"Laila sayang mai sat tok wan nk sembang sikit,"Tok wannya memanggil lembut (Tok wan dlm story ni lelaki tau🤭 & tok tu perempuan) Laila hanya menurut. Dia duduk di kerusi single sebelah tok wan.
"Awat tok wan? Dia memandang toknya yg tengah tersenyum-senyum disebelah tok wan. Dah kenapa tok aku ni😅Buang tabiat ka apa😅
"Tok dgn tok wan nk tanya ni,kalau tok dgn tok wan nk kahwinkan Laila dgn pilihan kami Laila mau dk?☺️
"Uhuk3!". Ha ambik hg tersedak teruih. Dia terdiam sejenak.
"Laila ikut ja tok,tok wan". Laila Medina memberi jawapan dgn senyuman.
"Hg biaq betoi? Sungguh ka ni?",Tok seakan-akan x percaya. Tok wan apatah lagi,ternganga teruih dia😂Hampir tergelak Laila disitu.
"Iya tokkk. Laila ykn dgn pilihan tok & tok wan. Sebab Laila dh janji dgn diri sendiri,biar masa dan takdir yg menentukan. Mungkin ni waktu yg sesuai & mungkin dia anugerah Allah untuk Laila. Lagipun x kn la tok dgn tok wan nk aniaya cucu sendiri kan",gurau Laila dlm bicaranya.
"Hhahaha! betul jugak apa yg hg ckp tu",Senyum tok wan.
"Ok,kalau mcm tu,esok hg siap,pi cari baju nikah hg dgn your future husband😚"
"Amboiiiiii esokkk😂😂sakan na😂baru tadi bagi kelulusan,esok sampai dh😂siap speaking lagi😂"
"Alaaa nk dpt cucu menantu omputeh la katakan🤭". Oooo,omputeh rupanya f.husband aku.
"Tok,tok wan,Laila naik ats dulu na. Nak mandi & rehat sat. Lps ni nk pi klinik balik". Beritahu dia. Tok & tok wan mengangguk membenarkan lalu dia berlalu.🍁🌚🍁
"ILAAAAAAAAAAAA!! (Ila tu Laila tau)", Ha ambik hg speaker di rumah sudah aktif🌚Bergegaq rumah🌚Laila yg sdg melayan cdrama hampir jatuh katil mendengar jeritan volume maksimum tersebut.
"Ye tok!",bergegas dia turun tangga ke tingkat bwh. Kalau di abaikan panggilan tersebut dikhawatirkan jeritan yg seterusnya lagi kuat daripada tadi😅.
"Ya,awat tok?",Soal Laila.
"Saja panggil hg😂Boring plk tadi😂",Balas tok dgn tawanya.
"🌚🌚Boring nawww tu🌚🌚...Tok,nk tanya sikit blh x?"
"Ha apadia? Cup Cup Cup...ni mesti nk tanya pasai f.husband hg kannnnn!?"
"Hihihi...mcm tau2 ja tok ni. Alaaa tok,cita la sikit"
"Panjang tau cita ni!",Gurau tok sambil mata memandang kaca tv.
"Cer cita2",Gesa Laila.
"Nama bakal imam hg tu Tengku Luth Amir Darren Bin Tengku Hud Ariq Darren. Dia jutawan,hartawan,dermawaan dan segala jenis 'an' yg seangkatan dgnnya",Sempat lagi tok menyelit lawak yg x berapa nk lawak tu dlm bicaranya.
"Dia antara jutawan termuda di dunia (bkn Malaysia ehhh😎). & dia ni bijak yg lain mcm. Apa omputeh kata tu??!! Lifted? tinted?"
"Gifted tok🥸"
"Ha menatang tu la! Handsome tu jgn kata,klh pujaan hati hg yg hg dok tergedik2 siang mlm dpn phone tu". FUIYOOO!! mau kalau gitu handsome sungguh dia tu😂.
"TAPIIIIIIIIIIIIIIIII...."
*******************************
Hiiiiii,dear💕
So how with the first bab? Maaf kalau ada typo dan berapa menarik sangat sebab ni first time author tulis story online.& maaf kalau lawak tu x berapa nk lawak🤭
Story ni akn banyak membuatkan anda tersenyum sendiri dan gigit jari🤭phm2 la🤭 So please be ready yaaa🤭
kalau suka like tauuuu😘
Love,N.Han🤍
YOU ARE READING
True Love H
Romantiek"Biarkan masa & takdir yang menentukan" Ayat yg sering diulang sepanjang hidupnya dan kini tibalah masa yang dinanti-nantikan. Aturan keluarga yang menyatukan mereka. Bunyi macam cliche tetapi itulah faktanya. Dalam perhubungan perlu ada kejujuran...