Aku tak tahu kau ni deaf or telinga kau tersumbat, dan aku xkan serahkan phone aku."kataku sambil ambik beg aku dan galas.
"Don't you ever involved my parents in my matter." aku berlalu utk keluar kelas. Malas nak hadap muka dia. Tapi langakah aku undur dan aku berada di sebelah dia, aku rapatkan mulut aku di telinga dia,
"And one more thing, call me El, not Qaisara. U are not someone in my life to call me like that.
Aku terus jalan nak keluar kelas dan langkah ku terhenti bila ada satu tengkingan.
"Miss Qai !!!!" berani dia panggil aku dgn panggilan tu selepas aku bagi amaran. Aku genggam erat penumbuk aku.
Stay tuned for next chapter. Wish me rajin 😅
Lots of love ❤️💕❤️💕
YOU ARE READING
Miss Honey Bunny
RomansaKisah seorang anak melayu yang dibesarkan di Italy. Behavior dan budaya Italy menjadi ikutan dia. One night stand menjadi rutin setiap minggu. . "Sei inutile. Soddisfatto continua a buttarlo via,(Kau mmg tak guna. Dah puas kau nak buang)," kata pere...