Diakademi...
Ali sekarang berada dibriefing room bersama rakannya...disitu juga ada ketua teras mentor, general dan aliya..lalu ali bertanya...
Ali : kenapa ketua teras nak jumpa saya?
E.zain : sbb kami nak bincang sesuatu dgn kamu..
Ali : bincang apa?
Ketua teras memandang sesama sendiri dan E.dayang berkata..
E.dayang : kami ingin jadikan kamu ejen semula..
Ali : huh!!..
Ali terkejut dgn apa yg dikatakan E.dayang lalu dia berkata..
Ali : tapi..E.dayang pasti ke?
E.dayang : ye ali..saya pasti kamu boleh jadi Ejen terhebat...😊😊
Ali menarik nafas panjang sebelum berkata...
Ali : haih..baiklah saya terima😊😊
E.zain : ok..sekarang kamu kebelakang sikit dan berdiri kat situ...
Ali menuruti apa yg E.zain kata..dia kebelakang sikit dan berdiri tegak disitu selang beberapa saat muncul robot kecil yg menukarkan baju ali kepada suit ejen...ali yg melihat suit ejennya terpegun dgn suit itu...
Ali : fuhh...cantik giler suit ni..
E.zain : hmmp..ali
Ali : ye...E.zain?
E.zain : selamat kembali ejen ali😊😊
Ali : terima kasih E.zain😊😊
Rudy yg dari tadi senyap mula berkata..
Rudy : ceh...tapi aku harap kau tak menyusahkan lh😒😒
E.djin : rudy...
Rudy : betul apa...yg dulu dia ni memang menyusahkan..
E.zain : rudy..jaga bahasa kamu..
Rudy : yg ketua teras nak backup dia sgt ni kenapa??dia ni memang menyusahkan dan aku pelik kenapa korang nk sangat kawan dgn budak lemah ni(tunjuk ejen muda) korang ngan dia sama je bod...
Belum sempat rudy habiskan ayatnya tiba² ali pergi ke arah rudy dan...
BAKKK..
Ali menumbuk dinding dibelakang rudy sehingga kemik dan semua orang melihat itu sgt terkejut termasuk rudy yg sudah menggigil..
Ali : KAU KALAU NAK HINA AKU JGN LIBATKAN KAWAN² AKU!!😡😡(suara menakutkan)
Semua orang menggigil mendengar suara ali dan ali menyambung...
Ali : KAU TAHU TAK !!AKU PALING TAK SUKA ORANG YG KURANG AJAR SEKALI LAGI KAU CKP MCM TU!! AKU AKAN PASTIKAN MUKA KAU AKAN JADI MCM DINDING NI..
😡😡Ali meninggalkan rudy disitu dan ali kembali menghadap ketua teras dan dia berkata...
Ali : maafkan saya sbb buat kecoh..
E.djin : takpe..memang patut pun kamu buat mcm tu...tapi kenapa kamu tak tumbuk je muka dia..biar dia sedar sikit diri tu..😠😠
Rudy terkejut mendengar kata² idolanya dan dia hanya tunduk dan ali berkata...
Ali : itu warning je...tapi kalau dia buat lagi...kau tunggulah nasib kau..
Rudy : kau ingat aku takut ke..
Ali : oh..tak takut..tapi aku baru tumbuk dinding tu kau dah mengigil..rambut pun macam landak😒😒
All : prffff...
YOU ARE READING
(Ejen Ali ) misi : Aliza
Fanfictionmenceritakan tentang seorang super ejen yg bernama ejen aliza dia disuruh untuk melatih ejen ali namun ali pelik dgn ejen aliza kerana dia tidak menunjukkan wajahnya...