Chapter 1

160 7 3
                                    

Mijn hoofd bonkt. Waar ben ik? Ik probeer mijn ogen te openen maar het lukt niet. Alles doet pijn, vooral mijn hoofd. Wat is er gebeurd? Het enigste dat ik me kan herinneren is mijn vader. Hij was boos en sloeg me. Meer weet ik niet. Langzaam gaan mijn ogen open. Ik lig in de badkamer. Op de grond. Ik ga met mijn handen door mijn haar. Ik schrik wanneer ik wat nats voel. Snel haal ik mijn hand weg. Bloed. Ik probeer op te staan om in de spiegel te kijken maar het lukt niet. Langzaam val ik weer op de grond. Alles werd weer zwart voor mijn ogen.

"Amanda? Wat doe je in de badkamer"
Auw, mijn hoofd. Ik probeer te zien wie er voor de deur staat. Langzaam kom ik weer bij. Het is mijn moeder.
"Lieve schat, wat is er gebeurd? Ben je gevallen? Je bloedt!"
Ik probeer van alles te zeggen maar er komt geen woord uit mijn keel. Het lijkt of alles is opgezwollen. Ineens herinner ik me alles weer. Papa was dronken. Ik was op mijn kamer mijn huiswerk Frans aan het maken toen ik voetstappen op de trap hoorde. ik schrok en wist dat het mijn vader was. Hij was net teruggekomen van een feestje met zijn vrienden. Hij bonkte op de deur van mijn kamer en riep mijn naam. Hij kwam mijn kamer binnen. Hij keek naar me. Ik kon aan hem zien dat hij dronken was. Dit gebeurd heel vaak. Ik wist wat er nu zou komen. Hij liep op me af en gaf me een klap in mijn gezicht. Het brandde maar ik kon niks doen. Hij was veel sterker. Hij riep een paar lelijke dingen tegen me en toen liep hij weg. Ik liep naar de badkamer om te zien of er wat op mijn wang zat. Er zat een rode vlek. Ik schrok me dood toen mijn vader in de deuropening stond. Hij kwam op me af en gaf me een trap in mijn buik. Ik werd misselijk en zakte in elkaar. Daardoor heb ik waarschijnlijk die wond op mijn hoofd.

"Amanda? Gaat het wel?"
Ik besef me dat mijn moeder er nog steeds staat.
"Papa"
Meer kwam er niet uit mijn mond. Maar mijn moeder wist al genoeg.....

MISLUKTWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu