Idag skulle vi ha klassdisco. Lärarna anordnade det åt oss nior... Man känner sig inte så peppad att gå när det står 'lekar och annat skoj'... Liksom really?
När jag kom hem från skolan var det ungefär två timmar till discot började. Och jag hade typ tjugo minuter till skolan, så det var lugnt. Jag satte mig ner i soffan och satte på teven. Sappade mellan Simpsons och Masterchef. Inget var speciellt intressant.
Så jag stängde av teven och gick och gjorde i ordning mig. Jag tog på mig en tajt, svart magtröja och mörkblåa jeans. Sedan släppte jag ut håret för en gångs skull och sminkade mig lite.Jag kom in i skolan och såg Irma direkt. Jag var tydligen den sista personen dem väntade på... awkward...
"Hej Steph!!", skrek hon.
"Hej", sa jag, log och kramade om henne. Jag ser mig omkring i gympasalen och får syn på Felix ensam på en bänk. Jag springer fram och sätter mig på golvet framför honom och lägger händerna på hans knän.
"Hej", säger jag och skrattar.
"Hej", säger han lite nonchalant.
"Har det hänt nåt?", han tittar inte ens på mig när jag pratar med honom.
"Inget särskilt"
"Jo säg!", säger jag och slår han på benet.
"Min kompis är död och jag visste inte ens om det förräns idag..", säger han och tittar på mig med ledsna ögon. Jag lägger handen för munnen och kramar sedan om honom."Okej! Nu blir det lekar!", säger den feta musikläraren Elgot. Alla stönar lyder ändå Elgot och de andra lärarna och sätter sig i en ring i mitten av gympa salen.
"Vi kommer inte vara med på lekarna, vi går och dricker kaffe. Här har ni en flaska", sa franska läraren Petra och gick iväg med de andra lärarna.
"Jaha...", sa Olof.
"Jag snurrar!", sa Ylva och sträckte sig efter glas- fantaflaskan. Hon snurrade den ganska långsamt, den hamnade på Felix.
"Okej, du ska... kyssa den du tycker är snyggast här!", sa Ylva.
Jag såg hur alla tjejer förutom Irma och Hilda tryckte fram brösten, pillade med håret och tittade oskyldigt på Felix. Han tittade frågande tillbaka på dem allihop. Jag känner en hand på min midja och rycker till. Felix tittade på mina läppar och lade hans andra han på min kind innan han lutade sig fram och kysste mig. Jag lade min hand på hans nacke och besvarade kyssen.
Hans läppar var jävligt mjuka okej?!
YOU ARE READING
Just friends
FanfictionStephanie är efter tre månader tillbaka i skolan, och två nya elever har börjat i hennes klass. Hon har varit i Australien med sin mamma och storasyster. När de kommer hem efter en månad, går Stephanies storasyster, Julia ut med sina kompisar. De b...