Teóriák #2

368 26 30
                                    

sziasztok! jó rég jelentkeztem ezzel a könyvvel, tudom, de most mégis visszatértem, mert láttam, hogy sokaknak tetszett az előző teóriás fejezet :))

keresgéltem még párat, ezek főleg redditről vannak (lefordítottam őket angolról), de a forrásokat azért belinkelem a fejezet végén.

szívesen olvasom a ti véleményeteket egy-egy elméletről, így ha gondoljátok, megoszthatjátok majd, mit gondoltok róluk.

jó olvasást ❤️

———

1. Molly Weasley-t Dumbledore küldte a King's Crossra

A teória szerint Dumbledore szándékosan intézte úgy, hogy Harry összefusson Mollyékkal a pályaudvaron, a 9 és 3/4 vágányt keresve, mert biztosra akart menni, hogy az első család akivel a fiú megismerkedik és összebarátkozik, az a "jó oldalról" való. A könyvben Molly hangosan és feltűnően emlegeti a muglikat és elfelejti a vágány számát is, holott rengeteg gyereke van, akik minden évben ugyanonnan indulnak a Roxfortba. A teória kitalálója azzal magyarázta, a Főnix Rendje döntött úgy, hogy Ron legyen Harry első barátja, ezáltal Weasley-ék pedig a befogadó családja (akik szintén Rend-tagok), hogy jó irányba tereljék a fiú meglátásait és döntéseit, lévén, hogy a könyv elején még szinte semmit nem tud a varázsvilágról.
A Teszlek Süveg a Mardekárba akarta osztani Harryt, ő viszont annyira a Griffendélbe szeretett volna kerülni főleg azért, mert Rontól azt hallotta, a Mardekár nem jó ház.

     
szerintem ez egy teljesen hihető elmélet, még ha talán nem is sikerült olyan hitelesen visszaadni a fordítással. harryt valóban könnyen lehetett volna befolyásolni, hiszen ismert volt, de mégis alig tudott valamit a világról, amibe éppen csak belecsöppent, dumbledore-ról pedig tudjuk, hogy mindig is szerette kontrollálni a fiút.

ti mit gondoltok erről?

———

2. A Teszlek Süveg látja egy-egy diák jövőjének lehetséges kimenetelét az alapján, hogy melyik házba osztja őket

Eszerint tehát a Süveg látja, mi történne a diákkal, ha a Griffendélbe, a Hollóhátba, a Hugrabugba, vagy ha a Mardekárba osztaná őt és ez alapján dönti el, hová kerüljön végül – hogy egyensúlyt tartson fent a házak között. Nem a 11 éves diákok még kiforratlan személyisége a döntő tényező a beosztásnál, hanem a Süveg látomásai. Neville-ből is például csak a könyvek végére jött elő a bátor hős, amivel a griffendéleseket annyit jellemzik.

Ehhez tartozik még egy másik, rövidebb teória is, miszerint azok, akik elég bátrak, hogy a Griffendélt kérjék a Süvegtől, azok oda is kerülnek.

———

3. Régen volt egy háború a muglik és a varázslók között, amit a muglik nyertek meg

Miért rejtegetik a varázslók a képességeiket a muglik elől, és ha valóban olyan erősek, akkor miért nem ők irányítják a világot? Ezt a kérdést tette fel egy Reddit-felhasználó, aki szerint valamikor a középkorban volt egy nagy harc a két fél között.

A Tűz Serlege végén említés van arról, hogy a Mágiaügyi Miniszternek beszélnie kellett a brit miniszterelnökkel egy sárkány behozatáról az országba. Ez arra enged következtetni, hogy a Mágiaügyi Miniszter jelentéseket tesz a mugli miniszterelnöknek, és talán még a jóváhagyására is szüksége van bizonyos dolgokkal kapcsolatban.

Az elmélet része az is, hogy napjainkban (legalábbis amikor a Harry Potter-könyvek játszódnak) a varázslók sokkal kevésbé tűnnek erősnek összevetve korábban élt személyekkel, akikről tudunk, mint például Merlin, a Peverell-fivérek, vagy a Roxfort alapítói. Talán a muglik a tárgyalásaikkal, az inkvizícióikkal és a hírhedt boszorkányüldözéseikkel felül tudtak kerekedni a mágusokon?

az igazat megvallva nekem nagyon tetszik ez a teória, vannak benne teljesen jogos felvetések. szerintetek mennyire reális?

———

4. Piton meg lett mentve az átoktól

A sötét varázslatok kivédése tanár pozíciója el lehetett átkozva, erről szól ez a felvetés. Mógus professzor Voldemorttal volt egy testbe zárva, Gilderoy Lockhart egy hazug csaló volt, Remus Lupin le lett leplezve, mint vérfarkas, Rémszemről kiderült, hogy valójában ifjabbik Barty Kupor, aztán jött Umbridge – mindannyian szerencsétlenek voltak és egyikük sem maradt tovább egy évnél ebben az állásban. Piton, aki az első perctől kezdve erre vágyott viszont, csak a Félvér Hercegben kapja meg. Lehetséges, hogy Dumbledore azért nem adta meg neki addig, mert védelmezni akarta őt egy bizonyos átoktól, amit Tom Denem szórt az SVK tanári pozícióra, amiért azt ő nem kaphatta meg.

Dumbledore egészen addig tartotta Pitont távol a munkától, amíg az le nem lette a Megszeghetetlen Esküt, hogy megöli őt – így máris borzalmas évnek nézhetett elébe. Az elmélet azt is megmagyarázza, hogy később Piton igazgatóként miért Amycus Carrowt (aki büszke halálfaló volt) nevezte ki SVK tanárnak, hogy így is szabotálhassa.

———

5. Harry szerelmi bájital hatása alatt szeretett bele Ginnybe

Ginnynek az első találkozásuktól kezdve tetszett Harry (még ha közben randizott más fiúkkal később), a fiú viszont sosem mutatott különösebb érdeklődést felé, egészen a hatodik könyvig, amikor is hirtelen fülig szerelmes lesz a lányba. A románc olyan hirtelen jött, hogy többen is azt találgatták, mi van, ha Ginny bájitalt kevert Harrynek, aki pedig emiatt szeretett bele. Főleg, ha azt vesszük, hogy a Weasley ikrek valójában több féle szerelmi bájitalt is árultak a boltjukban, amit nem lett volna nehéz megkaparintania a húguknak.

———

ha esetleg meg szeretnétek nézni eredeti nyelven a teóriákat (mert persze nekem sem tökéletes a nyelvtudásom), akkor azt itt megtehetitek:

• https://www.reddit.com/r/harrypotter/comments/7aik37/what_is_your_outrageous_harry_potter_theory/

• https://www.reddit.com/r/FanTheories/comments/2kdw6u/the_wizards_from_harry_potter_already_had_a_war/

• https://www.reddit.com/r/FanTheories/comments/2y73eg/harry_potter_there_is_a_good_reason_why/?ref=search_posts

———

ha van valami, amit szívesen látnátok ebben a könyvben, akkor azt nyugodtan leírhatjátok :)) köszönöm, hogy elolvastátok, remélem tetszettek 🥰 és még egyszer bocsánat a nagy kihagyásért. vigyázzatok magatokra!! ❤️

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 19, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

HARRY POTTER FANKÖNYVWhere stories live. Discover now