Kapitel 2

67 2 2
                                    

Heeej! Sorry för dålig upd... har ingen ursäkt, så här är del/kapitel 2, det blev ett ganska kort kapitel, men det får ni leva med, så ni vet

Julias Perspektiv

Med snabba steg går jag mot mitt skåp och hämtar mina saker. Jag låser upp skåpet, tar min väska, smäller igen skåpet, och går ut med lika snabba steg, mot Mc Donalds. Jag ska möta Sandra här och så skulle vi äta tsm. Efter några minuter kommer Sandra.                                                                            

"Va ska du ha?" frågade Sandra. "En big mac. Du då?" svarar ja. Dörrarna bakom min rygg smälls igen. In kommer Felix med sin polare Oscar. (skulle bara säga att de heter bara som dom i tfc, men nu e dom inte kända) Han o Oscar ställer sig bakom oss i kön och pratar lika mycket som två jävla radioapparater. De skrattar, men plötsligt blir de tysta. Jag känner en hand som knackar lätt på min axel. Jag vänder mig bakåt och där står Felix och tittar på mig med sina blåa ögon. " Så ni e oxå hungriga?", frågade han. "mm", svarar ja, ocj jag känner hur mina kinder blir lite rödflammiga. Jag o Sandra har fått vår mat och vi går och sätter oss vid ett bord för två. 

Fortfarande Julias perspektiv 1 dag senare

Jag vaknar upp av mitt alarm. Klockan är 6.45, och som vanligt när det e sommarlov har jag har glömt att stänga av mitt alarm. Ingen idé tt somna om, så jag tar upp mobilen och kollar Instagram och twitter. Jag får ett sms av Sandra efter ungefär 3 timmar.

S = Sandra J = Julia

S - Ska vi åka in till Stan idag? Med Felix o Oscar

J - Eh... sure, vi möts vid T centralen kl 11. Ok?

S - See you later

J - Alligator

Och så var konversationen över. Shit. Felix ska med in till stan....

Sååå... där var det korta kapitlet. Byee!

Varför just du?Where stories live. Discover now