Chapter 5

104 5 5
                                    

"Hoi mam!" Riep ik opgelucht toen ik zag dat mijn vader nog aan het werk was.
"Hoi schat, op het aanrecht staat een kop thee"
Ik keek naar het aanrecht en zag inderdaad een kop thee. Ik liep er naartoe en pakte de kop met thee. Terwijl ik de kop thee vastpak voelde ik allemaal steken door mijn armen. Ik schrok en liet de thee vallen. Heet water liep over mijn kleding. "AUW" Mijn moeder rende naar de badkamer om een handdoek te pakken. Toen ze terugkwam veegde ze alles schoon. Ze kwam naast me zitten. "Gaat alles wel goed?" Vroeg ze bezorgd. Voor dat ik kon antwoorden zag ze mijn blauwe plekken. "Lieverd wat erg! Heeft papa dit gedaan?" Ik begon te huilen. "Hij kan er niks aan doen, hij was dronken." Zei ik. Ik veegde een paar tranen weg. "Ik ga straks met hem praten." "Nee mama niet doen! Als je dat zegt wordt hij alleen maar bozer op mij!" Ik zie aan mijn moeder dat ze niet meer weet wat ze moet doen. "Mam? Gaat het?" Mijn moeder staat op. "Mam, ga anders maar even slapen. Ik haal Timo straks wel op van school" (Timo = broertje) "Lieverd, jij moet nu gaan slapen" zegt mijn moeder. Even later liggen we allebei op de bank. In elkaars armen. Mama en ik...

Ik wordt wakker door de deur. Papa... "Ben thuis" riep hij. Ik kon aan zijn stem horen dat hij niet blij was. Mijn moeder lag nog te slapen. Mijn vader kwam binnen. Snel deed ik mijn ogen dicht en deed net alsof ik sliep. Toen besefte ik dat Timo nog op school zat. Iemand moest hem ophalen. Ik hoorde mijn vader naar de keuken lopen. Ik deed voorzichtig mijn ogen open. Ik keek door mijn pleten heen en zag dat papa brood smeert. Hij liep maar me toe. "lieverd ik weet dat je wakker bent." fluisterde hij. Langzaam deed ik mijn ogen open. Ik zag dat papa huilde. "Ik wist niet wat ik gisteren deed" zei hij. Ik begon ook te huilen. Ik vertrouwde hem niet. "Ik was weer dronken." Hij wilde me knuffelen, maar dat durfde ik niet. Ik was bang. Bang voor mijn eigen vader...

---

Sorry voor het korte hoofdstuk, ik had het druk met school -,-

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Feb 03, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

MISLUKTWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu