Her zamanki meraklanmalarım yine baş gösterdi. "Hoşgeldiniz" diyerek içeri geçmeleri için kapının önünden geçtim. Reyhan teyze önden içeri geçti. Yanlarında gelen çocuğun çekindiğinin farkındaydım. Can rahat olması için normalde olduğundan daha rahat davranıyordu. Bende hayatımı kurtaran gülümsemelerimle rahat olmasına yardımcı olmaya çalıştım.
Bu gece önemli olan annemin mutlu olmasıydı. Reyhan teyzeyle annem hemen konuşmaya başlamıştı. Her gün telefonda konuşmalarına rağmen konuşacak konuları hiç bitmiyordu. Herkes salonda rahatça oturduğunda Reyhan teyze hemen atlayıp tanımadığımız çocuğu anlatmaya başlayacağını anladığım bir ayaklanma ile "Didem'ciğim gelirken sormadık ama yabancı değiliz diye Berkan'ı da getirdik. Berkan bizim çok yakın bir aile dostumuzun oğlu bugün bizde kalacaktı." dedi sempatik konuşmasıyla.
"Ne iyi yapmışsınız, iyiki geldin. Ben Didem, bu da kızım Devin." dedi annem Berkan'a bakarak. Evet anne ben kendimi tanıtmayı bilmiyordum zaten. Berkan "Tanıştığıma memnun oldum efendim." dedi. Oldukça saygılı görünüyordu. Şimdilik benden artı puanı kapmıştı. Uzun boylu, kumral saçlı, yüzü pürüzsüz ve gözlük takıyordu. Benim için sadece sempatik gelmişti. Tabiki de esmer insanlar benim dikkatimi daha çok çekiyordu. Orası tartışılmazdı bile.
Can yanıma oturmuştu. Onu hemen koltuktan kaldırarak işe başladım ve orta sehpanın bir kenarında halının üzerinde oturttum zorla. Herkes ayaklandı. "Sormadık ama alkol kullanıyor musun shot oyunu oynayacaktık?" dememle "Evet evet içiyorum sorun yok benim için düzene devam edelim." dedi. Can'la ben yan yana, Berkan karşımıza, Reyhan Teyze ile annem de karşı karşıya oturmuştu. Oldukça iyiydik. Her zamanki gibi +1 farkla. Oyunda biraz ilerledikten sonra çok kafa dengi bir çocuk olduğunu gördüm. Arkadaşlık adaylarıma eklemek üzereydim.
Bana as gelmişti hiç kimse benimle muhatap olmayacaktı. Kuralı bozanlar shot içecekti. Tabiki de piçlik yapıyordum. Ortaya ilginç konular atıyor, Can'la sohbet etmeye çalışıyordum. Can çok zor dayanıyordu. Onun bu halde olması beni çok güldürüyordu.
Berkan oldukça direniyor ve hiç zorlanmıyordu. Kesin günlük hayatında gereksiz şeyleri kafasına takmayan, şanslı, herkesin hayran olduğu bir kişilikti. Buna bende dahil olmuştum. Hareketleri, davranışları beni kendisine ısındırmıştı. Sanırım arkadaşlığımız bu geceden sonra askıya alınacaktı. Bir daha ne zaman karşılaşacaktık ki.
2 yıldır hayatımdaki insanlarda bir değişiklik olmuyordu. Küstüğüm arkadaşlarım veya yeni tanıştığım arkadaşlarım olmadı diyebilirim. Bunun sebebi tamamen bendim. Hedefime çok odaklanmıştım ve bunun yanında tartışınca moralimi bozacak insanlara vaktim yoktu. İşimi sağlama almıştım diyebilirim. Bunun yanında Berkan da Can gibi gelmişti bana, tabiki Can'ın ve Vera'nın yerini değiştirecek kişiler olmayacaktı. Ama Berkan da onların gerisinden gelebilirdi belki..
En sonunda Can dayanamayıp kahkahayı patlatmıştı ve tabiki bende. İçtiğimiz shotlar havada uçuşurken annemde oldukça eğlenmişti işte bunun için çok eğleniyordum. Anneme gelen beşli bir şarkı söyleyip devamını getirmek anlamındaydı getiremeyen shot içecekti. Emindim aklımdaki şarkı olacağına ve tahmin ettiğim gibiydi.
Annem;
Gönül kırgınlıkları hayat haksızlıkları
Kader yalnızlıkları çeken bütün kalplerSıra bendeydi;
Gönül durgunlukları hayat yorgunlukları
Şehir yalnızlıkları çeken bütün kalplerCan;
Kimini yakıp geçen aşklar incitmiş
Kimini yanlış kararlar yıkıp geçmiş
Kimine yakın dostu ihanet etmiş
Kimi hayatın sillesini yemişReyhan teyzem;
Kırık kalpler durağında inecek var
Eteğindeki taşları dökecek var
Doldurun kadehleri içelim beraber
Yılların yorgunluğu geçene kadarCan ve Reyhan teyze şarkıya baya yükselmişti. Berkan şarkıyı bilmiyordu. Cezasını çekmişti. Saati 3 etmiştik. Herkes kendisinden geçmişti. Bizim için sarhoş demek az kalırdı. Reyhan teyze bizde kalma teklifini reddetmişti. Her ne kadar bir alt katımızda olsalar da annemin içi rahat etmemişti. Sarhoş olsa da hala bir anne yüreğiydi. Farkettiğim şey şuydu ki Berkan'ın bünyesi oldukça sağlamdı. Neredeyse bizden fazla içmesine rağmen aşağı inene kadar onlara Berkan yol göstermişti.
