Bir 12 yıl daha

13 0 0
                                    

Sabah uyandın, okula gidiyorsun. Yaklaşık 10 yıl boyunca devam edeceğin bir duruma alışıyorsun. Sıkılıyorsun her şeyden çünlü ergenliğin getiresi bu. Atarlanma, agresiflik, sıkılmak, kendi kararlarını vermek gibi. Yüz kızartıcı bir olay olur. Ya düşmüşsündür ya da kıza sevdiğini söylemişsindir. Ortaokul bu her zaman yüzünü kızartan bir olay olur ya utangaçlıktan ya da küçük düşürüldüğünde. Çocuksun daha ne yapacağını bilmezsin ve o olaylar aklına her geldikçe aynı duyguyu yaşar durursun, ta ki bilinçli düşünene kadar. Bir de ödev telaşı vardır. Performans mıdır, proje midir nedir artık bilemem. Karneyi etkileyen bir ödev işte. Çocuk ailesine yaptırır ödevi hiçbir şey öğrenmeden. Boşu boşuna verilir ödevler küçükken, bilmezler sorumluluk nedir? Ne değidlir? diye. Verdi mi hoca ödevine 100. Senden mutlusu yoktur ama bilmediğin bir şey var. Hak etmeden kazandın onu işte başladın günah kazanmaya hadi hayırlısı olsun. Vakit daralıyor liseye geçiyorsun, sivilcelerin bol olduğu döneme geçiş. Ergenlik hallerin dahada şiddetlenir, kararsızsındır ne isteyeceğin konusunda veya yapacağın şeyler hakkında. Ailen uğraşacak bu halinle tabi ki de başka kim uğraşabilir ki senle? Yaş oldu 18. Üniversite sınavıyla başlar üniversite macerası. Kazanırsan sınavı macera uzun sürer, kaybedersen başladığı gibi biter maceran. Kazandın diyelim malum güzel bir işe girmek istiyorsun. Gittin üniversiteye kaydını yaptın, yurduna yerleştin veya eve çıktın. Her ay aileden peşin 500 kağıt geliyordur sana. İlk iki hafta para öyle bir harcanır ki son 2 iki hafta parasızlıktan zorluk çekmeye başlarsın. Sevgili de yaptın mı o paranın gidecek yeri belli olur artık. Anneni ararsın para istemek için, babanı arayamazsın tabi çekiniyorsun adamdan. Ana yüreği dayanır mı oğlunun perişan haline yollar ne kadar parası varsa yeter ki perişan olmasın. Güç bela bitirir bizim serseri üniversiteyi mezun olur ergenlik döneminden en ufak bir parça kalmamıştır, iş hayali kurmaya başlayacakken askerlik çıkar önüne. Çaresizce 5-6 ay askerlik yapacaktır, dört yıllık bölüm okuduysa tabi. Asker sonrası iş arayışı içinde olursun. İşi bulursun, hayatına çeki düzen vermeye kalkışırsın ve yaş gelir 24'e ne kadar da geçmiş zaman fark ettin mi? Her şey gözünden ışık hızı misali gibi geçti gitti. Geçmişi özlemeye başlarsın, aileni özlersin, onlarda seni özler, gidersin yanlarına hasret giderirsin. Konu açılır aile kurmaya, sana kısmet bulmaya bakarlar. Sırf sen mutlu ol diye. Güzel bir talip bulunur sana o esmer yüzüne yakışan bir güzel. Yakışıklı olmayabilirsin ama sevdim mi her şey oluverirsin onun gözünde. Kör olur göremez gözü senden başkasını, başı öne eğik gezer adam gibi adam bakma başka kızların kıçına başına kendini değil sevdiğini düşün hiç olmazsa. Sözlenirsin 6 ay sonra, daha sonrası bir düğün. Bıraktım kalemi buraya geri gelip devam edeyim diye. Hayat bu arkadaş. Ya mutlusundur ya da mutsuz, yoktur ortası. 

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Feb 02, 2015 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

DÖNGÜHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin