Hoofstuk 1

364 9 0
                                    

Marit Joriks POV

"Marit!" Roept mijn moeder. "Schiet nou eens op we moeten over 2 uur in het vliegtuig zitten." Pfff wat een gezeik eerst scheiden en dan zonder toestemming mij lekker mee nemen naar Engeland om naar haar nieuwe vriend te gaan, wat een onzin!

(Marit is een sportief meisje van 17 jaar oud die met haar moeder naar Engeland moet, waar ze dus absoluut geen zin in heeft. Maarja ze is nog geen 18 dus heeft nog niks te beslissen)

Als het vliegtuig gaat boarden valt ik in slaap. Ik droom over mijn leven in Nederland met mijn Beste vriendin Sophie en mijn vriendje Joost.

Ze wordt huilend wakker als het vliegtuig land. "You're okay?" Vraagt een jongen aan haar. "Nahh."  Zegt ze terug. "Whats wrong?" "Its a long story so never mind." Ik droog mn tranen pak mn tas en loopt uit het vliegtuig. Ik ziet mn moeder nog niet dus loop ik maar vast naar binnen.

Ik staat hier nu al 15 minuten te wachten en mn moeder neemt haar telefoon maar niet op, pfff wat een kutwijf is het ook. Een paar minuten later wordt ik gebeld door mn moeder. "Waar ben je!?" Roept mn  moeder door de telefoon. "Waar ben jij kan ik net zo goed vragen?" Antwoord ik. " Ik zit al in de taxi dus schiet nou maar op want we hebben haast!" Ik ren naar de taxi's toe en zoek de man met het bordje van onze naam. Daar links ik ren naar de taxi en stap snel in. Mn moeder begint een hele preek maar ik hoor het niet eens.

Na 1.5 uur rijden wordt ze wakker gemaakt door haar moeder. Ze staan voor een gigantisch huis. Oké misschien heeft het verhuizen toch zijn voordelen. Mama loopt naar de deur en belt aan. Een man komt naar haar toelopen en stelt zich voor. "Adam Norris, and you are? Zegt hij vriendelijk. Ik schudt zijn hand en zeg "Marit Joriks, nice to meet you." ga maar naar binnen zegt haar moeder. Ik loop voorzichtig het huis in en zoek waar ik heen moet. Er komt een jongen naar haar toe gelopen. "Hi, Lando Norris, and u are?" Ik stel mezelf weer voor. "Lando can u bring Marit to her room!" Wordt er geroepen. Ik loop Lando achter na en kom in een grote kamer. "This is your room, welcome." Ik pak mijn koffers uit en wil op mn bed gaan liggen, maar Lando staat nogsteeds bij de deur. "U can go now." Zeg ik tegen hem. "Why, I wanna know some thing abt u, because ur gonna be my stepsister." Zegt hij aardig. "Okay What do u wanna know?" Vraag ik. We hebben een heel gesprek. Lando is 19 en hij doet Formule 2, best wel cool.

Wereld op z'n kop!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu