"RENJUN!!!"
Arghh
Renjun tersedar dari tidur nya. Dia mimpi Y/n. Air mata Renjun mula menitis. Mata dia bengkak sebab malam tadi dia nangis beria sangat. Dia memeluk baju Y/n dengan erat.
"Renjun! Kenape ni?!" kata Mark dan masuk bilik tu sebab terkejut dengar Renjun jerit.
"y-y/n.. dia perlukan aku sekarang Mark!" Renjun memandang muka Mark.
"haishhh.. Renjun.. dah. Kau pergi mandi dulu. Dah tengah hari ni. Pastu nanti kite pergi balai polis eh. Diorang dah jumpe Alex ngan Y/n. And sekarang, diorang kat balai polis." kata Mark dan buatkan Renjun terkejut dan terus bangun.
"ba-bawak aku! Aku nak jumpe Y/n, Mark!"
"ye.. kau gi mandi dulu. Dah macam orang tak betol dah." kata Mark dan keluar dari bilik tu dan tinggalkan Renjun terkaku kat situ.
Renjun termenung sekejap dan tetibe cakap "aku kene bagitau dia hari ni jugak!" Renjun bangun dan pergi mandi.
skip
kat balai polisRenjun terus berlari keluar dari kereta dan memasuki balai polis. Kelihatan ada sebuah ambulans di balai polis.
"Y/N?!" jerit Renjun bila dia masuk balai polis dan membuatkan semua pegawai pandang dia.
"ermm encik Mark?" tanya seorang pegawai.
"saya Mark." kata Mark yang datang dari belakang.
"Y/n.. MANE Y/N?!" Renjun menarik kolar baju pegawai tu.
(weh takot)
"Renjun.. saba.. aa encik jangan salah faham. Dia ni.. kawan Y/n.. haa mane Y/n dan mana pesalah tu?" Mark cuba tenangkan Renjun.
"Ermm saya lupa nak cakap yang Y/n pengsan tadi. Dan kami dah call pihak hospital dan Y/n akan dihantar ke hospital." kata pegawai itu.
"ermm Encik. Macam mana dengan perempuan tu? Tiada siapa nak teman?" tetibe ade seorang nurse datang kat pegawai tadi.
"aa.. Encik Mark dan Encik Renjun.. saya nak minta salah seorang dari korang beruda untuk ikut diorang pergi hospital.. dan seorang lagi akan duduk kat balai ni dan bantu pihak polis berkenaan kes ni." kata pegawai itu pada Renjun dan Mark.
Renjun menoleh ke arah Mark.
"tak pe.. kau pergi. Biar aku uruskan si Alex tu." kata Mark pada Renjun.
"ok, sila ikut saya. Kotaorang dah nak gerak dah ni." kata nurse tu dan bawak Renjun naik ambulans tu.
ambulans pun bergerak meninggalkan balai polis menuju ke hospital di China itu.
RENJUN POV
Aku masuk kedalam ambulans dan duduk disebelah seorang gadis yang tengah terlantar atas katil tu. Aku menahan diri aku dari menangis. Aku tak sanggup tengok Y/n macam ni.
Aku dapat rasakan ada satu tangan diletakkan diatas peha aku. Aku tengok Y/n membukakan matanya perlahan-lahan.
"re-renjun.." kata Y/n dengan lemah.
"Y/n.. maafkan aku. Ni semua salah aku.. kalau ak-" kata-kata aku dipotong oleh Y/n.
"Renjun.. dah.. semua ni bukan salah kau. Tak pe *batuk* a-aku akan ok" kata Y/n dan terbatuk. Aku memegang tangan Y/n dan menangis.
"dah jangan nangis..." Y/n mengelap air mata ku yang membasahi pipi.
aku pandang mata Y/n yang dah berkaca tu. Perlahan-lahan Y/n menutupkan matanya.
"Y-y/n? Yahh awak!!" aku menangis tak berlagu. nurse dan dokter yang ada kat situ bagi Y/n pakai bende pembantuan pernafasan.
"encik. Sabar! Dia akan ok!" kata seorang nurse lelaki yang menahan Renjun yang tengah menangis dengan kuat itu.
Tidak lama kemudian, diorang sampai kat hospital. aku hanya duduk di ruang menunggu sementara tunggu Y/n tengah dalam bilik bedah.
(whut? Nak bedah ape njir)
aku mundar-mandir. Aku tak senang duduk. aku masih risau. Tiba-tiba seorang dokter keluar dari bilik bedah. Aku terus lari ke arah dokter tu.
__________
••Ok senanye aq nak nangis bodo tulis ni. Teringat kat Mark Tuan 😭💔••
YOU ARE READING
[C]Love At 30 Days Notice «Renjun»🦊
Fanfiction«He makes me fall for him again in 30 days» •𝐂𝐨𝐦𝐩𝐥𝐞𝐭𝐞𝐝• Mengisahkan tentang seketul Y/n yang duduk bersama atuk dan neneknya sejak kecil. Y/n juga seorang yang savage and crackhead ya anak2 ku. Y/n juga merupakan sepupu yang paling rapat de...