Yediklerimizi öylece bırakarak hemen uyumaya gittik. Sarhoş olduğumda saçmalayan değil mayışanlardandım. Oyunun yarısını bir gözüm açık oynuyordum. Hiç bozmadan uyumaya devam edecektim ki aklıma pijamamla olduğum ve Berkan'ın beni ilk pijamayla görmesi geldi. Evet bir sonraki karşılaşmamız nasıl olacaktı şimdi daha çok merak ediyordum.
Uyandığımda saatin 3 olduğunu gördüm. Bir an bu kadar uyumamın imkansız olduğunu düşündüm yatağımda oturup uyku düzenim bir günde nasıl bu kadar tepetaklak olabilir diye düşünürken aklıma gece geldi. Gerçekten hayatımın bir parçası haline gelen unutkanlık ve yaşadığım şeyleri karıştırmaydı. Bunu zamanında yaptığım pişmanlığıma, internetten gördüğüm metodlarla ruhumun sakinleşeceğine, inandığım ve unutmaya çalıştığım geçmişimin beni etkisi altına aldığı, hayata karşı kör ettiği dönemden geçerken akılsızlık ettiğim, düşünemediğim, yol göstericiler aramaya çalıştığımdan yolumu kaybettiğim zamanlardı.
En değerli şeyi, aklımı kullanmadan yaşadığım zamanlardı. Yaşayabileceğim daha güzel günler olabilirdi, olmadı. İyi ki de olmadı, ben o zamanları öyle geçirmeseydim şimdi aklımı kullanmayı öğrenemezdim. Şimdiki günlerimde yaptığım her şey benim 5 yıl-10 yıl sonraki yarınım olacağını öğrenmezdim. Her geçen dakikanın bana bir şeyler öğretebileceğini öğrendiğimden beridir kendimi çok seviyorum, kendime çok değer veriyorum, herkesten öğrenebileceğim bir şeyler olduğunu biliyorum. Farklı yaşanmışlıklar, farklı tecrübeler..
Korkmuyorum, insanlardan korkmuyorum çünkü korkmam için bir sebep yok. Ben aklımı kullanıyorum. Kimden korkup kimden korkmayacağımı seçebildiğim bir hayatım var. Belki ailemi seçemedim, belki bulunduğum ortamı sevmedim ama çevremi seçtim çevremde korkmam gereken veya çekinmem gerekenleri olabildiğinin fazlasıyla uzaklaştırdım. Evet belki kimin ne olduğunu bilemeyiz. İnsanlar değişebilir diye düşünebiliriz ama ne değişmez biliyor musunuz? Karakteri değişmez, ailesinin karakteri, ailesinin yapısı bize o kişi hakkında doğru bilgiye ulaşmamızı sağlar. Kişi davranışlarını değiştirebilir, kişiliğini düzeltebilir ama ufacıkta olsa ailesinden kırıntılar taşıdığına eminim. Etrafımı düzelttim peki sonra ne yaptım? Sonra kendimi sevdim, kendimi buldum, kendimi keşfetmeye devam ediyorum sınırlı biri değilim, tek bir yeteneğim değil bir sürü yeteneğim olabilir, hayallerim uçsuz bucaksız olabilir, istediğim kadar farklı bölümler okuyabilirim... En son olarak da kendimle gurur duyuyorum.
Aklımdaki şeyler ne kadar hangover olsam da beni tekrar motive etti. Mutluluğumu gün sonuna kadar sürdürebilmek için kendime söz verdim.
Sonunda yataktan kalkmıştım. Annem çoktan uyanmış olmalıydı içeriden sesler geliyordu.
Gün Berkan'la bitti, Berkan'la başladı desem çok doğru olur sanırım. Dünkü gecenin aynı kadrosu bu sabah hatta öğlen kahvaltıya gelmişti ve ben yine pijamalıydım. Evet merakım kısa sürmüştü beni yine pijamalarımla görmüştü. Herkesle günaydınlaşıp yerime geçtim. Herkes birbirinden bitkin ve o kadar da dalga geçilesi görünüyorlardı ki... Bunlara ayak uydurmayan ben ve Berkan'dık. Kahvaltı eşliğinde günlük bir kaç sohbet, daha sonrasında ise ben, Can ve Berkan dışarı çıkma kararı almıştık. Hazırlanıp aşağı indim.