Jag låser mobilen och lägger den på laddning igen. Sakta öppnar jag garderobens dörrar. Eftersom det inte är så jättevarmt idag tar jag på mig mina gråa missonibyxor (orrebyxor😂
Och en enkel vit top. Jag skuttar bort till köket och tar fram ett glas och juice, samt några jordgubbar. Jag drack upp det sista av min juice och ställer in glaset i diskmaskinen och går upp på mitt rum igen. Jag sminkar mig lätt och sätter på plattången. Precis när mitt ena ögonbryn är klart, plingar det till. Jag trycker på hemknappen och ser att det är ett mess från Sandra. "Kan inte komma, måste vara med brorsan😩"
Snabbt plattade jag håret, tog på mig skorna, smällde igen dörren, och gick mot T centralen. Ett bekant ansikte dyker upp framför mig. Ett leende spred sig på Oscars läppar. Han omfamnade mig i en stor mysig kram. "Hej, men var är Sandra?" Frågade Oscar, eller som han kallas, Ogge. "Hon kunde inte komma, behövde vara hemma med brorsan" "Aha" svarade Oscar. (I novellen kallas han Oscar, men det är Ogge typ😂) Bakom Oscar står Felix. Han trycker bak Oscar, så att han kommer framför honom."Hej" säger han bara. Tystnaden blir stel. Hans blåa ögon kollar rakt in i mina. Han blinkar till med ena ögat, log ett leende som bara han kan. Vänta va? Flörtade Felix Sandman, skolans snyggaste kille just med mig? "Eh hej" svarade jag, och kände hur mina kinder hettades till.