One Night's Dream
الحلقة التاسعة
"فى نفس الوقت فى بيت بيليبر... كان بتكلم الصحفى اللى شكت انه يعرف حقيقتها"
بيليبر:انت عايز ايه بالظبط ؟
نادر:عايز الحق الناس قبل ما يعرفوكى او بمعنى اصح يفتكروا انهم يعرفوكى و هما مش عارفين عنك حاجة اصلا !
ولا انتى تعرفى !
اوعى تفتكرى انك لما فقتى كنتى فى صحرا لأ ! انتى كنتى قدام اشهر فنادق امريكا ... الفنادق دى مبيدخلهاش اى حد...و لما وقعتى كان فى كتير قوى ملمومين حواليكى... و من حسن حظك بقى ان جاستن كان منهم..وصلتى لهدفك ب اقصر الطرق بصراحة !
بيليبر:انت قصدك ان كل ده fake
و ان انا الفته ؟
نادر:شوفى انتى بقى !
بيليبر:لأ انا مسمحلكش ! مفيش حاجة متألفة انا فعلا فقت قدام الفندق بس ده كله كان بجد انا مش استخدمتها كوسيلة عشان اوصله !
نادر:يعنى كنتى عايزة توصليله ؟
بيليبر:و ايه المشكلة فى كده ؟؟! كل بيليبر عايزة يكون لها جزء بسيط فى حياته او حتى شغله !
و بقولك ايه متفتكرش انك كده هتخوفنى عشان لما تحب تتجسس عليه تستخدمنى ! و لو اتصلت تانى مش هيحصلك طيب..
"بيليبر قفلت التيليفون و اتدايقت جدا و قعدت تعيط .. ازاى بالسرعة دى نسيت اكبر و اهم مشكلة عندها ... هى مين بالنسبة للبلد دى ؟ و ازاى وصلت و ازاى كل حاجة حصلت بسرعة كده !"
"بيليبر كانت من النوع اللى بيحب يكتب قوى..كل حاجة بتحب تكتبها و تألف حجات كتير بس عمرها ما نشرتها..و من اهم كتاباتها هى مذكراتها..كانت من النوع اللى بيطلع اللى ميتقالش عالورق وكان قلمها بيعبر اكتر من لسانها .. قعدت بيليبر تدور على مذكراتها و اللى كانت من الحجات اللى لما فاقت لقتها فى شنطتها .. يمكن كانت اكتر حاجة فكراها و فضلت معاها ... بس ملقتش المذكرات... وهى دى كانت المصيبة اللى جاستن عملها ..."
"جاستن خد مذكرات بيليبر من شنطتها لما كانوا فى ال ستوديو...لمحها قبل ما تدخل تسجل اغنيتها و هى بتكتب حجات فيها .. قعدت فيها حوالى نص ساعة...افتكرها فى الأول بتكتب اغانى و بعدين من فضوله قرر يعمل حجة عشان يشوفها بتكتب ايه...
"flash back"
"جاستن شاف بيليبر بتكتب فى المذكرات و هو ميعرفش هى بتكتب ايه و عشان يعرف وقف وراها و هى بتكتب و عمل نفسه بيتكلم فى اى حاجة..المهم يعرف بتكتب ايه...
Justin:...... "واقف"
بيليبر:
"بتبصله ب استغراب و بتكمل كتابة و تدارى اللى بتكتبه...
أنت تقرأ
One Night's Dream "Belieber's Diary Part 2"
Randomجزء جديد مختلف من يوميات بيليبر...اكتر من عشر حلقات متصلة عن رحلة بيليبر للعالم اللى بتحلم بيه و بتتمناه كل يوم مقابلتها مع ابطال احلامها.. من خلال كتاب يوصلها للعالم ده.. كل صفحة فيه حكاية.. عندها هدف واحد بس عايزة توصله..شخص واحد بس ..بس يا ترى هت...