First Kissed

2 1 0
                                    

Dihutan tebal ..

Seorang gadis sedang duduk termenung memandang langit Yang ditutupi awan tebal. Air matanya jatuh dengan perlahan namun tiada Yang tahu apa Yang ditangisi gadis itu.

"Kenapa Aku harus dikurung dalam waktu Yang lama ini. Aku sanggup mati daripada diseksa hidup selamanya.." ujar gadis itu perlahan . Air matanya jatuh keatas salju Yang bertimbun itu lalu berubah menjadi sekuntum bunga mawar berwarna merah.

 Air matanya jatuh keatas salju Yang bertimbun itu lalu berubah menjadi sekuntum bunga mawar berwarna merah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"

Aku harus mencari cinta sejati agar Aku bebas daripada seksaan ini." Ujar gadis itu sebelum beku menjadi ais. Perlahan ii hancur menjadi salju Dan ditiup angin kuat. Tubuhnya bagaikan dihina sebagai putera sihir. Dia harus diselamatkan oleh cinta sejati. Namun wujudkah cinta sejati itu?

Dalam ribuan tahun berlalu...

Bunga mawar itu berubah warna seiring dengan masanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Bunga mawar itu berubah warna seiring dengan masanya. Dari merah kepada putih. Walaupun sudah lama namun ia tetap cantik cuma agak layu.

Di dalam hutan tebal.

"Tuan putera... Jangan lari ii dalam hutan tebal ni. Bahaya!" Jerit para pengawal diraja kepada Seorang budak lelaki berumur 15 tahun itu ligat berlari kesana kemari.

"Woah... Cantiknya... " Ujar budak lelaki itu terpegun melihat pemandangan cantik disitu tanpa menghirau kata ii para penjaganya.

"Tuan putera! Balik lah Tuan putera. Kita sudah jauh kedalam hutan tebal ni . Nanti permaisuri murka ." Pujuk Salah satu penjaga diraja itu memujuk so budak kecil itu. Namun tetap tidak dihiraukan.

"Tidak Ada apa ii lah dalam hutan ni encik belerick. Beta mahu jalan ii juga untuk melihat keadaan sekeliling. Bosan duduk didalam istana. Tidak Ada apa ii pun Yang menarik perhatian beta selain tempat ini." Ujar budak kecil itu lincah.

Dalam leka menikmati pemandangan disitu tiba ii iris mata hazel itu terhenti pada satu arah. Tergedek ii dia berlari mendekati sesuatu Yang menarik perhatian nya itu.

"Woah... Cantiknya . Eh? Kenapa layu? Kesian kamu terpaksa sejuk disini. Mari , beta jaga kamu ya." Ujar budak kecil itu lalu mengutip bunga rose putih itu. Putera kecil itu tersenyum Manis.

"Tuan putera... Mari pulang. Hari sudah gelap ni " ujar pengawal diraja itu lalu menarik tangan si putera kecil itu. Putera itu mengiakan saja lalu pergi dari situ.

Diistana diraja.

"Ibunda! Lihat apa Yang anakda bawa ini !" Jerit putera itu membuatkan kedua ibubapanya berpaling kearahnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Ibunda! Lihat apa Yang anakda bawa ini !" Jerit putera itu membuatkan kedua ibubapanya berpaling kearahnya. Permaisuri itu tiba ii Naik angin lalu berdiri.

"Berapa kali ibunda cakap !? Tidak boleh membawa apa ii Jenis bunga masuk ke dalam istana ini!!" Amarah si permaisuri.
"But ..."
"Sebagai putera mahkota tunggal , beta tidak mahu anakda Ada kelenahan Dan lemah lembut." Ujar permaisuri itu dengan nyaring. Putera kecil itu terkejut.

"Pengawal! Bawa putera masuk ke kamarnya Dan buang bunga mawar ditangannya itu!!" Perintah si permaisuri kepada pengawal itu.
"Baik , patik tuanku" balas pengawal itu lalu merampas bunga mawar itu Dan mengheret kedua ii belah tangan putera kecil itu.

Dikamar ...

Bunga itu dibuang keluar jendela. Putera itu sedih kerana Tak dapat melakukan apa ii.
"Kenapa?" Soalnya lalu terduduk sedih melihat para pengawal diraja tadi mengurungnya dikamar Yang tinggi. Dia berlari mendekati jendela lalu melihat bunga mawar itu dari atas. Putera itu memandang bunga mawar itu dengan sedih.

Malam sudah mengganti siang. Putera itu masih melihat keluar jendela dengan pandangan sayu.
"Kenapa Hanya nama sahaja putera... Namun aku tetap tidak dapat melakukan apa ii? Selama ini aku tetap dikurung sepi disini sendiri.Aku sedih..." Ujar putera itu lalu melepaskan berat keluhnya.

"Apakah Aku harus mengambil bunga itu?" Soal nya tanpa berfikir panjang.
" Memandangan itu bunga kesukaan ku... Aku harus mengambil Dan menjaga nya ." Tekad putera itu lalu mangambil semua selimut Dan cadar Yang Ada untuk dijadikan Tali bagi menuruni tempat kamar itu.

Pintu kamar itu dikunci dari dalam. Putera itu mengikat selimut itu pada tiang katil Dan dia menuruni perlahan dari kamar itu. Dengan tekad Dan leberanian Yang kuat , putera itu selamat menuruni kamar dimana IA dikunci. Angin kuat meniupi tubuhnya pun diabaikan . Dia segera mengambil bunga mawar Yang dibuang tadi. Dilihatnya dengan sedih kerana kelopaknya sudah banyak tercabut .

"Maafkan beta sebab lambat... Mari Kita pergi dari sini..." Ujar putera itu lalu menciumi bunga mawar itu sebelum berlari masuk kedalam hutan tebal itu Seorang diri bersama bunga mawar itu.

Disatu tempat..

Sebuah ketulan ais berubah bentuk menjadi susuk Seorang gadis cantik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sebuah ketulan ais berubah bentuk menjadi susuk Seorang gadis cantik . Nafasnya nya seperti sudah lama kesejukan disitu.
"Seseorang telah menghidupkan aku kembali... "ujar gadis itu lalu terduduk lemah sambil memegang jantungnya. Dia dihidupkan semula.

"Maafkan beta sebab lambat... Mari Kita pergi dari sini..." Ujar satu suara kecil membuatkan puteri itu mengangkat kepala. Dia dapat melihat bayangan Seorang budak lelaki membawa pergi bunga mawar putih itu.

🌹🌹🌹🌹🌹🌹TBC🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Selamat malam guys😉

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 05, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Dark prince and White witchWhere stories live. Discover now