FLASHBACK
'awak ok?' tanya seorang budak perempuan yang rambut berwarna hitam pekat pada seorang budak lelaki yang baru je kene tolak dengan pembuli sampai jatuh.
(what? Tadika? Babih kecik kecik dah gangster. Aq dulu duduk cam budak innocent je kat tadika depan rumah pastu main tanah liat. Eh babih rindu nak jadi kecik. Zaman-zaman yang kite belum tersakiti gitu)
'Saya ok...' kata dia dan cuba untuk bangun tapi tak boleh.
'ehh tapak tangan dia berdarah la Y/n!!' sepupu budak perempuan yang masih kecik tu pon dah gelabah tengok darah yang mengalir kat tangan dia sebab kene tolak ngan pembuli tadi.
'Dah jom' kata Y/n dan pegang tangan budak laki tu.
'eh? Kite nak pergi mane?' budak tu takot. Atototot mesti comel.
'Kite suruh cikgu Somin rawat tangan awak ni. Takkan la nak biar. Sakit kan. Dah jom' kata budak perempuan dan terus bawak budak lelaki itu pergi jumpe cikgu Somin.
kat tadika
'ok dah siap. Kamu lain kali hati-hati tau. Ok la cikgu ade hal kejap. Haa dah pergi main kat taman dengab kawan-kawan yang lain ya?' budak lelaki itu pun mengangguk dan terus keluar dari bilik cik Somin.
'haa macam mane? Ok?' kata budak perempuan tadi.
'ok la ni haa sikit. Tapi sakit la jugak'
'tak pe. lepas ni kalau diorang buli awak lagi, cakap je kat kitaorang.' kata budak lelaki sorang lagi.
'ermm nama saya Y/n. Lee Y/n. Panggil je Y/n. Haa ni sepupu saya Zhong Chenle. Panggil je dia ni Lele or Chenle. Haa nama awak siapa?' kata Y/n yang berumur
'nama saya Huang Renjun.'
diorang bertiga pun jadi kawan baik.
10 bulan kemudian
'Lele. Jum la. Kate nak gi rumah Jun' kata Y/n yang dah tak saba nak pergi rumah Renjun.
'Jom'
dalam perjalanan diorang ternampak ada sebuah lori keluar dari perkarangan rumah Renjun.
'Eh ape ni?' Y/n terus lari ke rumah Renjun. Pintu pagar terkunci.
'Renjun?! Weh Jun kau kat dalam kan! Keluar la!' Y/n gegarkan pintu pahar tu. Chenle letakkan tangan dia kat bahu Y/n.
tetibe ade sorang makcik datang tegur diorang. 'Adik-adik ni cari siapa?'
'Ouh kamu ni Chenle kan. Nah Renjun bagi' makcik tu menghulurkan sebuah sampul surat pada Chenle. Chenle ambil surat tu dan tengok Y/n yang still gegarkan pintu pagar tu.
'ermm makcik, Renjun pergi mana?' tanya Chenle.
'Aa dia dah pindah... ermm makcik pergi dulu ye. Haa jangan lame2 kat sini.' kata makcik tu dan pergi.
Y/n yang terdengar terus mengalirkan air mata. Y/n menangis sebab Renjun pergi tanpa cakap apa2.
'aku takkan tinggalkan korang'
kata-kata Renjun itu bermain didalam fikiran Y/n.
end flashback
Y/n terjaga dari tidur. Dahinya berpeluh.
'ya tuhan.. kenapa mimpi tu datang balik? Ni ke petada yang dia nak pergi lagi?' Hati Y/n berbisik. Dia alihkan pandangan dia kat Renjun yang tengah baring sambil peluk dia.
Y/n membelai perlahan rambut Renjun.
'kau takkan tinggalkan kitaorang dah kan..'
'aku..'
'sayang kau Renjun'
Y/n letakkan tangan dia kat belakang leher Renjun. Dia angkat sikit kepala Renjun. Dia mengcup bibir Renjun perlahan.
lepas tu, dia terus letakkan balik kepala Renjun dan selimutkan Renjun. Jam menunjukkan jam 5:40 pagi. Dia cuba untuk bangun tapi tak boleh sebab Renjun peluk dia.
Dia cuba untuk lepaskam tangan Renjun. Tapi Renjun peluk makin kuat.
"sini la tido dulu~ awal lagi nak banguun~~" kata Renjun yang mamai. Y/n tergelak kecil sebab Renjun tu comel sangat 🤧❤️
"ye sayang.. aku nak pergi tandas jap. Eh. Tido je dulu. Nanti aku baring kat sebelah kau." kata Y/n. Renjun lepaskan pelukkan dia tadi. Renjun terus duduk dari baringnya. Dia menatap muka Y/n. Mata mereka bertembung.
"aku nak cakap something ni" kata Renjun.
"haa ape dia?"
"aku.. eh jap" Renjun tutup mutul dia time menguap. Dia garu mata dia.
"ishh comel sia kau" kata Y/n dan membelai kepala Renjun.
"aku. Aku sebenarnya suka kau" Y/n terdiam.
"aku tak tau macam mane nak cakap. Tapi sebenarnya aku takank pon tinggalkan kau dengan Lele dulu. And aku suke kau sejak kita kenal lagi. Tapi kalau kau tak suka, tak pe..."
keadaan jadi senyap sekejap.
"ak-" kata-kata Renjun terhenti bile Y/n tetibe cium bibir Renjun.
"aku pun suke kat kau sebenarnya... kau.. takkan tinggalkan aku cam sulu dah kan.." Y/n terus peluk Renjun erat.
"ofc la aku takkan tinggalkan kau lagi dah. Dahh... jangan ingat ape jadi dulu. Yang lepas, biarkan je." kata Renjun dan peluk Y/n balik.
"aa ok aq nak gi tandas. Dah tak tahan dah ni nyah." Y/n meleraikan pelukkan dah terus lari masuk bilik air.
"heh.. comel je.."
Renjun hanya duduk bersandar kat katil. Dia masih tak percaya yang Y/n cium dia tadi. Haa mula dah Renjun. Blushing sesorang.
"Renjun!!!!!!!!" jerit Y/n dari dalam bilik air dan buatkan Renjun terkejut dan terus lari kat pintu tandas.
"tolong ambek tuala kat pintu tu. Aku nak mandi" Renjun pun ambil tuala dan hulurkan kat Y/n.
______
••tah la. Tatau••
YOU ARE READING
[C]Love At 30 Days Notice «Renjun»🦊
Fanfic«He makes me fall for him again in 30 days» •𝐂𝐨𝐦𝐩𝐥𝐞𝐭𝐞𝐝• Mengisahkan tentang seketul Y/n yang duduk bersama atuk dan neneknya sejak kecil. Y/n juga seorang yang savage and crackhead ya anak2 ku. Y/n juga merupakan sepupu yang paling rapat de...