Teóriák

2.1K 188 72
                                    

Valamelyik nap kedvet kaptam a teóriák olvasgatásához, és találtam néhány nagyon jót, ezért gondoltam azokat megosztom veletek is. :)) Fontos, hogy ezek csak felvetések a fanoktól, az írónő egyiket sem erősítette meg!

— — —

1. Dursley-ék egy horcrux hatása alatt álltak

Ami maga Harry volt. A könyvek Dursley-ékat visszataszítóan gonosznak mutatták be, de ha jobban belegondolunk abba, mit tett a medál a viselőjével (Ronnal) amikor az a nyakában viselte kb. 5 percig... A család pedig 10 évig egy élő horcrux hatása alatt állt!

Ez az egyik kedvencem, szerintem lehet valóságalapja, bár akkor ott van az a kérdés is, hogy a többi ember, akik sokat tartózkodtak Harry közelében (pl. Ron és Hermione), rájuk miért nem hatott?

2. Draco Malfoy egy vérfarkas

Minden jellegzetességét viseli a kórnak, hiszen sápadt és beteges kinézetű, plusz nem adta be az átváltozástan háziját, és ott van még az az eshetőség, hogy Voldemort azzal bosszulta meg a hozzá hűtlen halálfalókat, így Malfoyékat is, hogy ráküldte a fiúkra Fenrir Greybacket.

Oké, szerintem ez baromság, de azért bemásoltam ezt is XDDD

3. Dumbledore maga a halál

A mese három testvérről szól, akik megpróbálják kijátszani valahogy a halált. Voldemort, Piton és Harry szimbolizálja a három testvért, ami nem is annyira lehetetlen, ha végigmegyünk hármuk életén. Voldemort a legidősebb testvér, aki úgy gondolja, simán le tudja győzni a halált, de végül a saját egója lesz a veszte. Perselus Piton a középső testvér, aki egész életét azzal tölti, hogy egy halott szerette után vágyakozik (Lily Evans). Harry a legkisebb testvér, aki egész végig el tudott rejtőzni a halál elől, amíg ő úgy nem döntött, hogy szembenéz vele. Hogy Dumbledore maga a halál a történetben, az azzal is indokolható, hogy ő adta Harrynek az apja láthatatlanná tévő köpenyét, és ő várt a King's Cross pályaudvaron, amikor élet-halál szélén lebegett, ráadásul ő felelős a másik két ember haláláért is.

Ez Rowling kedvenc teóriája, és tényleg naggyon király, simán igaz lehetne! 

4. Albus Dumbledore valójában egy időutazó Ron Weasley – avagy a Ronbeldore-elmélet

Az elmélet a két karakter közötti fizikai hasonlóságokon, illetve a könyvek egyes cselekmény-elemein alapul. Feltételezése szerint Voldemortot eredetileg nem sikerült legyőzni, ezért az idős Ron Weasleyt visszaküldték a múltba, hogy játssza el Dumbledore professzor szerepét, és segítse egykori önmagát és barátait, hogy ezúttal győzedelmeskedhessenek a sötét erők felett.

Dumbledore-nak és Ronnak is hosszú ujjai vannak, mindkettejüknek sérült a bal lába, imádják a csokibékát és természetes vörös színű a hajuk. De az is árulkodó jel lehet, hogy míg Ron egyáltalán nem értékeli a zoknikat, amiket karácsonyra kap az édesanyjától, addig Dumbledore az emberek leghőbb vágyait megmutató Edevis Tükrében éppen egy pár jó meleg zoknival látja magát. Továbbá nagyon gyanús az igazgató egyik elszólása is, miszerint fiatalkorában szerette a Bogoly Berti-féle mindenízű drazsét, holott a terméket az ő korában még nem is gyártották – ez is azt látszik bizonyítani, hogy valójában Harryékkel egy időben nőtt fel.

Kicsit erőltetettnek tűnik, de van benne fantázia :)

5. Harry és Hermione testvérek

Lehetséges, hogy Hermione Harry iker- (vagy esetleg idősebb) nővére, és a történet alatt ő ezt mindvégig tudja is. Már a kezdetektől fogva része volt a Harryt, vagyis a feltételezett Kiválasztottat védelmező tervnek: ezért adták őt örökbe a mugli szülőknek, akik abban a formában, ahogy Hermione mindvégig leírta őket, valószínűleg nem is léteztek. (Ez megmagyarázza, miért tudta olyan könnyen kitörölni a memóriájukat a Halál Ereklyéiben.) Hermione kezdetektől fogva a gondoskodó-védelmező lány szerepét játszotta Harry életében, de közben végig okoskodott is, ami lehet a testvér-rivalizálás egyik megnyilvánulása. Ráadásul a testvér-elmélet arra is magyarázatot kínál, hogy ő és Harry miért nem szerettek soha egymásba.

A jelenet, amikor a Halál ereklyéi filmben Ron elképzeli, ahogy Harry és Hermione csókolózik, a legtöbb rajongó szerint kifejezetten kínos, hátborzongató és zavaró volt. A két karakter között ugyanis egyáltalán nincs kémia, ez pedig adódhat abból, hogy mindketten Lily és James Potter gyermekei. Ha ez is, és a Ronbledore-elmélet is igaz, akkor Harry Potter és Dumbledore professzor a történetben mindvégig sógorok – ráadásul duplán!

Na ez nekem nagyon nem jön be, semmi logika nincs benne... Néhányan kicsit túlzásba vitték az unatkozást, ha ilyeneket ki tudnak találni :DD

6. A hét könyv J.K. Rowling hét horcruxa

Ezt az elméletet Stephen Kingnek tulajdonítják, aki az Entertainment Weeklynek írt a könyvekről, de az is lehet, hogy simán a Tumblr-ről származik. A hét könyv eszerint J.K. Rowling hét horcruxa, aki mindegyikbe belerakta a lelke egy kis darabját, melyek így most már örökké élni fognak.

Ahogy azt a rajongók jól tudják, egy horcrux létrehozásához emberek meggyilkolására van szükség, és a BuzzFeeden már össze is állították Rowling bűnlajstromát, melyen Albus Dumbledore, Perselus Piton, Fred Weasley, Remus Lupin, Nymphadora Tonks, Hedvig és Dobby neve szerepel. Igaz, hogy ők nem különböző könyvekben haltak meg, de, ahogy a Harry Potter Wikia is kimutatta, mindegyik könyvnek voltak halottai.

Ez igazából nekem tetszik, még ha a nevektől el is vonatkoztatunk, simán lehet, hogy az írónő gondolt erre :))

— — —

Ha tetszett, és szeretnél még ilyet látni, akkor nyomj egy csillagot! :) Kommentben pedig várom, hogy nektek melyik a kedvenc HP-teóriátok!

xoxo D

HARRY POTTER FANKÖNYVWhere stories live. Discover now