10 érdekes tény (#2)

4.3K 477 115
                                    

1. Harry varázspálcája körülbelül 14 ezer forintba került Olivandernél.

2. A Harry Potter uviverzumban az arany galleon értéke mai árfolyamon körülbelül kétezer forint, az ezüst sarló 117 forint körül van, a bronz knút pedig úgy 4 forint.

3. Elkészítették a Harry Potter latin és ógörög nyelvű fordítását is.

4. A Roxfort expressz azért indul a King's Crossról, mert ott találkozott annak idején először az írónő édesapja és édesanyja.

5. Voldemort mumusa az írónő szerint a saját holtteste lett volna, mivel a Nagyúr a haláltól félt legjobban. Az örök életre vágyott, azért akarta megszerezni a bölcsek kövét.

6. A Harry Potter és a tűz serlege korai vázlataiban szerepelt még egy figura, Mopsy Flebert író és kutyabarát, nála lakott volna Sirius Black, befogadott "kóbor kutyaként".

7. Az írónő majdnem beleszőtte Dudley-t az epilógusba, amint ott áll a 9 és 3/4. vágányon a gyerekével, aki varázslónak született.

8. Mivel Voldemort szerelmi bájital hatása alatt fogant, sosem volt képes a szeretetre.

9. Harry intézte el, hogy Piton arcképe felkerüljön a Roxfort igazgatói szobájának a falára.

10. Az első Harry Potter könyvet 1998-ban adták ki, ugyanabban az évben, mikor a Roxforti csata játszódik. Ehhez passzol a cikesz felirata; "Ott nyílok, ahol zárul".

Ha tetszettek ezek az érdekességek is, akkor nyomj egy csillagot! Hamarosan lesz harmadik rész... ;)

HARRY POTTER FANKÖNYVWhere stories live. Discover now