C10🌱

118 19 8
                                    

Renjun masuk and ternampak something kat atas lantai. Dia pon mendekati bende tu. And dia terus lari kat bende tu. Tu Y/n!

"Weh Y/n! Kau asal wehhh!!" Renjun terus peluk Y/n dalam pangkauan dia sambil mengoncangkan Y/n sebab nak kasi Y/n sedar.

"Wehh sepupu aku!" Chenle terus lari ke arah Y/n.

"aduhh kalau nak call ambulans, kang dia yang terancam. Arghhh" tambah Chenle and terus gelabah.

Renjun terus angkat Y/n. "Kau tolong ambik tuala kecik dengan air dalam besen. Pastu bawak kat dalam bilik Y/n. Dia pon macam demam je ni."

Sebelum sempat Renjun pergi, Chenle sempat tahan Renjun. "Kau nak bawak dia pergi mane?"

"Bilik dia la. Kau pikir aku nak pergi mane sia. Kau pikir aku ni nak culik dia ke? Tak de keje a Dah kau pergi ambek ape yang aku suruh tadi. Cepat sikit." kata Renjun dan terus bawak Y/n masuk bilik dia. Sesampai Renjun di dalam bilik Y/n, dia terus letak Y/n atas katil dia dengan selesa and selimutkam Y/n.

'Aduhai.. kau ni kenape Y/n? aku risau la..' bisik Renjun sendirian. Dia membelai rambut Y/n perlahan.

Tak lame lepatu, Chenle datang dengan besen yang berisi air ditangannya dan sehelai kain kecik.

Renjun nak tolong Chenle but Chenle cakap, "tak pe la. Biar aku buat. Kau pergi rehat sana."

"Tak pe. Aku boleh tolong." Kkata Renjun dan terus ambil besen tu.

Chenle hanya diam dan tengok Renjun perah kain tu and letak atas dahi Y/n. Renjun kemudiannya bertanya pada Chenle.

"Ermm weh. Aku nak tanya ni. But kau jangan marah eh..." Renjun memandang muke Chenle. Chenle hanya menganggukkan kepala nya.

"Y/n ade sakit ape2 ke? tanya je eh."

"Y/n dia ade gastrik. Kalau dia lame sangat tak makan, nanti dia sakit perut or pengsan." kata Chenle sambil merenung Y/n yang sedang tido tu. Eh tido ke pengsan eh lantak la.

Tak lame pastu, Y/n terjaga dan Renjun yang perasan tu, terus tolong Y/n duduk.

"Weh Renjun boleh tak tinggalkan kitaorang berdua jap?" kata Chenle pada Renjun. Renjun pun mengangguk dan keluar dari bilik tu dan turun pergi ke ruang tamu.

"Weh, kau tak makan ke?" tanya Chenle pada Y/n lepas Renjun hilang dari pandangan. Y/n hanya diam.

"Dah la. Aku ade kerje ni. Nanti Renjun duduk sini. Malam karang baru aku balik. Kau makan tau. Pastu makan ubat tu." kata Chenle dan bangun dari duduknya diatas kerusi bersebelahan dengan katil. Dia pun keluar dan tinggalkan Y/n keseorangan.

Renjun yang nampak Chenle turun terus pergi ke arah Chenle.

"Haa aku nak pergi dah ni. Kau tolong tengokkan Y/n tu. Haa kau pon rehat la. Gi pakai cool fever dalam peti." Chenle pun pergi.

Renjun pergi ke dapur dan buat bubur untuk Y/n.

5Minit pastu

Renjun bawak semangkuk bubur and segelas air kosong untuk Y/n dalam bilik dia diatas dulang. Y/n yang tengah baring terus duduk. Renjun letakkan dulang tu kat atas meja berdekatan dan cakap "ermm Y/n. Kau makan la dulu. Pastu makan ubat."

Y/n hanya mengangguk.

'wehh kau seres la Huang Renjun? Tak gentle langsung siaaa' bisik hati Renjun. Dia pun mengubah fikiran dan terus duduk kat kerusi yang ada kat sebelah katil Y/n dan pegang mangkuk tu macam nak suap.

"eh kau buat nape ni" Y/n terkejut sebab Renjun tetibe je ambik mangkuk yang ade kat tangan dia.

"tak pe biar aku suap."

"ehh aku boleh suap sendiri. tak payah susahkan diri kau."

Belum sempat Y/n nak ambik mangkuk tu kat tangan Renjun, Renjun dah suap Y/n. Y/n pun terpaksa makan. Renjun pun suap Y/n makan sampai habis.

"ermm Y/n. Kenape ka pengsan tadi?" soalan Renjun memecah kesunyian.

"tak de ape." jawab Y/n ringkas.

"baik kau bagitau aku. Kalau tak.."

"Kalau tak kau nak buat ape?"
'Dia ni nak ugut aku ke ape sia' bisik hati Y/n.

Renjun letak mangkuk tadi kat tepi dan silangkan tanganya. Terus dia cakap "kalau tak, aku cium kau."

(Terpengaruh dengan greenquaints siaa main cium2 🤣)

Terbuntang mata Y/n lepas dengar Renjun cakap macam tu. Ye la sape je yang tak terkejut an. Y/n pun mengalah and cite la kat Renjun ape jadi.

Flashback

Y/n pergi menghampiri dapur. Tibe2 dia nampak something. And bende tu tetibe datang dekat dengan Y/n. And bende tu, lipas. Y/n dah gelabah and terus lari ambik penyapu and pukul lipas tu. Nasib mati. Y/n pun sapu lipas tu keluar.

"Huh selesai. Bodoh punye lipas."

Tibe2 pandangan Y/n jadi kabur. Dia pening. Dan tetibe pengsan...

(cam bodo je)

End flashback

"so semua ni salah lipas tau." kata Y/n pada Renjun. Renjun yang dengar cerita Y/n sambil suapkan dia pun hanya meng'ouhh'kan Y/n.

"So kau takut lipas la ni. hurmm but asal kau pengsan?" tanya Renjun.

"maybe sebab aku tak makan lagi kut. Aku pun just makan ais krim je tadi." Jawab Y/n dengan jujur sebab taknak kene cium dengan Renjun.

"ok aku dah jujur tau." tambah Y/n. Renjun pun tergelak kecil.

"Eyy kau ni comel la Y/n. Same macam dulu." Renjun menggosok kepala Y/n. Mereka pun gelak bersama.

'Hubungan kitaorang.. dah baik ke?' Itu la yang bermain dalam kepala otak Y/n mase tu.

_________________
••so.. lipas. Aku dapat inspirasi lipas tu sebab ade lipas tadi kat sini 🤣. So aku gelabah la.••

[C]Love At 30 Days Notice «Renjun»🦊Where stories live. Discover now